Španielsky model sa vracia do popredia so sériou zmien, chce byť atraktívnejší, ale aj výkonnejší.
Keďže sa Cupra rozhodla etablovať ako samostatná značka, jej sortiment sa neprestal rozširovať, ale po stretnutí so zaujímavým Leónom a Formentorom je teraz uvedený vynovený model tejto firmy, Cupra Ateca v jeho aktualizovanej verzii. Vylepšenie tohto SUV s jasným zameraním na šport nebolo jednoduchou úlohou, no Španieli to aj tak zvládli…
Testované aj na Nürburgringu
Hlavným inšpirantom bol model Seat Ateca, suverénny vzhľad s efektívnosťou a účinnosťou. Chýbal tomu lepší motor a vyladený podvozok, túto prácu zvládla Cupra Ateca 2021, ktorá bola testovaná aj na najznámejšom nemeckom okruhu Nürburgring.
Hlavné zmeny sú sústredené v prednej časti a zadnej časti. Prakticky ide o to isté, čo sa zmenilo na bežnom Seate Ateca. Roztrhané svetlomety vynikajú veľmi podobne ako svetlá modelov Seat Tarraco a Leon 2020. Tu už máme aj novú mriežku a nárazník, čo prispieva k zvýšeniu odolnosti, ktorú tento model prenáša.
V interiéri nájdeme 10,25-palcový digitálny kokpit, ktorý je konfigurovateľný používateľom a ktorý je štandardne spojený s 8,25 -palcovou multimediálnou obrazovkou. V možnostiach je aj 9,2“ obrazovka, ktorá je ako voliteľná možnosť. To najkompletnejšie ponúka prirodzenú hlasovú navigáciu a ovládanie na zjednodušenie interakcie používateľa, ako aj bezdrôtové nabíjanie smartfónov, pomocných pripojení a systému Full Link, takže prostredníctvom systému Android Auto alebo Apple CarPlay máte k smartfónu plnú konektivitu. Systém eSim rovnako umožňuje vloženie jednej z týchto kariet do vozidla a spolu so systémom App Seat Connect poskytujú diaľkové ovládanie vozidla.
Novinka je vylepšená aj z hľadiska bezpečnosti. So širokou škálou asistentov riadenia pre tento modelCupra Ateca, ako je predkolízia (ktorá pripravuje všetky bezpečnostné systémy vozidla, keď zistí riziko nehody), regulácia rýchlosti adaptívny a prediktívny cestovný režim (ACC) (ktorý funguje ako autopilot na ceste) alebo núdzový a výstupný bočný asistent, ktorý udržiava správnu dráhu volantu v prípade zistenia jasného rizika opustenia správneho jazdného pruhu alebo samotnej vozovky tvorí auto ako celok veľmi bezpečné a systémovo moderné…
Hlavným protagonistom je 2.0TSI
Po mechanickej stránke zostáva blok TSI 2.0 výhradným protagonistom tohto športového SUV. V tomto zmysle štvorvalec s preplňovaným turbodúchadlom naďalej ponúka výkon 300 koní a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Auto je vždy spojené s pohonom všetkých kolies 4Drive a automatickou dvojspojkovou prevodovkou so siedmimi rýchlosťami. Maximálna rýchlosť modelu Cupra Ateca 2021 sa odhaduje na 247 km/h. Čas potrebný na 0-100 km/h je 4,9 sekundy, teda o tri desatiny rýchlejšie ako predtým.
Rovnako ako Seat Ateca bude aj táto Cupra k dispozícii na predajniach pomerne skoro. Plán je vydať toto auto von ešte pred koncom roka 2020. Jeho cena ešte nie je oficiálna, očakávame ale čiastku okolo 45 000 eur.