Hyundai i20 N: Dravá „dvadsiatka“ je oficiálne tu!

Martin Slanina

Nový člen športovej ságy Hyundai dedí technológiu z automobilu WRC pretekára Daniho Sorda. Čo môžeme očakávať?

Je to už klasika majstrovstiev sveta v rally, ale doteraz zostal Hyundai i20 N na trhu bezprecedentný. Táto situácia sa práve skončila a my tak môžeme vidieť prvé ostré športové N-ko aj v modelovej rade i20. A je to tak, že po niekoľkých pozorovaniach na Nürburgringu a v Laponsku predstavil kórejský výrobca svoju novú „hračku“. Nový i20 N sa bude snažiť spochybniť nadvládu Fiesty ST v segmente malých športových úžitkových vozidiel. 

Táto športová verzia kórejského vozidla vychádza z nového modelu Hyundai i20 a kráča v šľapajach modelov i30 N a i30 N Fastback. Ide o krok ďalej ako v prípade nedávnej i20 N Line s kompletnou športovou úpravou s prvkami, ako sú napríklad vylepšené nárazníky. Tie sú robustné s väčšími otvormi pre nasávanie vzduchu. Nesmie chýbať špecifická maska ​​chladiča inšpirovaná kockovaným praporkom alebo výraznejšie a rozšírené podbehy kolies, nehovoriac o 18-palcových zliatinových diskoch (nasadených na Pirelli P Zero vo veľkostiach 215/40) R18) v matnom sivom prevedení spolu s brzdami a vyšším výkonom s červenými strmeňmi N.

Okrem toho, je tento Hyundai ostrý a s aerodynamickými prvkami zakončenými nápadnou červenou farbou, ktorá kontrastuje so známou modrou farbou karosérie Performance Blue pôsobí veľmi dobre. Vo výbave je aj zadný difúzor, trojuholníkové tretie brzdové svetlo a jediný oválny výfuk. Hyundai uvedie toto auto na trh so šiestimi odtieňmi exteriéru: Performance Blue, Intense Blue, Polar White, Sleek Silver, Brass a Phantom Black.

Pokiaľ ide o interiér, kórejský „športiak“ vyniká s množstvom športových detailov. Napríklad exkluzívnymi sedadlami s integrovanými opierkami hlavy, volantom N so špecifickými tlačidlami a najvýraznejšou hlavicou radiacej páky, ako aj kovovými pedálmi či dokonca čalúnením. Čierne čalúnenie kombinuje akcenty Performance Blue a združený prístroj je plne digitálny s jedinečnou grafikou. Za úlohu má vodiča varovať, kedy má preradiť na optimálne manévrovanie.

Jedno z najväčších prekvapení tohto automobilu je práve pod jeho kapotou. Tu bije nový štvorvalcový motor s objemom 1,6 litra a preplňovaným turbodúchadlom, ktorý vyvíja výkon 204 koní. Jeho maximálny krútiaci moment je 275 Nm a je k dispozícii od 1 750 do 4 500 otáčok, ktoré sú dodávané na prednú nápravu prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky, ktorej pomáha mechanický samosvorný diferenciál (m-LSD). Vďaka tomu akceleruje i20 N z 0 na 100 km/h za 6,7 sekúnd a jeho maximálna rýchlosť je 230 km/h.

Model i20 N má takzvaný N Grin Control System, ktorý umožňuje vodičovi zvoliť si z piatich rôznych jazdných programov: Normal, Eco, Sport, N a N Custom. Tieto režimy ovplyvňujú odozvu motora, elektronickú kontrolu stability, zvuk motora a riadenie. Parametre je možné manuálne upraviť pomocou diagramu na centrálnej dotykovej obrazovke s veľkosťou 10,25 palca. Rovnako, ako jeho starší brat, aj táto prevodovka má funkciu Rev Matching, takže vozidlo vykonáva manéver medzi prstami a pätami automaticky, hoci ho je možné deaktivovať červeným tlačidlom na volante.

Inžinieri spoločnosti Hyundai vykonali úpravy podvozku, zavesenia kolies, bŕzd a riadenia tak, aby bola i20 N svižnejšia a lepšie ovládateľná v každej situácii. Podvozok bol vystužený v 12 rôznych bodoch, odpruženie má optimalizovanú geometriu, nové stabilizátory, pružiny a tlmiče, zatiaľ čo brzdové kotúče sú teraz o 40 milimetrov väčšie ako u štandardného modelu i20, aby lepšie odolávali únave. Ponúkajú konzistentnejší pocit z brzdenia. 

Hyundai i20 N je vybavený značkou SmartSense , čo je séria najkompletnejších pomôcok a jazdných asistentov: výstražný systém čelnej zrážky s rozpoznávaním chodcov a cyklistov, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, detektor mŕtveho uhlu, adaptívny tempomat, aktívny diaľkový svetelný systém, výstraha pred križovaním a spätná kamera. Hyudai i20 N dorazí do obchodných zastúpení na jar 2021.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Dacia začína s predajom pick-upu Duster, dostane sa aj k nám?

Dacia začína s predajom prvého pickupového modelu Duster. Bude na predaj aj na Slovensku? Určite to nie je prvýkrát, čo vidíme pick-up Dacie vyrobený na platforme Duster. Už v roku 2018 na Hannover IAA Commercial Vehicle Show odhalila rumunská spoločnosť Romturingia prototyp, ktorý zožal pomerne veľa pozitívnych ohlasov, čo znamenalo, že táto […]