Legenda je späť! Ford konečne predstavil dlho očakávané znovuzrodenie modelu Bronco.
Nastal čas oficiálnej prezentácie nového Fordu Bronco. Ikona amerických SUV, ktorá tu chýbala mnoho rokov uzrela svetlo sveta poprvýkrát tento pondelok a tak ho už môžete vidieť v celej svojej kráse. Cieľom automobilky bolo vytvorenie konkurencie pre modely 4×4 ako JEEP Wrangler alebo Land Rover Defender.
Vysoko očakávaný debut
Už v rámci svojej prvej propagačnej kampane na sociálnych sieťach nám Ford umožnil prístup k prvému videu, v ktorom sme mohli vidieť 4×4 uprostred skúšobného dňa. Samozrejme, v prostredí rovnako náročnom, ako je púšť Mojave v južnej Kalifornii (USA). Demonštrácia výkonu a obratnosti modelu Bronco, ktorý sa nevzdáva a navyše je čisté SUV… Takto to vnímame na prvý pohľad my.
Konečný návrh modelu Ford Bronco novej generácie obsahuje masívne zvýraznenie LED svetiel a mriežku s písmenami modelu vozidla, rovnako ako nárazník s niekoľkými hákmi na prípadné ťahanie. Na prvý pohľad určite zaujmú aj pneumatiky, ktoré na 100% nie sú určené len na bežné cesty. Na výber sú tri verzie, dvoj a štvor-dverové, ale existuje aj verzia s názvom Ford Bronco Sport, ktorá je kompaktnejšia a je vyrobená z inej platformy. Tá je primárne určená pre segment C-SUV.
Dizajn je inšpirovaný prvou generáciou, ktorá bola predstavená v roku 1966. Prioritou automobilky Ford bol retro vzhľad, v ktorom vynikajú bočné línie a pomerne výrazné oblúky kolies. K dispozícii je tiež rezervné koleso s tretím brzdovým svetlom namontovaným na špecifickej konzole, ktorá sa objaví nad ním. Nové Bronco bude mať taktiež minimalistický nárazník s integrovanými parkovacími senzormi. Áno, v niektorých modeloch nesmie chýbať ani ochranný rám…
Samostatný komentár si zaslúži kratší rázvor kolies – 2,50 metra -, dizajn ráfikov v jednoduchých tvaroch asociovaných s terénnymi pneumatikami. Dvojdverová verzia je dlhá 4,4 metra a môže používať pevnú alebo zatiahnuteľnú strechu, zatiaľ čo štvor-dverová môže počítať iba s prvou variantou, kde dosahuje dĺžku 4,8 metra.
Svetlá výška sa pohybuje od 213,4 mm do 294,6mm s možnosťou brodenia sa až 851 mm. Uhly vstupu a výstupu sa menia v závislosti od typu tela a dostupných možností.
Bronco, podľa nášho cieľa
Interiér modelu Bronco 2020 má retro vzhľad a vyniká tým, že obsahuje niekoľko zvislých prvkov vrátane prístrojovej dosky a veľkej stredovej konzoly. Stredný displej je tiež veľký a založený na multimediálnom systéme Ford SYNC 4 s dotykovou obrazovkou s uhlopriečkou 12″ palcov. Vybavenie je doplnené digitálnymi prístrojmi s farebnou obrazovkou LCD, ktorá je vo zvýšenej centralizovanej polohe. Radiaca páka je rovnako robustná a hneď za ňou je otočný gombík, ktorý umožňuje zvoliť rôzne uzávierky systému 4×4. Na pravej strane sú dva držiaky nápojov, veľká rukoväť pre cestujúcich a logo „BRONCO“ umiestnené na veľkom obložení prístrojovej dosky, tesne pred spolujazdcom.
Tento retro vzhľad kabíny dokonale zapadá do exteriéru modelu Bronco so zvislými stĺpikmi, krátkymi prevismi a obdĺžnikovými čiarami… To znamená s prvkami, ktoré sa veľmi dobre hrajú s retro a off-road povahou automobilu. Svetlá výška je samozrejme významná, predok je inšpirovaný koncepciou Bronco R vrátane kruhových svetlometov, odnímateľných dverí a strechy.
Pokiaľ ide o tento model, Ford zvolil novú platformu T6, ktorá je navrhnutá tak, aby oživila novú vzkriesenú ikonu. Je to tradičná štruktúra pozostávajúca z výplní a priečok, teda podobná štruktúre Rangeru, ktorá je navrhnutá tak, aby ponúkla najlepšie terénne zručnosti a zároveň sľubovala veľkú spoľahlivosť pre jazdca.
V tejto časti vynikajú dva systémy 4×4. Prvý obsahuje až šesť jazdných režimov: Normálny, Eco, Šport, Sand mode, Muddy a mód pre jazdu na kameninách. Pre tých, ktorí hľadajú efektívnejšie zručnosti 4×4, Ford ponúka systém pohonu všetkých kolies s názvom Spicer Performa TRAK s uzávierkou diferenciálu na oboch nápravách. Predná strana s nezávislými kolesami Dana AdvanTEK a zadná pevná os Dana 44 AdvanTEK.
Nové Bronco bude pohánať 2,3-litrový štvorvalec EcoBoost, ktorý produkuje 270 konských síl a 420 Nm maximálneho krútiaceho momentu. Na výber bude aj 2,7-litrový motor V6 s výkonom 330 koní a 542 Nm. Prepojené to má byť s desaťstupňovou automatickou prevodovkou s pohonom všetkých kolies, ktoré sú k dispozícii pre základnú, ale aj výkonnejšiu verziu.
V Spojených štátoch sa cena začína na 29 995 dolárov. Prvé dodávky sa dostavia až na jar 2021, no budú produkované len pre Americký trh. Nie je to na škodu?