Bavorská automobilka práve odhalila novú generáciu rady 4. Je vyspelejšie, dynamickejšie a efektívnejšie. Bude tento automobil to najodvážnejšie kupé od BMW?
Vzhľadom na to, že spoločnosť BMW uviedla na trh novú sériu 3 už pomerne dávno, ďalší krok, ktorý očakávali všetci nadšenci značky súvisel s bratom vo forme kupé. Séria BMW 4 bude postavená na rovnakej platforme ako úspešný sedan, ale s viac odvážnejším dizajnom, ako kedykoľvek predtým. Obrázky, ktoré boli postované všade po sociálnych sieťach nenechali ani jedného „hejtera nextgen BMW“ bez komentára. Nám sa tento celkom páči…
Pred niekoľkými hodinami mníchovský výrobca odstránil plachtu zo svojej novej tvorby. Pod touto plachtou nesmelo stať nič iné, ako dlho očakávané BMW rady 4 kupé. Kupé sa zrodilo s estetikou inšpirovanou konceptom série 4, ktorý nám značka ukázala na poslednom autosalóne vo Frankfurte. Táto inšpirácia jej dodáva predovšetkým agresívnejší a avantgardnejší vzhľad ako vyššie uvedené série 3. Najvýraznejšie sú asi svetlomety – predné aj zadné, ale tiež obrovská maska chladiča, ktorá je netradične veľká pre značku BMW. Aerodynamika nezaostáva a tak po bokoch nájdeme prieduchy na lepšiu redukciu vzduchu.
Existuje viacero variantov… Okrem štandardnej verzie nájdete aj verziu M Sport alebo M Sport Pro, ktoré obsahuje napr. 19- palcové M-disky, 8-stupňovú prevodovku Steptronic Sport, zadný spojler, športový zvuk vstupujúci aj do interiéru a ozvučenie Harman Kardon. V možnostiach nájdete aj širokú ponuku M Performance Parts. V ktoromkoľvek z týchto troch možností bude zabudovaná multimediálna obrazovka kompatibilná s Apple CarPlay a Android Auto – s obrazovkou až 10,25 palca a 12,3 ” digitálnym prístrojovým panelom, ako aj automatickým systémom troj-zónovej klimatizácie.
Celé auto je postavené na platforme CLAR, ktorá už preukázala svoju účinnosť na trhu v modeli BMW rady 3. V porovnaní s BMW radu 3 však v novej „štvorke“ nájdeme taktiež decentnú úpravu podvozku. To všetko, pretože kupé novej generácie je nižšie o 57 mm, takže ťažisko je o 21 mm bližšie k vozovke. Okrem toho bola geometria predného pruženia optimalizovaná s prudšími poklesmi a zadná náprava je o 23 milimetrov širšia. Nové kupé od BMW je dlhé 4,76 m na šírku 1,85 m a na výšku 1,38 m.
Táto platforma umožňuje osadiť najnovšie motory zo skupiny BMW. V ponuke nájdeme benzín aj naftu. Tieto 2,0 a 3,0-litrové turbo motory budú konať svoju službu vo verziách 420i (184 koní), 430i (258 koní) a M440i (374 koní), zatiaľ čo verzie 420d (190 koní) a 430d (286 koní) v tomto modeli určite nebudú chýbať. Alternatíva dobrej spotreby a vyššieho výkonu ? Rozhodne M440d.
BMW rady 4 kupé bude disponovať pohonom zadných kolies, ale na výber bude aj X-drive (4×4). Toto všetko v závislosti od vybranej verzie. Prevodovka je vo všetkých prípadoch 8-stupňová automatická. Najvyššie modely M440 a M440d sú v spolupráci s hybridnou technológiou (prítomné vo všetkých dieselových možnostiach). V určitých okolnostiach to vie pridať až 11 koní. Hlavný klinec večera príde neskôr, keď v rade BMW 4 rady sa objaví aj M4. V BMW M4 zaujme svoje miesto šesťvalec 3,0 TwinPower Turbo, ktorý má dosiahnuť 510 konských síl. Nevieme sa dočkať…
Pokiaľ ide o asistentov a pomôcky pri Vašej jazde, séria 4 sa sériovo ponúka so systémami výstrahy predného nárazu s automatickým brzdením, ako aj odchodom z jazdného pruhu s návratom, rozpoznaním dopravného signálu a parkovacím asistentom. Okrem toho bol vylepšený aj Head-Up displej, ktorému inovácia dovoľuje premietať 3D informácie.
Uvedenie na trh je naplánované na Október 2020. Čo sa týka cien, na tie si ešte chvíľočku asi počkáme….