Tretia generácia športového sedanu prichádza s nabitými batériami a novými technologickými inováciami. Pozrime sa bližšie na všetky jej novinky!
Dizajn a technológia
Tretia generácia Panamery je technologickejšia, efektívnejšia a má vynikajúci výkon, pričom si zachováva dizajn, ktorý sa vyvíja, aby získal čistejšie línie a svalnatejšie boky karosérie. Väčšie prívody vzduchu zdobia širšiu prednú časť, zatiaľ čo horizontálne predĺžená svetelná lišta zvýrazňuje prepracovanú zadnú časť. Nové dizajny kolies, vrátane jednotiek s centrálnou maticou, pridávajú na exkluzivite. Verzia Turbo E-Hybrid debutuje s povrchovou úpravou Turbonite v tmavých tónoch pre exteriér aj interiér. Štandardom sú Matrix LED svetlomety.
Interiér
Kabína novej Panamery si interiér požičiava z Taycanu. Výrazným prvkom je volič prevodovky umiestnený hneď napravo od volantu a tzv. Porsche Driver Experience s tromi digitálnymi obrazovkami: 12,6-palcová pre združený prístroj a dve 10,9-palcové v strede a na strane spolujazdca. Stredová konzola prešla zmenami a sústredí sa na panel klimatizácie s dotykovými plochami a fyzickými tlačidlami. Nové vzduchové difúzory, rozšírený odkladací priestor a penové čalúnenie zvyšujú pohodlie. Ovládacie prvky jazdných režimov a združený prístroj sú teraz na volante, pričom aktualizovaný informačno-zábavný systém poskytuje lepšiu funkčnosť aplikácie MyPorsche.
Bezpečnosť a asistenčné systémy
Adaptívny tempomat Panamery teraz zahŕňa asistenta driftu, aktívneho asistenta rýchlosti a funkciu Remote ParkAssist, ktorá umožňuje parkovanie na diaľku cez smartfón. Vďaka týmto inováciám ponúka Panamera ešte vyššiu úroveň bezpečnosti a komfortu.
Pohonné jednotky
Pohonné jednotky novej Panamery sú podobné tým z aktualizovaného Cayenne. Motorom základných verzií s pohonom zadných a všetkých kolies je 2,9-litrový preplňovaný V6 s výkonom 353 koní a maximálnym krútiacim momentom 500 Nm. Osemstupňová dvojspojková automatická prevodovka PDK je jedinou dostupnou možnosťou. Panamera zrýchli na 100 km/h za 5,1 sekundy, verzia 4 za 4,8 sekundy, s maximálnou rýchlosťou 272 km/h, respektíve 270 km/h.
Turbo E-Hybrid
Vrcholom ponuky je Turbo E-Hybrid s pohonom všetkých kolies, ktorý kombinuje 4,0-litrový biturbo V8 a výkonný elektromotor s kombinovaným výkonom 680 koní a 930 Nm. Zrýchlenie na 100 km/h za 3,2 sekundy a maximálna rýchlosť 315 km/h robia z tohto modelu skutočného športovca.
Ďalšie hybridné verzie
Ponuka sa rozšírila o hybridné verzie V6, vrátane 4 E-Hybrid, 4 E-Hybrid Executive a 4S E-Hybrid. Výkony sa pohybujú od 470 koní a 650 Nm až po 544 koní a 750 Nm. Zrýchlenia sú od 3,7 do 4,1 sekundy a maximálne rýchlosti od 280 do 290 km/h.
Elektrický systém a vzduchové odpruženie
E-Hybridy majú 21,8 kWh batériu s dobitím za niečo viac ako dve hodiny. Nový elektromotor s výkonom 140 kW (190 HP) umožňuje elektrický dojazd až 96 kilometrov v kombinovanom cykle WLTP. Vzduchové odpruženie Porsche Active Ride ponúka bezkonkurenčný rozsah medzi komfortom a stabilitou.
Verzie GTS a Turbo S E-Hybrid
Panamera GTS s 4,0-litrovým biturbo V8 a výkonom 500 koní dosiahne 100 km/h za 3,8 sekundy a maximálnu rýchlosť 302 km/h. Turbo S E-Hybrid s výkonom 782 koní a 1 000 Nm, dosiahne 100 km/h za 2,9 sekundy a maximálnu rýchlosť 325 km/h s elektrickým dojazdom 88 km vďaka 25,9 kWh batérii.
Záver
Nová Porsche Panamera, tretia generácia pôvodného štvordverového kupé Porsche, je už pomaly k dispozícii v predajniach. Dodávky v Európe už začali a ceny pre náš trh budú oznámené čoskoro. Panamera 2024 je skutočne sedan, ktorý má všetko – výkon, komfort, technologické inovácie a elegantný dizajn.