Štvrtá generácia „es-trojky“ je tu! Prezentuje sa dvoma rôznymi karosériami, výkonom 310 koní a zlepšenou dynamikou.
Po oznámení príchodu novej Audi A3 vo verziách Sedan aj Sportback, firma so štyrmi krúžkami konečne predstavila aj svoje športové verzie s pečaťou S3. Nová „es-trojka“ chce byť oveľa silnejšia a s kombináciou všetkých technológií z Audi A3 chce byť inteligentný a dravý športiak.
Prepracovaná karoséria
V skutočnosti Audi S3 prišlo tak, ako obyčajný model A3, s dvoma telesami: Sportback a Sedan. Tie prichádzajú so športovejším predkom, ktorý zahŕňa veľkú jednorámovú mriežku. Tá ma za úlohu vylepšiť jeho športový vzhľad… Ako rozpoznať S3? Určite 18-19″ kolesami s jedinečným dizajnom a vetranými športovými brzdami s červenými strmeňmi. Nesmú chýbať ani 4 koncovky výfuku a agresívnejšie nárazníky, to všetko zakončia novo navrhnuté svetlomety, ktoré nájdete ale aj v bežnej A3.
Pokiaľ ide o motor, Audi používa motor 2,0 TFSI, ktorý dosahuje touto generáciou výkon 310 koní s krútiacim momentom 400 Nm, ktorý je spojený so sedemstupňovou automatickou prevodovkou S tronic. Je však veľmi prekvapujúce, že tento športový model nebude mať podporu 48-voltového hybridizačného systému. Ak by Vás zaujímalo, toto Audi S3 zrýchli z 0-100 km/h za približne 4,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektricky obmedzovaná na 250 km/h.
Technológia slúžiaca hlavne dynamike
Model S3 je založený na známej platforme MQB Evo, ktorá je tiež prítomná v novom modeli VW Golf a Seat Leon. Samozrejme, má niektoré úpravy podvozku pre športovú verziu, ktoré zlepšujú jeho dynamiku. V tejto súvislosti sú najvýraznejšími prvkami jeho progresívne riadenie a dynamické odpruženie, ktoré sa dokáže v priebehu tisícin sekundy prispôsobiť situácii na ceste, situácii v jazde a preferenciám vodiča. Audi S3 je taktiež možné upraviť pomocou obvyklých režimov Comfort, Auto a Dynamic, ktorá predstavuje najväčšiu dravosť na ceste.
Ďalšiou z vymožeností je viacdisková elektrohydraulická spojka, ktorá je zodpovedná za najlepšie riadenie pohonu všetkých štyroch kolies. Audi upravilo elektronický kontrolný mechanizmus rozdeľovania krútiaceho momentu tak, že rozloženie na zadné kolesá môže dosiahnuť 100%.
Interiér je samozrejme sprevádzaný všetkou technológiou Audi, so slávnym 12,5-palcovým virtuálnym kokpitom ako štandardom. Veľkou 10,1-palcovou obrazovkou v strede pôsobí technologicky o niečo lepšie, ako jeho konkurencia. To všetko s typickou športovosťou a kompletným arzenálom asistenčných systémov pre vodiča.
Audi A3 2020 si môžete vo väčšine Európskych krajín zarezervovať už koncom augusta. Prvé kusy sú naplánované na október 2020, no dúfajme, že koronakríza neposunie tento dátum… Ja sa už novej „es-trojky“ fakt neviem dočkať…