Porsche 911 Turbo 2021: Zábava stopercentne zaručená

Martin Slanina

Porsche 911 Turbo je od svojho uvedenia na trh v roku 1975 synonymom luxusu a výkonu. Každá generácia naďalej spĺňa požiadavky pre vysokovýkonné športové vozidlá. Zostáva to platné aj pre najnovší model?

Porsche nedávno predstavilo populárnu Turbo verziu svojho renomovaného športového vozidla 911. V zásade stojíme pred tým istým autom, ale s o niečo agresívnejším vzhľadom pokiaľ ide o estetiku, ktorá stále priťahuje pozornosť pre svoje rozšírené tvary a vyspelú aerodynamiku.

Lepší ako predchodca

Dizajn modelu 911 Turbo sa stal ešte mohutnejší a svalnatejší. To je dôsledkom rozšírenia tela o 45 milimetrov v oblasti predných kolies, zatiaľ čo vzadu dosahuje šírku 1.90 metra, to znamená o 20 mm viac. V novom modeli 911 Turbo nájdeme LED svetlomety s PDLS Plus (Porsche Dynamic Light System Plus) už v úplnom štandarde. Na aute nájdeme 20″-palcové predné kolesá, ktoré sú obuté do pneumatík s rozmerom 255/35 a zadné kolesá veľkosti 22″ palcov s pneumatikami 315/30.

Ďalším charakteristickým znakom nového modelu 911 Turbo je vylepšená adaptívna aerodynamika, ktorá má vpredu elektronicky ovládané klapky chladiaceho vzduchu, väčší aktívny predný spojler a výrazne väčší variabilný zadný spojler. Prívod vzduchu do zadných bočných panelov je charakteristický pre turbodúchadlo motora 911 Turbo. Teraz odoberá skôr procesný vzduch ako chladiaci vzduch, zatiaľ čo chladiče plniaceho vzduchu sú teraz umiestnené priamo v prúde vzduchu pod zadným vekom.

Vo vnútri sme nenašli veľké rozdiely od zvyšku modelov 911. Stredová obrazovka je teraz o veľkosti 10,9″ palca a vďaka svojmu novému systému sľubuje rýchlejšie ovládanie bez rozptyľovania. Čo sa týka komfortu, v modeli 911 Turbo budú plne elektricky ovládané 14-cestné športové sedadlá, balík Sport Chrono, športový volant GT s radiacimi lopatkami, multifunkčné spínače a prepínače režimov, ako aj zvukový systém BOSE. K dispozícii bude množstvo ďalších možností personalizácie, vrátane Porsche InnoDrive s adaptívnym tempomatom, Lane Keeping Assist s rozpoznaním dopravnej značky, Night Vision Assist, Surround View a High-End Surround Sound System Burmester.

Nárast výkonu oproti predchodcovi

Pod kapotou sa nachádza rovnaký boxer motor, ktorý poháňa model 911 Turbo S – 3,8-litrový šesťvalec s dvojitým turbom. Motor je vyladený na 580 koní pri maximálnom krútiacom momente 750 Nm. Prevod energie sa uskutočňuje pomocou osemstupňovej prevodovky, ktorá prenáša výkon na všetky štyri kolesá. Vďaka tomu všetkému je model 911 Turbo schopný zrýchliť z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 320 km/h.

Vzhľad a výkon vozidla je možné ešte vylepšiť pomocou voliteľného balíka Lightweight Design and Sports. Balík ľahkej konštrukcie pre Coupé znižuje hmotnosť vozidla o 30 kilogramov. To je okrem iného možné dosiahnuť pomocou ľahkých plných korčekových sedadiel, vynechaním zadných sedadiel a montážou menšej izolácie, čo tiež znamená, že vodiči si môžu vychutnať zvuk motora ešte priamejšie. Športový balíček obsahuje balík Turbo Sport Design 911 a ďalšie funkcie v čiernej a karbónovej farbe – nehovoriac o zadných svetlách Exclusive Design.

Nové modely sú k dispozícii na objednávku od 16. júla 2020. V Nemecku bude stáť 911 Turbo Coupé od 180 811 EUR vrátane DPH a 911 Turbo Cabriolet bude stáť 194 035 EUR.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Modely Audi SQ7 a Audi SQ8 dostanú "poriadne chlapské" V8 motory.

Audi predstavuje modely SQ7 a SQ8 s novými motormi TFSI. Značka tak reaguje na celosvetový trend smerom k benzínovým motorom v segmente vysokovýkonných SUV. Modely SQ7 a SQ8 budú vybavené osemvalcovými motormi, ktoré budú taktiež vedieť jazdiť ako úsporné štvorválce. SUV naberajú na popularite deň, čo deň… Azda tie najzaujímavejšie SUV modely sú samozrejme […]

Sleduj nás aj na Instagrame a Facebooku!

FB: Carflex IG: Carflex.sk