VW Taigo R-Line: mestský lovec rýchlosti a pohľadov

Martin Slanina

Taigo je aktuálne považované za najatraktívnejšie dostupné SUV od Volkswagenu. Má výborné ohlasy, má jedinečný štýl, ako sa nám teda bude pozdávať?

Odbila už pomaly dekáda, odkedy automobilka BMW odprezentovala model X6, prvé SUV kupé, ktoré naštartovalo dopyt po tejto karosárskej verzii. Športové kupé línie a komfort v podobe SUV si obľubuje čoraz viac ľudí a tento trend bude jednoznačne rásť aj v nasledujúcich rokoch. Preto sa VW rozhodlo o vytvorenie „mestského lovca rýchlosti a pohľadov“. Vieme, že nové Taigo zdieľa výrobnú linku s vozidlami VW Polo a T-Cross, dvoma modelmi, ktoré sú rovnako ako on založené na modulárnej platforme MQB A0. No aj napriek spoločnej platforme majú veľmi odlišné vlastnosti.

Charakteristika Volkswagenu Taigo

Nové Taigo spadá do segmentu B, ale nájdeme ho aj pod kategóriou s označením CUV (Crossover Utility Vehicle) alebo inak povedané: Automobil, ktorý kombinuje veľkorysú svetlú výšku a zvýšenú polohu sedadiel s uhladenejšou siluetou kupé. Okrem toho je taktiež nevyhnutná všestrannosť a priestrannosť, ktorá charakterizuje tento typ vozidla. Taigo má prekvapivo širokú dĺžku a rázvor, čo z neho robí platnú alternatívu aj k mnohým modelom vyššej kategórie.

Ide o model, ktorý vyniká ponukou „charizmatického dizajnu, nového konceptu ovládania a množstva asistenčných systémov,“ uvádza samotná značka. Realita je taká, že s dĺžkou 4,27 metra a rázvorom 2,57 metra sa Taigo umiestnilo ako najdlhšie kompaktné SUV zančky Volkswagen. Presnejšie o 15 centimetrov dlhšie ako spomínaný T-Cross, no a o tri centimetre prevyšuje aj T-Roc.

Jeho šírka 1,76 metra je veľmi podobná šírke oboch, ale silueta typu kupé, ktorá ho charakterizuje, spôsobuje, že je z tejto trojice najnižší: 1,515 metra, čo je o 7 a 6 centimetrov menej ako pri T-Cross a T-Roc. 

Auto, kotré sme testovali je vo verzii R-line. V nej nájdeme predný športový nárazník s emblémom „R“, bočné lakovanie prahov vo farbe karosérie a športové (zaslepené) koncovky výfukov. V tejto výbave je auto o čosi atraktívnejšie, no najmä výzorovo športovejšie. Bočný pohľad sa vyznačuje aj veľmi ostrými líniami, ktoré spolu s veľkorysými blatníkmi zvýrazňujú športovo-crossoverový charakter Taiga. Rovnako tak vyniká zväčšený zadný spojler a osvetlená priečka na prednej maske (vo výbave s IQ.Light svetlometmi), ktorá ale v našej výbave nie je. LED svetlomety vpredu aj vzadu nájdeme už v základnej výbave. Tie zadné pôsobia majestátne, ba až futuristicky. Mnohým taktiež pripomínajú svetlomety z modelu Audi Q8, len o niečo kompaktnejšej verzii.

Prevrat v interiéri, alebo klasika?

Pri pohľade do interiéru objavíme dizajn podobný nedávno modernizovaného Pola, ktorý zdôrazňuje multifunkčný volant s modernými ovládacími prvkami, 8-palcový digitálny prístrojový panel a informačný a zábavný systém MIB3. Okrem toho je ponúkaná voliteľná klimatizácia s dotykovými plochami a dotykovými posuvnými prvkami, ako je to v prípade väčších modelov, ako sú Tiguan, Passat a Arteon. Pre rodinne založených poteší aj fakt, že v tomto aute nájdeme až 3 ISO Fix-y na upevnenie detskej sedačky. Volkswagen taktiež vyzdvihuje veľkú všestrannosť tohto auta na každodenné používanie, s dostatočnou výškou hlavy v zadnej časti priestoru pre cestujúcich a 438-litrovým objemom batožinového priestoru, ktorý možno rozšíriť na 1 222, ak sklopíme operadlá zadných sedadiel. Voliteľne môžete mať aj ťažné zariadenie v prípade montovania nosičov bicyklov ale aj ťahania malého prívesu.

Na úrovni priestrannosti v tomto segmente nie je čo vyčítať. Keďže sedadlá sú usporiadané pomerne nízko, aj vzadu si dvaja 1,80 metra vysokí dospelí zachovávajú dobrý priestor pre hlavu a priestor na nohy je taktiež veľkorysý. Zadné okno tiež nie je príliš malé, takže sa necítite stiesnene a šírka je rovnako dobrá. Obmedzenejší je len stredový štvorec, ako je v segmente bežným trendom, no pozitívne hodnotíme osvetlenie, dva vstupy typu USB-C na nabíjanie mobilných zariadení, čierny stop (výbava R-line), či lakťovú opierku, ktorá je dokonca posuvná.

Taigo je štandardne vybavené asistenčnými systémami, ako je Front Assist, ktorý zahŕňa funkciu núdzového brzdenia v meste a asistenta varovania pred vybočením z jazdného pruhu. Lane Assist, ktorý kombinuje adaptívny tempomat a v kombinácii so spomínaným Lane Assistom ponúka poloautomatickú jazdu až do maximálnej rýchlosti 210 km/h. V našej výbave nájdeme aj zadnú parkovaciu kameru a senzory vpredu aj vzadu, ktoré zabezpečia, že cúvanie s Taigom bude jednoduché a bezpečné.

Poďme jazdiť

Za volantom ponúka Taigo od prvých kilometrov príjemné pocity typické pre vozidlo vyššieho segmentu. Vynikne napríklad priestrannosť, ktorú ponúkajú predné sedadlá a ergonómia sedadiel – najmä tých športových verzie R-Line, ktoré sme v aute mali aj my. Vďaka dvom jednoduchým nastaveniam volantu a sedadla netrvá dlho, kým sa v tomto SUV-kupé budete cítiť pohodlne.

Celková viditeľnosť spredu aj zboku je veľmi dobrá, dozadu až tak veľmi nie. Každopádne vo všetkých autách tohto štýlu sa stáva, že pri tak vysokom, krátkom a vytiahnutom zadnom okne je obraz, ktorý nám spätné zrkadlo vracia pri každom pohľade, veľmi obmedzený. Veľké bočné zrkadlá a najmä spätná kamera v meste preto budú nevyhnutná súčasť výbavy.

V meste si Taigo poradí s veľkou svižnosťou. Vyznačuje sa krátkym polomerom otáčania, rýchlym riadením a odpružením odolným aj voči kamennej dlažbe. 

Najdlhšiu trasu, niečo vyše dvoch hodín v kombinácii mesto, diaľnica, štátna cestu a horský priesmyk, som absolvoval s 1,0 litrovým TSI motorom, ktorý bol sprevodovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Keďže sa mojimi rukami zomlelo už viacero áut, čakal som, že bude 1,0 „urapčaná“ ako to bolo v iných autách s týmto motorom. Prekvapivo auto pri nízkych otáčkach a jazde na spotrebu skoro vôbec nepočuť a pri zapnutom rádiu totálne zabudnete, že tam ten jednoliter je. Samozrejme, akcelerácia a ani rýchlejšia jazda tomuto motoru nesedí, začína byť hlučný a „poslabší“, preto ak by som ti mal toto auto konfigurovať podľa seba, ako prvé by som siahol po 1,5 TSI s výkonom 150 koní.

Zásluhu na tom má určite aj odhlučnenie podvozku a motora, ktoré je v tomto vozidle o niekoľko tried vyššie ako je bežné. Na vyššie spomínanej trase som zajazdil spotrebu 6.3 litra, no ak by som si tie zákruty a stúpania nechcel užiť, spotreba by bola aj o pol litra nižšia.

V Taigu si uvedomíte, že jazdíte v aute dobre etablovanom na ceste, s rýchlym a komunikatívnym riadením a dobrým nastavením. Na limite spoznáte zreteľnú a veľmi predvídateľnú nedotáčavosť, no tento fakt rozhodne nie je na negatívny. Hlavne nie u menej skúsených vodičov.

Naše hodnotenie: 8.5/10 – Bod strhávam za motorizáciu 1.0 TSI, no predsa uznajte, k športovému SUV kupé vo verzii R-Line sa ten 1.5 TSI hodí o niečo viac 🙂 Inak nové Taigo veľmi príjemne prekvapilo a pri hľadaní vozidla do 18-24 tis. by som sa vrelo obzrel aj po tomto modeli.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Kráľ zrýchlenia z 0 na 100 km/h má nové meno: Pininfarina Battista

Elektrický hypercar Automobili Pininfarina s výkonom 1 900 koní sa len pred pár dňami stalo najrýchlejším autom na svete s jeho zrýchlením z 0 na 100 za 1,86 sekundy a z 0 na 200 za 4,79 sekundy. Nedávno sme si prezerali zoznam najrýchlejších áut na svete, ktoré dokážu ohromiť svojou maximálnou […]