Audi Q5 2021: Jemné zmeny, preukázaný progres…

Martin Slanina

Audi Q5 aktualizuje svoj imidž a prináša množstvo zaujímavých noviniek, ako je napríklad dieselový motor s pohonom Mild Hybrid a výkonom 204 koní…

Najúspešnejšie SUV od Audi dostáva malú aktualizáciu, chce sa priblížiť novému dizajnovému jazyku Ingolstadtskej značky. Predná časť je časťou, ktorá dostáva najviac vylepšení, s väčšou osemhrannou mriežkou a vyššími prívodmi vzduchu lemovanými pútavými lištami pôsobí mohutnejšie a opticky „zmenšuje“ svetlomety. Na boku vyčnievajú dokonalo prepracované prahy, ktoré pôsobia aerodynamickejšie ako tie predošlé.

Nová Q5 narástla o 19 milimetrov kvôli väčším rozmerom nárazníkov a tak dosahuje dĺžku 4,68 metra. Šírka a výška sú stále neporušené, 1,89 metra a 1,66 metra. Rázvor kolies sa nemení a kufor ponúka rovnaký objem 550 litrov s piatimi sedadlami. V prípade zloženia zadných sedadiel ponúka až 1 500 litrov voľného priestoru. Všetky prvky exteriéru, ktoré sú v čiernej farbe dodávajú športový pocit, ale sa dajú vymeniť za hliníkové, ktoré poskytujú sofistikovanejší vzhľad. Objavili sa aj nové farby karosérie- District Green a Ultra Blue. 

V interiéri upúta vynovený ovládací panel a informačný systém, ktorý je ovládaný prostredníctvom novej hlavnej jednotky MIB 3. MIB 3 je schopné reagovať na požiadavky až 10-krát rýchlejšie ako MIB 2. Multimediálna obrazovka dostala 10,1-palcový rozmer. Multimédiá sa dodávajú štandardne a teraz dostávajú nové rozhranie, podobné najnovšiemu BMW. Sú ovládané prstom, alebo hlasovým pokynom. Teraz máte možnosť zobraziť dopravné informácie o jazdných pruhoch, pravdepodobnosť nájdenia parkoviska okolo Vašej polohy a podobné pomôcky priamo na multimediálnej obrazovke. Prístrojový panel má 12,3-palcový displej ktorý zobrazuje dáta prostredníctvom troch rôznych pohľadov. Informácie sú vyplnené v prípade pridania tiež na voliteľnom Head Up Displeji.

Efektívnosť na 100%

Rozsah motorov bude veľmi podobný súčasným modelom Q5. Motor, ktorý predstavuje najviac noviniek, verzia 40 TDI s 204 koňmi, ktorý okrem toho, že je o 23 kilogramov ľahší ako predchodca (najmä kvôli úpravám na kľukovom hriadeli a skrini) bude obohatený o mierny hybridný systém (MHEV), ktorý prispieva k nízkej spotrebe paliva. Týmto spôsobom sa dosiahne požadované označenie ECO. Tento dvojlitrový motor, ktorý je štandardne v dvojspojkovej automatickej prevodovke S tronic s pohonom všetkých kolies quattro, má maximálny krútiaci moment 400 Nm. Toto auto zrýchľuje z 0 na 100 za 7,6 sekundy a dosahuje vrchol 222 kilometrov za hodinu.

Po zavedení aktualizovaného Q5 bude nasledovať viac verzií motorov: dva varianty výkonu štvorvalcových motorov TDI, motor V6 TDI a dva 2,0-litrové štvorvalcové motory TFSI. Úspešná Q5 TFSI-e s plug-in hybridným pohonom bude v ponuke v dvoch výstupných variantoch. Potvrdený je aj model SQ5-to najlepšie z Modelového radu Q5… V Q5 aj Q5 Sportback sú štvorvalcové bloky spojené s dojspojkovou automatickou prevodovkou S tronic. V prípade 6-válca to bude 8-stupňový Tiptronic.

Podvozok sa nejako drasticky taktiež nemení… Zákazník si môže vybrať medzi štyrmi rôznymi typmi: štandard s oceľovými pružinami, elektronicky riadený, športový (séria v rade S a čierna séria) a adaptívny pneumatický, ktorý mení výšku vozidla v piatich polohách. Veľkosť kolies sa líši od 18 palcov do 21 palcov, niektoré z nich boli vyvinuté divíziou Audi Sport.

Viac asi potrebovať nebudete…

Aktualizovaná Q5 tiež prichádza s komplexnou sadou asistenčných systémov. Systém Audi Pre-sense City prichádza ako štandard a pomáha predchádzať zrážkam s účastníkmi cestnej premávky pred vozidlom alebo zmierňovať ich následky. K celkovej bezpečnosti prispievajú aj voliteľné systémy asistencie pri odbočovaní, asistencie pri vyhýbaní sa zrážke a výstražné systémy pri východe. Adaptívny tempomat môže vodiča do značnej miery odbremeniť od zrýchľovania, brzdenia a udržiavania jazdných pruhov na dlhú dobu, zatiaľ čo predikčná účinnosť pomáha podporovať predvídavý štýl jazdy a znižuje spotrebu paliva.

Audi Q5 bude skonštruovaný v závode San José Chiapa v Mexiku a na medzinárodné trhy príde na jeseň 2020. Počiatočná cena v Nemecku za Q5 40 TDI bude 48 700 EUR.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Oficiálne: Ženevský autosalón nebude ani v roku 2021...

Organizátori podujatia sa rozhodli zrušiť ďalší ročník z dôvodu obáv z pandémie a momentálnej situácie v automobilovom priemysle. Výbor a Rada nadácie „Salon International de l’Automobile“ oznámili, že Ženevský autosalón, ktorý bol zrušený začiatkom tohto roka v dôsledku pandémie Coronavirus (COVID-19), bude zrušený aj na rok 2021. Pravdepodobne sa vráti až v roku 2022… Organizátori […]

Sleduj nás aj na Instagrame a Facebooku!

FB: Carflex IG: Carflex.sk