Španielsky model sa vracia do popredia so sériou zmien, chce byť atraktívnejší, ale aj výkonnejší.
Zdroj: Cupra
Keďže sa Cupra rozhodla etablovať ako samostatná značka, jej sortiment sa neprestal rozširovať, ale po stretnutí so zaujímavým Leónom a Formentorom je teraz uvedený vynovený model tejto firmy, Cupra Ateca v jeho aktualizovanej verzii. Vylepšenie tohto SUV s jasným zameraním na šport nebolo jednoduchou úlohou, no Španieli to aj tak zvládli…
Testované aj na Nürburgringu
Zdroj: Cupra
Hlavným inšpirantom bol model Seat Ateca, suverénny vzhľad s efektívnosťou a účinnosťou. Chýbal tomu lepší motor a vyladený podvozok, túto prácu zvládla Cupra Ateca 2021, ktorá bola testovaná aj na najznámejšom nemeckom okruhu Nürburgring.
Hlavné zmeny sú sústredené v prednej časti a zadnej časti. Prakticky ide o to isté, čo sa zmenilo na bežnom Seate Ateca. Roztrhané svetlomety vynikajú veľmi podobne ako svetlá modelov Seat Tarraco a Leon 2020. Tu už máme aj novú mriežku a nárazník, čo prispieva k zvýšeniu odolnosti, ktorú tento model prenáša.
Zdroj: Cupra
V interiéri nájdeme 10,25-palcový digitálny kokpit, ktorý je konfigurovateľný používateľom a ktorý je štandardne spojený s 8,25 -palcovou multimediálnou obrazovkou. V možnostiach je aj 9,2“ obrazovka, ktorá je ako voliteľná možnosť. To najkompletnejšie ponúka prirodzenú hlasovú navigáciu a ovládanie na zjednodušenie interakcie používateľa, ako aj bezdrôtové nabíjanie smartfónov, pomocných pripojení a systému Full Link, takže prostredníctvom systému Android Auto alebo Apple CarPlay máte k smartfónu plnú konektivitu. Systém eSim rovnako umožňuje vloženie jednej z týchto kariet do vozidla a spolu so systémom App Seat Connect poskytujú diaľkové ovládanie vozidla.
Zdroj: Cupra
Novinka je vylepšená aj z hľadiska bezpečnosti. So širokou škálou asistentov riadenia pre tento modelCupra Ateca, ako je predkolízia (ktorá pripravuje všetky bezpečnostné systémy vozidla, keď zistí riziko nehody), regulácia rýchlosti adaptívny a prediktívny cestovný režim (ACC) (ktorý funguje ako autopilot na ceste) alebo núdzový a výstupný bočný asistent, ktorý udržiava správnu dráhu volantu v prípade zistenia jasného rizika opustenia správneho jazdného pruhu alebo samotnej vozovky tvorí auto ako celok veľmi bezpečné a systémovo moderné…
Hlavným protagonistom je 2.0TSI
Po mechanickej stránke zostáva blok TSI 2.0 výhradným protagonistom tohto športového SUV. V tomto zmysle štvorvalec s preplňovaným turbodúchadlom naďalej ponúka výkon 300 koní a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Auto je vždy spojené s pohonom všetkých kolies 4Drive a automatickou dvojspojkovou prevodovkou so siedmimi rýchlosťami. Maximálna rýchlosť modelu Cupra Ateca 2021 sa odhaduje na 247 km/h. Čas potrebný na 0-100 km/h je 4,9 sekundy, teda o tri desatiny rýchlejšie ako predtým.
Rovnako ako Seat Ateca bude aj táto Cupra k dispozícii na predajniach pomerne skoro. Plán je vydať toto auto von ešte pred koncom roka 2020. Jeho cena ešte nie je oficiálna, očakávame ale čiastku okolo 45 000 eur.