Volkswagen Polo Harlequin 2021: najveselšie a najfarebnejšie z fabriky VW

Martin Slanina

Najvýraznejšie Polo je späť po 25 rokoch neprítomnosti.

Pred 25 rokmi bolo predstavené špeciálne vydanie modelu Polo, ktoré mnohým navždy zostane v pamäti, pretože je ťažké zabudnúť naň kvôli jeho farebnej kombinácii. Bol to Volkswagen Polo Harlequin, automobil, ktorý asi ani len nedúfal, že sa dostane do výrobného reťazca, ale len preto, aby v 90. rokoch ukázal farebný bod a radosť. Mnoho ľudí sa o to však začalo zaujímať a nakoniec to bolo všetko neočakávaný komerčný úspech. Nemecká značka teraz zopakovala svoj vzorec s modelom Polo (šiesta generácia).

Najvýraznejšie Polo

Všetko to začalo ako marketingový manéve, pre ktorý spoločnosť Volkswagen vyrobila celkovo 20 kusov, ktoré sa rozložili na rôzne propagačné akcie s farebnou kombináciou pozostávajúcou z modrej, červenej, žltej a zelenej. Značka bola prekvapená vysokým dopytom svojich zákazníkov a nezostávalo jej nič iné, len zvýšiť produkciu, a to sériou 1 000 štvorfarebných kópií v roku 1995. V každom Harlekýne sú predný nárazník, predné dvere a zrkadlá rovnakej farby, rovnako ako zadné dvere a zadný nárazník.

Najkurióznejšie na tejto špeciálnej edícii je, že zákazník nemohol označiť preferenciu týkajúce sa základnej farby automobilu (definovanej strechou, bočnými prahmi a motorovým priestorom), takže mu ostávalo iba čakať, kým zistí, ktorá zo Štyroch dostupných kombinácií bude prevládať. Pokiaľ ide o interiér, zvýrazňuje čalúnenie „Joker“ a modrý kožený športový volant, ako aj hlavica radiacej páky s logom Harlequin. V modeli 2021 nedošlo v kabíne k žiadnym zmenám.

Zámerom značky týkajúcej sa modelu Harlequin Polo 2021 je vytvoriť jednotný celok, ktorý máme na obrázkoch, pri príležitosti „Modrého pondelka“, teda špeciálneho dňa oslavovaného v niektorých európskych krajinách, ktorý sa snaží poskytnúť nádych radosť dňu poznačenému smútkom. Vzhľadom na precedensy však nemôžeme vylúčiť, že sa nakoniec dostane do výroby.

V neposlednom rade si treba uvedomiť, že myšlienka panelov karosérie v rôznych farbách nebola pre Volkswagen úplne nová . Hovoríme to preto, lebo dlho pred uvedením modelu Harlequin Polo, konkrétne v roku 1964, spustil nemecký subjekt reklamu na výrazne tónovaného chrobáka s cieľom preukázať ľahkosť, s akou je možné zameniť jednotlivé časti automobilu. Okrem toho sa v roku 1996 k tomuto trendu pripojil aj Golf, ktorý sa v USA predal 246 kópií.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Tesla Model S od spoločnosti Ares Design: Tichý, exkluzívny, ale hlavne bez strechy!

Taliansky tuner opäť využil všetko svoje kúzlo na vytvorenie jedinečného automobilu. Tentokrát je upravovaným autom plne elektrické vozidlo Tesla Model S. Každý, kto miluje jazdu bez strechy a je oddaný elektromobilom spoločnosti Tesla, je na križovatke z ktorej nie je cesty, pretože firma pod vedením Elona Muska nepredáva nijaké kabriolety. V automobilovom priemysle […]