V roku 2008 by sa len málokto na Slovensku odvážil predpokladať, že krajina získa profesionálny pretekársky okruh svetovej úrovne. Avšak skupina investorov a miestnych nadšencov zo Žitného ostrova premenila kukuričné pole pri Orechovej Potôni na ozajstný pretekársky komplex. Stavba sa začala 1. októbra 2008, s architektúrou areálu a rýchlostnej dráhy v réžii rakúskeho dizajnéra Hansa Rotha.
V roku 2009 bola už otvorená prvá oficiálna sezóna okruhu. Areál zahŕňal rýchlostnú dráhu, trojposchodovú riadiacu vežu, 33 garáží, paddock pretekárskych vozidiel, krytú tribúnu, zdravotné stredisko, auto servis, čerpaciu stanicu a reštauráciu. Za bránami sa dokončoval hotel Ring spolu s moderným „školou šmyku“ – Centrom bezpečnej jazdy (CBJ), ktoré spolu s off-roadovým centrom na opačnej strane boli dokončené v roku 2012. CBJ však bolo v prevádzke prakticky od otvorenia okruhu.
Roku 2016 priniesol prírastok v podobe veľkého zvieracieho parku Malkia, roku 2018 Vojenského múzea. S výstavbou alternatívnej šikany na rýchlostnej dráhe v roku 2018 získal SLOVAKIA RING vyššiu okruhovú licenciu FIA II. triedy.
V roku 2019 sa konečne otvorilo aj špičkové Slovenské motokárové centrum (SKC – Slovak Karting Center).
Jedným z prvých významných podujatí v roku 2010 na novom okruhu bola Cena SR – preteky automobilov na okruhu. Toto najvýznamnejšie národné okruhové podujatie oslavuje 15 rokov na okruhu. História samotného podujatia siaha do 70. rokov minulého storočia.
Od roku 2010 je stálicou aj motocyklová Cena Slovenska a moto seriál Alpe Adria. Profesionálne aj amatérske preteky motocyklov významne zapĺňajú okruhový kalendár.
Medzi najvýznamnejšie medzinárodné udalosti na SLOVAKIA RINGU patrili Majstrovstvá sveta cestovných automobilov FIA WTCC, ktoré u nás premiérovo zazneli v roku 2012 pred približne 30 000 divákmi. Tento moment patrí k najpamätnejším v histórii okruhu.
Na SLOVAKIA RINGU nájdeme rôzne typy pretekárskych vozidiel. Seriály BOSS GP a MaxxFormula so staršími monopostami Formuly 1, GP2 a IndyCar prilákali fanúšikov svojou rýchlosťou a zvukom atmosférických osem a desaťvalecov s výkonom až 850 k. Z medzinárodných vytrvalostných pretekov (24 h Le Mans) sme videli špičkový Ligier LMP2 Mira Konôpku a LMP3 z garáže ARC Bratislava.
Divácky mimoriadne úspešné boli preteky FIA WTCC s vozidlami TC1 v rokoch 2012-2016. Neskôr prišiel zmenený formát WTCR s vozidlami TCR, ktorý bol súčasťou okruhového života až do roku 2020. TCR sú obľúbené po celom svete a ich majstri získavajú body do celkového hodnotenia TCR World Ranking. V našom regióne je obľúbený napríklad TCR Eastern Europe, kde momentálne kraľuje Maťo Homola (Hyundai Elantra N TCR).
Jedným z najobľúbenejších tried motosportu je GT3, s automobilmi ako Audi, Porsche, Ferrari, Lamborghini, BMW a Mercedes. Každé z týchto vozidiel má zadný náhon, takmer 600 k, 1200 kg a jedinečný zvuk. Prvý významný GT seriál, FIA GT3 European Championship, sa konal v roku 2011, nasledovali ďalšie série ako FIA GT1 World Championship v roku 2012, FIA GT Series (2013), ADAC GT Masters (2013-14), Blancpain GT Series (2014), a stredoeurópska GT3 špička pravidelne zavíta aj na Veľkú cenu SR.
Okrem Alpe Adria sme na SLOVAKIA RINGU privítali aj FIM EWC – vytrvalostné majstrovstvá sveta motocyklov v rokoch 2017-19.
V roku 2017 sme prvýkrát privítali aj päťtonové a tisíckoňové pretekárske ťahače FIA ETRC: Majstrovstvá Európy preteky ťahačov na okruhu patria doteraz k naším najnavštevovanejším podujatiam.
Seriál King of Europe ponúka od roku 2012 divákom množstvo adrenalínu a vzrušujúce duely v kontrolovanom šmyku (drift). Špeciálna relykrosová trať vznikla v roku 2015 pre Stredoeurópsku trofej FIA v relykrose (FIA CEZ Rallycross) – 65% asfalt, 35% nespevnený povrch. Okrem pretekárskych udalostí využívajú rýchlostnú dráhu aj cyklisti a in-line korčuliari.
Najrýchlejšie namerané kolo v histórii SLOVAKIA RINGU zaznamenal Klaas Zwart (Formula 1 – Jaguar R5) počas kvalifikácie seriálu Maxx Formula 2019 s časom 1 min 39,002 s. Medzi motocyklovými rekordmi prevláda Milan Pawelec (BMW S 1000 RR) s časom 2 min 3,368 s počas Alpe Adria 2023.
SLOVAKIA RING si za 15 rokov svojej existencie vybudovalo renomé v rámci pretekárskej komunity a stalo sa neodmysliteľnou súčasťou medzinárodnej pretekárskej scény. Jeho úspechy a nezabudnuteľné podujatia sa zapísali do histórie motoršportu na Slovensku.