Okrem zmeneného názvu má prvé elektrické SUV Audi väčšiu autonómiu, lepšie nabíjanie a dynamické spracovanie, ktoré ho posúva na inú úroveň. Je k dispozícii s dvoma karosériami a tromi mechanickými možnosťami, vrátane už dostupného SQ8 e-tron.
Na trh pribúda čoraz viac elektrických modelov Audi ktoré nesú priezvisko e-tron, ktorý pokrýva rôzne segmenty a posilňuje predstavu Audi o elektrifikácií. Po štyroch rokoch chce Audi aktualizovať tohto priekupníka, ktorý všetko začal a dať najavo že bude naďalej pokračovať jeho skvelou technologickou výkladnou skriňou z hľadiska elektrifikácie počas niekoľkých nasledujúcich rokov.
Vlastnosti Audi Q8 e-tron
Nové a preslávené SUV kupé od Audi má rozmery po vzore svojho predchodcu, no zároveň vykazuje niektoré prvky charakteristické pre najnovšie e-tron GT a Q4 e-tron. Jeho dva predné svetlomety s technológiou LED a dostupné v digitálnej technológii Matrix LED sú teraz vyspelejšie a presnejšie a ponúkajú nové funkcie a sú cez mriežku prepojené horizontálnou líniou LED , ktorá prechádza cez znak so štyrmi krúžkami. Najviac vizuálne ocenený prvok na tomto preštylizovaní je tzv. singleframe maska, ktorú sme už mohli vidieť na iných modeloch Audi, ako je napríklad Audi RS 3, e-tron Q4 alebo e-tron GT. Kde však Q8 e-tron vedie, je to, keď ide o predvádzanie novej identity značky Audi, v hlavnej úlohe s prepracovaným štvorkrúžkovým odznakom, ktorý je teraz tenší a minimalistickejší, no svojou farebnou kombináciou má čierna a biela vytvoriť dvojrozmerný efekt . Rovnako aj na B-stĺpikoch je laserom podpísaný nápis označujúci názov modelu. Detaily, ktoré odteraz začíname pravidelne vidieť v budúcich vydaniach značky Audi.
Vzadu boli zachované charakteristické svetlá s technológiou OLED, ktoré sú vzájomne prepojené, mení sa však tvar nárazníka a podbehov kolies. Sú širšie a lepšie tvarované, rovnako ako pri predných. Medzi ďalšie inovácie patria nové spojlery kolies na spodku, ktoré odvádzajú prúd vzduchu od kolies, nové prívody vzduchu a predná časť s uzávermi, ktoré automaticky zatvárajú chladič.
Všeobecná estetika modelu Q8 e-tron
Rovnako elegantná a pevná ako jej predchodca a to isté sa bude diať aj v interiéri. Tu prichádzajú novinky s novými dekoratívnymi vložkami, ktoré demonštrujú dvojnásobný záväzok k udržateľnosti s novým trvalo udržateľným technickým materiálom s názvom Tech Layer, čiastočne z recyklovaných PET fliaš a s antracitovou farbou alebo prítomnosť známeho čalúnenia z mikrovlákna Dinamica (tiež zo 45% polyesteru z PET fliaš, textílií a recyklovaných vlákien) pokrývajú športové sedadlá vo vnútri a čalúnenie, ktoré teraz môže byť doplnený o červený balík prešívania Audi Sport, ktorý zvýrazní jeho športovejšiu stránku na volante, rukovätiach, lakťových opierkach a stredovej lakťovej opierke alebo kolennej opierke.
Vo zvyšku sa opäť stretneme s rovnakou úrovňou komfortu a priestoru s piatimi sedadlami a veľkokapacitným kufrom, a samozrejme so systémom MMI Touch response s 8,6-palcovou obrazovkou a hlavnou 10,1-palcovou obrazovkou. Za volantom je štandardne Audi virtual cockpit, aj keď Audi virtual cockpit plus bude ponúkaný ako voliteľná výbava s tretím režimom zobrazenia.
Systém zahŕňa štandardnú navigáciu MMI Navigation Plus s plánovačom trás e-tron, prenos dát rýchlosťou LTE, Wi-Fi hotspot alebo voliteľný prémiový zvukový systém Bang & Olufsen s 3D zvukom. Nebudú chýbať ani známe služby Audi Connect, možnosť aktualizácie funkcií a systémov auta nad rámec kúpy a ďalšia vynikajúca novinka ako Plug & Charge (PnC).
Audi v Q8 e-tron bude ponúkať až 40 asistenčných systémov v rámci štandardného Audi Pre-Sense s možnosťou pridania voliteľných balíkov ako napríklad City, Tour a Park. Takisto v roku prináša nový parkovací systém s diaľkovým ovládaním Remote Park Assist plus, ktorý príde v roku 2023 a umožňuje vozidlu autonómne parkovať na menších miestach.