Najvýraznejšie Polo je späť po 25 rokoch neprítomnosti.
Pred 25 rokmi bolo predstavené špeciálne vydanie modelu Polo, ktoré mnohým navždy zostane v pamäti, pretože je ťažké zabudnúť naň kvôli jeho farebnej kombinácii. Bol to Volkswagen Polo Harlequin, automobil, ktorý asi ani len nedúfal, že sa dostane do výrobného reťazca, ale len preto, aby v 90. rokoch ukázal farebný bod a radosť. Mnoho ľudí sa o to však začalo zaujímať a nakoniec to bolo všetko neočakávaný komerčný úspech. Nemecká značka teraz zopakovala svoj vzorec s modelom Polo (šiesta generácia).
Najvýraznejšie Polo
Všetko to začalo ako marketingový manéve, pre ktorý spoločnosť Volkswagen vyrobila celkovo 20 kusov, ktoré sa rozložili na rôzne propagačné akcie s farebnou kombináciou pozostávajúcou z modrej, červenej, žltej a zelenej. Značka bola prekvapená vysokým dopytom svojich zákazníkov a nezostávalo jej nič iné, len zvýšiť produkciu, a to sériou 1 000 štvorfarebných kópií v roku 1995. V každom Harlekýne sú predný nárazník, predné dvere a zrkadlá rovnakej farby, rovnako ako zadné dvere a zadný nárazník.
Najkurióznejšie na tejto špeciálnej edícii je, že zákazník nemohol označiť preferenciu týkajúce sa základnej farby automobilu (definovanej strechou, bočnými prahmi a motorovým priestorom), takže mu ostávalo iba čakať, kým zistí, ktorá zo Štyroch dostupných kombinácií bude prevládať. Pokiaľ ide o interiér, zvýrazňuje čalúnenie „Joker“ a modrý kožený športový volant, ako aj hlavica radiacej páky s logom Harlequin. V modeli 2021 nedošlo v kabíne k žiadnym zmenám.
Zámerom značky týkajúcej sa modelu Harlequin Polo 2021 je vytvoriť jednotný celok, ktorý máme na obrázkoch, pri príležitosti „Modrého pondelka“, teda špeciálneho dňa oslavovaného v niektorých európskych krajinách, ktorý sa snaží poskytnúť nádych radosť dňu poznačenému smútkom. Vzhľadom na precedensy však nemôžeme vylúčiť, že sa nakoniec dostane do výroby.
V neposlednom rade si treba uvedomiť, že myšlienka panelov karosérie v rôznych farbách nebola pre Volkswagen úplne nová . Hovoríme to preto, lebo dlho pred uvedením modelu Harlequin Polo, konkrétne v roku 1964, spustil nemecký subjekt reklamu na výrazne tónovaného chrobáka s cieľom preukázať ľahkosť, s akou je možné zameniť jednotlivé časti automobilu. Okrem toho sa v roku 1996 k tomuto trendu pripojil aj Golf, ktorý sa v USA predal 246 kópií.