Nový model BMW M5 ešte neprišiel, nevadí… Alpina to všetko napraví, ak nie ešte vylepší.
Pretože sa BMW rozhodlo pred niekoľkými týždňami aktualizovať sériu 5, spoločnosť Alpina využila túto príležitosť a ukázala verejnosti svoje najnovšie výtvory. Sú to takzvané B5 a D5 S. Inak povedané, vysoko výkonné varianty, ktoré by sa dali považovať za model M5 vyvinutý touto nemeckou entitou. A navyše sú k dispozícii v štandardných aj rodinných karosériách.
Pozoruhodná estetika
Vyzerajú trochu agresívnejšie ako ich predchodcovia. Tieto „manažérske“ limuzíny sú vybavené predným nárazníkom s väčšími prívodmi vzduchu a dolným splitterom s logom Alpina, ako aj 20-palcovými kovanými zliatinovými kolesami. Optické rozdiely sú podobné továrenskej verzii BMW. Alpinu spoznáte aj podľa štyroch dobre vyladených výfukov. Okrem toho môžu byť oba modely v exkluzívnych odtieňoch Alpina Blue alebo Alpina Green.
V interiéri sú zmeny pomenej, vrcholom inovácie je skupina digitálnych prístrojov s ponukami špecifickými pre Alpinu a ručne šitým športovým volantom. B5 a D5 S tiež dovoľujú robiť pre zákazníkov vlastné návrhy interiérov až do najmenších detailov. Proste pecka!
Benzín alebo nafta
Pod kapotou má motor B5 4,4-litrový motor V8 s dvojitým turbom, ktorý produkuje 621 koní a maximálny krútiaci moment je okolo 800 Nm. Vďaka týmto hodnotám môže táto nemecká raketa zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a jeho maximálna rýchlosť sa pohybuje okolo 330 km/h. Medzitým má D5 S trojlitrový šesťvalcový dieselový motor s výkonom 408 k a krútiacim momentom identickým s benzínovým bratom. Vďaka tomu je schopný dosiahnuť 100 km/h za 4,4 sekundy, aj keď jeho maximálna rýchlosť je o niečo nižšia – 286 km/h. Varianty Touring majú hodnoty 3,6 a 4,6 sekundy a ich rýchlosť je 322 a 283 km/h. Na kombík to nie je zlé, nemyslíš ?
Vylepšená dynamika vozidla
Na podvozku Alpina vykonala úpravy zavesenia tak, že teraz má adaptívne tlmiče a pevnejšie pružiny, ktoré stratili niekoľko centimetrov na dĺžku. Zmenila sa aj geometria prednej nápravy a to isté platí pre riadenie, ktoré je pohodlne nastavené na obidvoch modeloch. Čo sa týka bŕzd, D5 a B5 S majú vpredu 395 mm disky a vzadu 398 mm, ale môžete si zvoliť aj inú vysoko výkonnú keramiku.
Nemecká spoločnosť práve začína prijímať objednávky na modely. Dodávky sú naplánované na október. V Nemecku cena B5 začína na 117 700 € pre sedan a 120 700 € pre Touring. D5 S je výrazne lacnejší, pretože sedan začína od 92 500 €, zatiaľ čo Touring začína na 95 500 €.