Práve čítaš článok o najdivokejšom Muscle Car súčasnosti, jeho výkon totiž prekračuje 800 koní.
Počas tohto týždňa predstavila americká automobilka Dodge svoje najnovšie inovácie a azda najzaujímavejšou vecou je Dodge Challenger SRT so svojím legendárnym motorom V8 Hemi. Reinkarnácia modelu Dodge Challenger SRT Demon vyvolala pomerne dosť veľký rozruch… Je to možno aj tým, že do svojho mena pribrala slová Super Stock. Super Stock je kultový pretek dragstrov, ktoré sa snažia vyzerať ako obyčajné autá, no pod kapotou sú zväčša vysokovýkonné klenoty.
Jedná sa o najrýchlejší a najvýkonnejší Muscle Car na Trhu– tvrdí automobilka Dodge… V podstate stojíme pred obyčajným modelom Challenger s Widebody kitom, ktorý je nahodený od výroby. Nový „démon“ prijal sériu vysokovýkonných komponentov a konkrétne ladenie zamerané na akceleráciu. Hovoríme o novom odpružení, brzdách Brembo, ako aj o ráfikoch a pneumatikách navrhnutých tak, aby poskytovali maximálnu priľnavosť na pretekárskej trati.
Šialenosť na kolesách
Ako rozoznať tento model od jeho predchodcov? Na aute nájdeme ľahké 18-palcové kolesá s pneumatikami Nitto NT05R vo veľkostiach 315/40 R18 na oboch nápravách. Nesmú chýbať vysokovýkonné brzdy s vetranými 360 mm kotúčmi a štvor piestovými strmeňmi, nehovoriac o asymetrickom diferenciáli s obmedzeným preklzom. Vďaka tomu všetkému je Super Stock schopný zrýchliť z 0 na 100km / h za 3,25 sekundy. Štvrť míle zvládne za 10,5 sek. pri rýchlosti 211 km/h. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 270 km/h.
Aby sa dosiahla maximálna priľnavosť na trati, technici nainštalovali adaptívne tlmiče Bilstein, ktoré pomáhajú posunúť čo najväčšiu hmotnosť na zadné pneumatiky. Ich tvrdosť sa môže líšiť v závislosti od štyroch dostupných jazdných programov: Auto, Sport, Track a Custom. Ten umožňuje výber medzi automatickým, športovým a traťovým nastavením prevodovky, radiacej páky, riadenia trakcie, zavesenia kolies a riadenia.
V8 už ako klasika
Pod kapotou nie je nič iné ako preplňovaný blok V8 s objemom 6,2 litra a volumetrickým kompresorom na vývoj najmenej 819 koní pri 6400 otáčkach s maximálnym krútiacim momentom 959 Nm. Tento pohon je spárovaný s osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá vysiela všetku silu na zadné kolesá.
Značka ponúkne toto auto bez obmedzenia jeho výroby s konfiguráciou 13. farieb pre exteriér a 5. pre interiér. Ceny ešte uverejnené neboli, no vieme, že prvé kusy dorazia na trh na konci roka 2020.