Alpina B5 a D5 S: najdivokejšie BMW radu 5

Martin Slanina

Nový model BMW M5 ešte neprišiel, nevadí… Alpina to všetko napraví, ak nie ešte vylepší.

Pretože sa BMW rozhodlo pred niekoľkými týždňami aktualizovať sériu 5, spoločnosť Alpina využila túto príležitosť a ukázala verejnosti svoje najnovšie výtvory. Sú to takzvané B5 a D5 S. Inak povedané, vysoko výkonné varianty, ktoré by sa dali považovať za model M5 vyvinutý touto nemeckou entitou. A navyše sú k dispozícii v štandardných aj rodinných karosériách.

Pozoruhodná estetika

Vyzerajú trochu agresívnejšie ako ich predchodcovia. Tieto „manažérske“ limuzíny sú vybavené predným nárazníkom s väčšími prívodmi vzduchu a dolným splitterom s logom Alpina, ako aj 20-palcovými kovanými zliatinovými kolesami. Optické rozdiely sú podobné továrenskej verzii BMW. Alpinu spoznáte aj podľa štyroch dobre vyladených výfukov. Okrem toho môžu byť oba modely v exkluzívnych odtieňoch Alpina Blue alebo Alpina Green.

V interiéri sú zmeny pomenej, vrcholom inovácie je skupina digitálnych prístrojov s ponukami špecifickými pre Alpinu a ručne šitým športovým volantom. B5 a D5 S tiež dovoľujú robiť pre zákazníkov vlastné návrhy interiérov až do najmenších detailov. Proste pecka!

Benzín alebo nafta

Pod kapotou má motor B5 4,4-litrový motor V8 s dvojitým turbom, ktorý produkuje 621 koní a maximálny krútiaci moment je okolo 800 Nm. Vďaka týmto hodnotám môže táto nemecká raketa zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a jeho maximálna rýchlosť sa pohybuje okolo 330 km/h. Medzitým má D5 S trojlitrový šesťvalcový dieselový motor s výkonom 408 k a krútiacim momentom identickým s benzínovým bratom. Vďaka tomu je schopný dosiahnuť 100 km/h za 4,4 sekundy, aj keď jeho maximálna rýchlosť je o niečo nižšia – 286 km/h. Varianty Touring majú hodnoty 3,6 a 4,6 sekundy a ich rýchlosť je 322 a 283 km/h. Na kombík to nie je zlé, nemyslíš ?

Vylepšená dynamika vozidla

Na podvozku Alpina vykonala úpravy zavesenia tak, že teraz má adaptívne tlmiče a pevnejšie pružiny, ktoré stratili niekoľko centimetrov na dĺžku. Zmenila sa aj geometria prednej nápravy a to isté platí pre riadenie, ktoré je pohodlne nastavené na obidvoch modeloch. Čo sa týka bŕzd, D5 a B5 S majú vpredu 395 mm disky a vzadu 398 mm, ale môžete si zvoliť aj inú vysoko výkonnú keramiku.

Nemecká spoločnosť práve začína prijímať objednávky na modely. Dodávky sú naplánované na október. V Nemecku cena B5 začína na 117 700 € pre sedan a 120 700 € pre Touring. D5 S je výrazne lacnejší, pretože sedan začína od 92 500 €, zatiaľ čo Touring začína na 95 500 €.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Kia e-Soul Cargo: Kórejská "mini-dodávka" len pre Holandsko?

Jednou z predstáv kórejskej automobilky KIA pre Európsky trh bolo postaviť automobil určený na prepravu malého a stredného tovaru. Podarilo sa im to? Jednou z hlavných činností spoločnosti Kia v nasledujúcich rokoch je vývoj novej generácie komerčných elektrických vozidiel. Do dnešného dňa je určite najlepšou alternatívou značky KIA model e-Soul, elegantnosť a konektivita v […]