Dacia Bigster, nový člen rodiny Dacia, konečne prichádza s cenou začínajúcou pod 25 000 €. Tento model, často označovaný ako „Duster XL“, ponúka priestrannejší interiér a modernejšie technológie, pričom si zachováva dostupnú cenovú politiku. Ako zástupca C-SUV segmentu mieri na klientov, ktorí hľadajú viac priestoru, ale aj moderné ekologické pohony.
Dizajn Dacie Bigster: evolúcia, nie revolúcia
Na prvý pohľad sa Dacia Bigster veľmi nelíši od konceptu, ktorý bol predstavený už v januári 2021. Vychádza z osvedčeného dizajnu Dustera, ale prešiel niekoľkými zásadnými zmenami. Bigster je dlhší o 23 cm a vyšší o 5 cm než Duster, pričom jeho dizajn si ponecháva robustný a jednoduchý charakter, ktorý je pre Daciu typický. Maska chladiča prešla malými úpravami, a nové sú aj sady kolies. Do farebnej palety pribudli nové odtiene, napríklad elegantná „Indigo Blue“.
Technické údaje
- Dĺžka: 4,57 m
- Šírka: 1,81 m
- Výška: 1,71 m
- Rázvor: 2,70 m
- Objem kufra: 667 litrov (pri 5 sedadlách)
- Motory: Hybrid 155 koní, TCe 140 koní a ECO-G 140 koní
- Prevodovka: 6-stupňová manuálna alebo automatická
- Pohon: 4×2 alebo 4×4
- Cena: od približne 24 800 eur
Priestranný interiér a komfort
Napriek tomu, že Bigster narástol v každom smere, Dacia sa rozhodla ponechať kapacitu na 5 miest, bez možnosti 7-miestnej verzie. Tento prístup umožnil vytvoriť ešte priestrannejší interiér, najmä pre zadných pasažierov, ktorí majú viac miesta na nohy. Interiér pôsobí moderným dojmom a je praktický. Kľúčovým prvkom je obrovský batožinový priestor s objemom 667 litrov, čo je veľkosť, ktorá uspokojí aj náročných zákazníkov.
Medzi praktickými riešeniami sa nájdu inovatívne prvky, ako napríklad strešné tyče, ktoré sa dajú v priebehu sekúnd zmeniť z pozdĺžnych na priečne, alebo prenosná lakťová opierka. Nechýba ani katalóg príslušenstva „Dacia InNature“, vrátane spacieho balíčka s manželskou posteľou a strešným stanom. V najvyšších výbavách je k dispozícii aj panoramatická strecha.
Ekologické a výkonné motory
Bigster prichádza s tromi motorizáciami, z ktorých všetky nesú označenie DGT ECO. Najväčší záujem vzbudzuje motor ECO-G 140 koní prispôsobený na LPG, s dojazdom až 1 450 km vďaka dvojitej nádrži na benzín a plyn. Tento motor kombinuje LPG s 48V hybridným systémom, ktorý optimalizuje spotrebu a znižuje emisie.
Ďalším motorom v ponuke je 1,2-litrový trojvalec TCe s výkonom 140 koní. Tento motor ponúka pohon 4×4 a je vybavený 48V batériou, ktorá podporuje rôzne režimy jazdy, vrátane off-roadových nastavení.
Vrcholom ponuky je hybridný motor s výkonom 155 koní, ktorý umožňuje až 80 % času v meste jazdiť čisto na elektrinu. Tento motor je spojený s automatickou prevodovkou a ponúka kombináciu výkonu a nízkej spotreby s priemernou spotrebou len 4,9 l/100 km.
Aká je cena a dostupnosť pre Dacia Bigster?
Základný variant s motorom ECO-G sa bude predávať za necelých 25 000 eur, čo je na segment C-SUV veľmi konkurenčná cena. Hybridná verzia s výkonom 155 koní by mala byť dostupná za menej než 30 000 eur. Bigster tak prichádza na trh ako cenovo dostupná, ekologická a priestranná alternatíva v segmente veľkých SUV.
Celkovo Dacia Bigster ponúka dobrý mix priestoru, moderných technológií a ekologických motorov za rozumnú cenu, čo z neho robí veľmi atraktívnu voľbu pre rodiny, ktoré hľadajú praktický a cenovo dostupný automobil.