Nemecké klasiky z 80-tych rokov dostávajú pozornosť a šialené úpravy aj v roku 2023. Tentokrát sa na legendárne BMW M3 generácie E30 pozreli nemeckí úpravcovia vozidiel zo spoločnosti Manhart.
Najnovší projekt Manhart nemusí byť šálkou čaju pre každého, keďže model BMW M3 generácie E30 je už považovaný za vysoko rešpektovaný oldtimer s bohatou minulosťou a dúfajme, že aj budúcnosťou. Tento výtvor spoločnosti Manhart je pre tých fajnšmekrov, ktorí sa rozhodnú kúpiť takzvaný MH3 3.5 Turbo, čo je v podstate vitaminizované BMW M3 E30, ku ktorému patrí samozrejme estetická retuš, snažiac sa v rámci možností zachovať svoj klasický a ikonický imidž.
Šesťvalcový motor
Hlavná časť projektu padá na motor, rozhodnutie, ktoré nahnevá mnohých nadšencov tohto automobilového skvostu, pretože slávny štvorvalec necháva priestor pre ďalší väčší motor: radový šesťvalec z Alpiny B7 S Turbo. Napriek výmene sa Manhart nerozhodol pre modernú pohonnú jednotku, namiesto toho sa rozhodol pre jednotku, ktorá nás privedie späť ku generácii E12 BMW radu 5. Šesťvalcový agregát, sprevádzaný novým turbodúchadlom, medzichladičom a výfukovým potrubím, ktoré je teraz oveľa výkonnejšie ako kedykoľvek predtým.
Z objemu 3,5 litra totiž dokáže vydolovať celkovo 405 koní a maximálny krútiaci moment 650 Nm, ktoré pojme päťstupňová manuálna prevodovka, ktorá ich posiela priamo na zadnú nápravu. Spoločnosť nehovorí o výkone auta, ale naznačuje, že na podvozku boli vykonané rázne zmeny, tak aby sa správne vysporiadal so zvýšením výkonu bloku. Manhart konkrétne montuje do vozidiel predovšetkým odpruženie H&R coilover, ktoré znižuje svetlú výšku, ako aj predné brzdy Brembo so štvorpiestikovými strmeňmi a 19-palcové kolesá na oboch nápravách.
Čo sa týka vzhľadu, Manhart nechcel zachádzať príliš hlboko alebo do extrému, keďže hlavné estetické zmeny máme s príchodom nového predného splitteru a novo vyrobeného zadného krídla, snažiac sa zachovať imidž podobný M3 E30 Evo. Auto je teraz nalakované trochu zlovestnou a špeciálnou matnou zelenou farbou, ku ktorej sa pridávajú zatmavené zadné svetlá. Vo vnútri dverí je pocta 80-tym rokom evidentná červeným čalúnením, ktoré pokrýva veľkú časť priestoru pre cestujúcich, s výnimkou prístrojovej dosky, ktorá teraz obsahuje prídavné tlakomery a teplomery spolu s malým prepínačom na zmenu tlaku turbodúchadla.
Cenu tohto unikátu MH3 3,5 Turbo nemecký špecialista nezverejnil. Vzhľadom na to, že ceny za E30 M3 sú v šesťciferných číslach, získanie takéhoto restomodu nebude rozhodne lacné.