Peugeot 208 patrí z nášho pohľadu k najatraktívnejším mestským autám na trhu. Toto auto rozhodne nie je zaujímavé len z dizajnového hľadiska, pretože ponúkne veľmi zaujímavé funkcie a pocit na úsmev z jazdy. Čo sa nám páčilo?
Dizajn, ktorý zaujme na prvý pohľad
Peugeot 208 je v triede mestských áut (segment B) jedným z najzaujímavejších modelov. Jeho konkurencia je silná – bojuje o priazeň proti vozidlám ako Volkswagen Polo, Hyundai i20, Kia Rio, Opel Corsa, alebo Renault Clio. Teda nemá ľahkú úlohu, ale je vyzbrojený skutočne silnými tromfmi.
Jeho dizajn patrí k najatraktívnejším v triede. Najlepšie vynikne vo výbave GT Line, ktorú sme práve my testovali. Vyzerá veľmi štýlovo a dravo.
Predná časť s charakteristickými LED svetlami a „svetelnými tesákmi“ mu dáva drsný, no zároveň štýlový výraz. Z profilu pôsobí vozidlo mohutne a široko, dosť tomu napomáha aj elegantná kombinácia krikľavo žlto-zelenej farby a čiernych doplnkov. Táto „dvojfarba“ dodáva autu rozhodne osobitý vzhľad.
Zadná časť pokračuje v tomto duchu s výraznými svetlami spojenými čiernou linkou. Model 208 vo výbave GT nemá byť žiadne športové vozidlo, no exteriérový dizajn vťahuje majiteľa do pocitu niečoho neobvyklého, unikátneho, s aktuálnym dizajnovým jazykom značky Peugeot. Francúzi vedia nadizajnovať auto vždy na dobu uverejnenia futuristicky a tak ani časom ich dizajn nestarne rýchlo…
Nový Peugeot 208 je postavený na modulárnej platforme CMP, ktorá v porovnaní so staršou PF1 znižuje hmotnosť o 30 kg. V porovnaní s predchodcom je dlhší o 90 mm, nižší o 30 mm a o 26 mm širší. Rázvor ostáva takmer nezmenený, s hodnotou 2540 mm. Batožinový priestor sa zmenšil o 20 litrov, čo však v tejto triede nemusí byť zásadný problém.
Ergonomický hlavolam?
V interiéri sa stretnete s originálnym konceptom i-Cockpitu, ktorý Peugeot presadzuje už niekoľko rokov. Zahŕňa malý volant a digitálny prístrojový panel umiestnený vysoko nad ním. Tento dizajn je veľmi efektný a štýlový. Mne sa v ňom sedí príjemne, na 183 cm mám vždy výhľad z každej strany a nič mi tam nezavadzia.
Horšie to už bolo s mojimi kolegami, ktorý sú o niečo vyšší a tak im nastavenie správneho posedu trvalo o čosi dlhšie. Stalo sa im, že volant prekrýval spodnú časť prístrojového panelu, čo obmedzovalo výhľad na niektoré údaje. Poloha volantu bola tiež nezvyčajná. Mali ho príliš nízko a pomerne dosť im to narúšalo komfort. Každý vodič to však môže vnímať inak, takže je to skôr individuálna vec.
Kokpit plný technológií
Peugeot vsadil na moderné riešenia aj v oblasti multimédií. Centrálny displej s uhlopriečkou 10″ palcov je jasný, rýchly a jeho grafika je veľmi prehľadná. Pod displejom nájdete „klavírové“ ovládacie tlačidlá, ktoré sú esteticky pôsobivé a ich ovládanie počas šoférovania je jednoduché a praktické.
Infotainment je celkovo dobre navrhnutý, stačí pár minút, aby ste sa vedeli zoznámiť so všetkými možnosťami a funkciami. Prepojenie so smartfónom je samozrejmosťou a potešilo aj bezdrôtové nabíjanie, ktoré mi počas testu ani raz neprehrialo telefón. Jediný problém s teplotou bol v kabíne, celé je ovládané a sprostredkúvané cez infotainment a žiaľ, na jeden klik to nie je… V hustejšej premávke, alebo na kľukatých cestách toto nastavenie rozhodne odložte na neskôr.
Digitálny prístrojový panel ma zaujal hlavne s funkciou 3D-premietania údajov. Ide o veľmi pokrokový prvok, ktorý je vizuálne veľmi atraktívny a zároveň praktický. V rámci ponuky prístrojového panela som vedel dohľadať všetky potrebné informácie a tak som sa nemusel rozptyľovať s infotainemtom. Toto fakt chválim.
Komfort na prvom mieste
Verzia GT, ktorú sme testovali, bola vybavená športovejšími sedadlami, ktoré sa na prvý pohľad môžu zdať veľmi tvrdé, no opak je pravdou a sú veľmi pohodlné. Majú výraznejšie tvarovanie s ktorým sa cítite v aute komfortnejšie. Ich krikľavo zelené prešívanie, dopĺňalo výraznú farbu karosérie a tak to tvorí fakt štýlový dizajnový celok.
Interiér je spracovaný kvalitne. Materiály pôsobia príjemne, nič nevŕzga ani neškrípe. Na vrchnej časti palubnej dosky nájdete mäkčené plasty, čo je v tejto triede nadštandard. Niektoré lacnejšie materiály sú viditeľné na dverách, kde je iba malá plocha potiahnutá umelou kožou. Inak v tejto triede ide o jedno z najlepších vypracovaní.
Priestor vzadu pre nižších cestujúcich
Peugeot 208, podobne ako Opel Corsa, neponúka veľa priestoru na zadných sedadlách. S mojimi 183 cm som sa dozadu zmestil len tak tak. Ak máte vyšších, alebo širších pasažierov, vzadu im môže byť tesno, najmä v oblasti kolien a členkov. Ale tak pri kúpe vozidla v tejto triede je to taká daň za kompaktné rozmery vozidla.
Motor a jazdné vlastnosti
Pod kapotou testovaného modelu sme mali trojvalcový turbobenzínový motor 1.2 PureTech s Hybridnou pomocou a výkonom 100 kW/136 koní a krútiacim momentom 230 Nm. Motor je tichý, ochotný ťahať už od nízkych otáčok a zrýchľuje svižne už pri 1600 ot./min. Na váhu 1 335 kg má vozidlo veľmi pružný prejav, ktorý závisí prioritne od vašej nohy na plyne. Lineárne zrýchlenie je veľmi príjemné, zabezpečované cez 6st. automatickú prevodovku. Tá nepreradzuje zbytočne nízko a ani vysoko v otáčkach.
Sprevodovanie automatickej prevodovky častokrát pri rýchlostiach nad 40 km/h ani nebolo cítiť. V meste je jazda autom veľmi pohodová, pri rýchlosti 50 km/h dokáže jazdiť na štvorku s úplne minimálnou spotrebou. Pri odpichu na križovatke by som ocenil ešte trocha väčšiu pomoc hybridného pohonu, ale sme v cenovej kategórii a segmente, kde to nie je až také podstatné. Na diaľnici pri 130 km/h motor točí okolo 2600 ot./min. a je oveľa tichší ako konkurenti mimo koncernu Stellantis.
Spotreba paliva
Spotreba testovaného Peugeotu 208 sa pohybovala okolo 6,1 l/100 km, čo je pre malý turbobenzínový motor s hybridnou pomocou celkom dosť. Oproti WLTP spotrebe sme s údajmi teda o dosť vyššie. Na diaľnici si motor vypýtal približne 6,5 l/100 km, v meste sa spotreba zvýšila o 0,3 litra. Pri úspornej jazde mimo mesta ale môžete dosiahnuť hodnotu pod 5 l/100 km, no je to pomerne výzva.
Komfortný podvozok pre mestské cesty
Peugeot 208 vo verzii GT Line a s pneumatikami 205/45 R17 je naladený predovšetkým na mesto. Aj keď by ste mohli usúdiť, že 17″ kolesá môžu byť už veľa, podvozok je mäkký, zvláda nerovnosti ciest a auto nie je nijako nepríjemné ani po rozbitejších cestách. V porovnaní napríklad s Polom je rozhodne komfortnejší a zameraný skôr na pohodlie ako agilitu. V zákrutách je ale stabilný. Tým, že tam máme na predok o niečo väčšiu váhu kvôli hybridu, je cítiť, že sa nechce až tak zabávať na okreskách.
Riadenie pôsobí vyrovnane, no nie je rozhodne určené na rýchle manévre v rýchlostiach. Ovládateľnosť auta je viac ako sympatická a tak či ste skúsení profík na cestách alebo jazdíte len zriedkavo, Peugeot 208 vám bude fakt dopriavať len pozitívne pocity na ceste.
Zhrnutie
Peugeot 208 vo verzii GT Line je štýlový mestský hatchback, ktorý sa zameriava hlavne na komfort a dizajn. Nie je to najšportovejší model v triede, no jeho skvelé odhlučnenie, kvalitné materiály a príjemný podvozok z neho robia vynikajúcu voľbu pre tých, ktorí hľadajú pohodlné a štýlové auto do mesta. Cenovka nami testovaného vozidla sa pohybovala na sume 28 000 € s DPH.
Aktuálne ale tento model v základnej výbave štartuje na cene 14 990 € s DPH. Viac o prebiehajúcej akcii „Prestíž v Akcii“ sa dočítate na oficiálnom webe Peugeot alebo kliknutím tu : Prestíž v Akcii.