Legenda je späť! Ford konečne predstavil dlho očakávané znovuzrodenie modelu Bronco.
Zdroj: Ford USA
Nastal čas oficiálnej prezentácie nového Fordu Bronco. Ikona amerických SUV, ktorá tu chýbala mnoho rokov uzrela svetlo sveta poprvýkrát tento pondelok a tak ho už môžete vidieť v celej svojej kráse. Cieľom automobilky bolo vytvorenie konkurencie pre modely 4×4 ako JEEP Wrangler alebo Land Rover Defender.
Zdroj: Ford USA
Vysoko očakávaný debut
Už v rámci svojej prvej propagačnej kampane na sociálnych sieťach nám Ford umožnil prístup k prvému videu, v ktorom sme mohli vidieť 4×4 uprostred skúšobného dňa. Samozrejme, v prostredí rovnako náročnom, ako je púšť Mojave v južnej Kalifornii (USA). Demonštrácia výkonu a obratnosti modelu Bronco, ktorý sa nevzdáva a navyše je čisté SUV… Takto to vnímame na prvý pohľad my.
Konečný návrh modelu Ford Bronco novej generácie obsahuje masívne zvýraznenie LED svetiel a mriežku s písmenami modelu vozidla, rovnako ako nárazník s niekoľkými hákmi na prípadné ťahanie. Na prvý pohľad určite zaujmú aj pneumatiky, ktoré na 100% nie sú určené len na bežné cesty. Na výber sú tri verzie, dvoj a štvor-dverové, ale existuje aj verzia s názvom Ford Bronco Sport, ktorá je kompaktnejšia a je vyrobená z inej platformy. Tá je primárne určená pre segment C-SUV.
Zdroj: Ford USA
Dizajn je inšpirovaný prvou generáciou, ktorá bola predstavená v roku 1966. Prioritou automobilky Ford bol retro vzhľad, v ktorom vynikajú bočné línie a pomerne výrazné oblúky kolies. K dispozícii je tiež rezervné koleso s tretím brzdovým svetlom namontovaným na špecifickej konzole, ktorá sa objaví nad ním. Nové Bronco bude mať taktiež minimalistický nárazník s integrovanými parkovacími senzormi. Áno, v niektorých modeloch nesmie chýbať ani ochranný rám…
Samostatný komentár si zaslúži kratší rázvor kolies – 2,50 metra -, dizajn ráfikov v jednoduchých tvaroch asociovaných s terénnymi pneumatikami. Dvojdverová verzia je dlhá 4,4 metra a môže používať pevnú alebo zatiahnuteľnú strechu, zatiaľ čo štvor-dverová môže počítať iba s prvou variantou, kde dosahuje dĺžku 4,8 metra.
Zdroj: Ford USA
Svetlá výška sa pohybuje od 213,4 mm do 294,6mm s možnosťou brodenia sa až 851 mm. Uhly vstupu a výstupu sa menia v závislosti od typu tela a dostupných možností.
Bronco, podľa nášho cieľa
Interiér modelu Bronco 2020 má retro vzhľad a vyniká tým, že obsahuje niekoľko zvislých prvkov vrátane prístrojovej dosky a veľkej stredovej konzoly. Stredný displej je tiež veľký a založený na multimediálnom systéme Ford SYNC 4 s dotykovou obrazovkou s uhlopriečkou 12″ palcov. Vybavenie je doplnené digitálnymi prístrojmi s farebnou obrazovkou LCD, ktorá je vo zvýšenej centralizovanej polohe. Radiaca páka je rovnako robustná a hneď za ňou je otočný gombík, ktorý umožňuje zvoliť rôzne uzávierky systému 4×4. Na pravej strane sú dva držiaky nápojov, veľká rukoväť pre cestujúcich a logo „BRONCO“ umiestnené na veľkom obložení prístrojovej dosky, tesne pred spolujazdcom.
Tento retro vzhľad kabíny dokonale zapadá do exteriéru modelu Bronco so zvislými stĺpikmi, krátkymi prevismi a obdĺžnikovými čiarami… To znamená s prvkami, ktoré sa veľmi dobre hrajú s retro a off-road povahou automobilu. Svetlá výška je samozrejme významná, predok je inšpirovaný koncepciou Bronco R vrátane kruhových svetlometov, odnímateľných dverí a strechy.
Pokiaľ ide o tento model, Ford zvolil novú platformu T6, ktorá je navrhnutá tak, aby oživila novú vzkriesenú ikonu. Je to tradičná štruktúra pozostávajúca z výplní a priečok, teda podobná štruktúre Rangeru, ktorá je navrhnutá tak, aby ponúkla najlepšie terénne zručnosti a zároveň sľubovala veľkú spoľahlivosť pre jazdca.
V tejto časti vynikajú dva systémy 4×4. Prvý obsahuje až šesť jazdných režimov: Normálny, Eco, Šport, Sand mode, Muddy a mód pre jazdu na kameninách. Pre tých, ktorí hľadajú efektívnejšie zručnosti 4×4, Ford ponúka systém pohonu všetkých kolies s názvom Spicer Performa TRAK s uzávierkou diferenciálu na oboch nápravách. Predná strana s nezávislými kolesami Dana AdvanTEK a zadná pevná os Dana 44 AdvanTEK.
Zdroj: Ford USA
Nové Bronco bude pohánať 2,3-litrový štvorvalec EcoBoost, ktorý produkuje 270 konských síl a 420 Nm maximálneho krútiaceho momentu. Na výber bude aj 2,7-litrový motor V6 s výkonom 330 koní a 542 Nm. Prepojené to má byť s desaťstupňovou automatickou prevodovkou s pohonom všetkých kolies, ktoré sú k dispozícii pre základnú, ale aj výkonnejšiu verziu.
V Spojených štátoch sa cena začína na 29 995 dolárov. Prvé dodávky sa dostavia až na jar 2021, no budú produkované len pre Americký trh. Nie je to na škodu?