Kimera EVO37 je rozhodne jedným z najpozoruhodnejších áut roku 2021. Ide totiž o reinkarnáciu automobilu Lancia Rallye „037“ tým najbeštiálnejším spôsobom.
Lancia 037 patrí medzi tie vôbec najslávnejšie rely auta v histórii. Špeciál s motorom uprostred pretekal v osemdesiatych rokoch v slávnej Skupine B, keď v skupine zadokoliek dokonca zvíťazil vo svetovom šampionáte v rely. Teraz sa v domovskom Taliansku rozhodli slávny špeciál oživiť. Nie je to resmotod, nie je to rekreácia, Kimera EVO37 v tejto rally podobe je to najlepšie z legendárneho modelu Lancia Rallye.
Možno aj z tohto dôvodu bola Kimera EVO37 v shakedowne na Rallye Monte Carlo asi najvýnimočnejším momentom celého podujatia. Najmä preto, že auto malo špeciálny náter inšpirovaný farbami Pirelli. No to nie je všetko, toto auto bolo vedené Petterom Solbergom (rally jazdec) a Mariom Isolom (šéf vývoja Pirelli).
Polep, ktorý mala na sebe Kimera EVO37 nie je náhoda a rozhodne ani to, že spolujazdcom bol šéf vývoja výrobcu pneumatík Pirelli. Touto jazdou a týmto autom chceli vzdať hold 150. výročiu Pirelli pomocou mýtickej dekorácie a objaviť sa na ešte mýtickejšom podujatí. Pocta sa vzdávala aj Lancii 037, ktorá vyhrala slávnu rely v roku 1983 s Walterom Röhrlom za volantom.
Kimera EVO37 na rally nesúťažila, iba exhibovala na úseku niečo vyše dvoch kilometrov, medzi Sainte-Agnès a Peille. Hoci to nebol najdlhší úsek, stačilo to na to, aby zaujala všetky pohľady prítomných divákov aj novinárov.
Po tejto akcii bola Kimera EVO37 vo farbách Pirelli vystavená na Place du Casino počas troch dní Rallye Monte-Carlo.
Legenda, ktorá nestarne…
Ak si trochu zaspomíname, môžeme si spomenúť, aká výnimočná je táto reinkarnácia modelu 037. Kimera EVO37 začína takmer z čistého hárku papiera ako východiskový bod originálu Lanciu Rallye.
Je veľmi podobná s predchodcom, teda s dĺžkou 4,05 metra, šírkou 1,90 metra a výškou 1,20 metra. Podobný je aj motor, hoci jeho výkon je ešte vyšší ako u konkurenčných verzií pôvodného modelu. V strede vzadu je umiestnený 2,1-litrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 500 koní a krútiacim momentom 550 Nm.
Tento kúsok bude taktiež naplánovaný na výrobu. Samozrejme nepôjde o veľkú produkciu. Vyrobí sa len 37 kusov v cene 480 000 eur.