Model BMW iX3 je prvý model z Mníchova, ktorý využíva najnovšiu 100% elektrickú technológiu značky. Osvedčí sa ako spoľahlivý parťák na cestách?
BMW iX3, prvé 100% elektrické SUV nemeckej značky je tu! Keďže nemohlo byť inak, vozidlo má odlišnú estetiku, ktorú sme pred pár mesiacmi tak očakávali. Dnes už skoro všetko vieme úplne podrobne. V každom prípade najdôležitejším aspektom tohto modelu je jeho ekologická technológia. Nehovoríme o ničom inom ako o piatej generácii technológie eDrive od spoločnosti BMW…
Poznáme aj oficiálne údaje
Tieto oficiálne fotografie nového BMW iX3 sú najlepším dôkazom toho, že aj keď sa tvary a proporcie X3 karosérie zostávajú, vzhľad spredu i zadu môže byť o čosi lepší, výraznejší… Tento model X3 sa môže pochváliť futuristickým vzhľadom, s absenciou koncoviek výfuku ale za to doplnením bočnej napájacej zásuvky. Jeho estetická DNA sa prenáša z konceptu iX3, ktorá sa rozšíri aj na ďalšie „zelené“ SUV značky BMW, ktoré sú už na obzore. Nevieme sa dočkať… 🙂
Toto BMW iX3 predstavuje mechaniku ešte inovatívnejšiu ako jej estetiku, ktorej oficiálne údaje sú pozoruhodné. Čelíme tu 100% elektrickému SUV ako alternatíve k tretej generácii BMW X3 s dieselovými motormi s výkonom až 262 koní (xDrive30d) a benzínom až do 360 koní (M40i). Výkon tejto elektrickej verzie nie je o nič menší, odhaduje sa na 286 koní a maximálny krútiaci moment niekde okolo 400 Nm. Ten pochádza z pohonného systému eDrive piatej generácie, ktorý kombinuje elektrický motor a priamy prevod, ktorý je zodpovedný za odosielanie všetkej energie na zadnú nápravu auta.
Vďaka jednoduchosti tohto systému BMW iX3 zlepšuje pomer hmotnosti a výkonu svojho predchodcu o 30%. Okrem toho čelíme modulárnej súprave, ktorú je možné nainštalovať do elektrických vozidiel rôznych veľkostí a ktorá má poslednú dávkovú batériu. To všetko ponúka hrubú kapacitu 80 kWh, čo sa podľa cyklu WLTP premietne do rozsahu väčšieho ako 460 kilometrov. (ak vezmeme ako referenciu staré nariadenia NEDC, ide o 520 km)
Technológia batérie je jedným z kľúčov k porozumeniu výkonu tohto nového iX3, ale nie je jediným. Elektrický motor predstavuje upravené hodnoty spotreby, medzi 19,5 a 18,5 kWh / 100 km – cyklus WLTP – a to všetko ponúka vynikajúci výkon.
BMW iX3 zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy, takmer rovnako rýchlo ako X3 xDrive30i – 6,4 sekundy – a jeho najvyššia rýchlosť má byť elektronicky obmedzená. Hovorí sa o 180 km/h limite, ktorý sa má nachádzať v tomto automobile.
Interiér plný technológie a pohodlia
Určený pre tzv. Prémiový segment, iX3 má kabínu na úrovni všeobecnej kvality a vybavenia, ktoré sa od nej očakáva. Prístupová povrchová úprava s názvom Inspiring obsahuje kovovú farbu, LED svetlomety, trojzónový systém klimatizácie s predkondicionovaním, elektricky ovládané zadné dvere, panoramatické strešné okno, Driving Assistant Professional a okolité osvetlenie.
Pri kúpe je na výber aj doplnkový balík Impressive equipment, ktorý pridáva 20-palcové disky z ľahkej zliatiny, reproduktory, športové sedadlá, kožené čalúnenie, displej BMW Head-Up Display, pokročilého parkovacieho asistenta a dokonca aj zvukové vybavenie Harman Kardon. Medzi novinkami vyniká aj BMW Live Cockpit Professional s navigačným systémom hosteným v Cloude a osobným hlasovým asistentom.
Na funkčnej úrovni je dôležité si uvedomiť, že kapacita batožinového priestoru je 510 litrov, čo je o 40 litrov nižšia kapacita ako u modelu X3 so spaľovacím motorom, ale ak sklopíme zadné sedadlá, môžu sa rozšíriť na 1 560 litrov.
Čoskoro na trhu
Tento nový model iX3 bude prvým BMW, ktorý sa bude vyrábať na vývoz v továrni v čínskom Šen-jangu a do konca roku 2020 bude k dispozícii na tomto trhu. Prvé jednotky dorazia na Slovensko pravdepodobne v prvom štvrťroku 2021, hoci ich cena ešte nebola odhalená.
Budúca séria elektricky poháňaných modelov BMW sa bude radšej držať existujúcich vozidiel, než vytvárať nové od nuly, ako to bolo v prípade pôvodných vozidiel „i“. Takto bude BMW iX3 konkurovať priamym rivalom, ako je napríklad Audi e-tron , Mercedes EQC alebo Jaguar i-Pace. Čoskoro by mal tento model dostať aj mladšieho brata vo forme modelu BMW i3, ktoré už dobre poznáme.