Kia Sportage 2020: Slováč, ktorá sa mi páči

Martin Slanina

4. generácia modelu Kia Sportage dostala minulý rok faceliftovanú aktualizáciu, ktorú sme rozhodne museli vyskúšať! Stojí za to?

Začneme úplne všeobecne. Určite si pamätáte predošlé generácie modelu Sportage, boli také… nemastné/neslané. No príchodom 4. generácie Sportage zvážnel. Jeho dizajn je ďaleko viac dravejší a vyspelejší, no a v spojení s každodenným komfortom tvorí veľmi zaujímavé športovo-úžitkové vozidlo.

Veľmi vkusný dizajn

Po spomínanom facelifte dostala predná, ale aj zadná časť veľmi zaujímavé prvky, ktoré robia novú Kiu o čosi atraktívnejšiu ako predtým. Predný nárazník obsahuje chromovanú lištu, ktorá rozdeľuje predný nárazník na 2 časti (spodnú a vrchnú). Zatiaľ, čo v spodnej časti je len formovanie v tvare spojlera, v tej hornej nájdeme hmlovky, masku chladiča, ktorá je veľmi podobná tej z pred-faceliftovanej verzie a LED projekčné svetlomety a denné svietenie. Diódová technika svetlometov je využívaná taktiež vzadu, kde je nejaká zmena minimálna, tak ako aj na profile vozidla. Tu vás zaujmú hlavne 17-palcové disky s pekným dizajnom.

Rozhodne pozitívnym faktom pre model Sportage je, že pôsobí veľmi mohutne a bezpečne. Tento pocit je navodený robustnými blatníkmi, nárazníkmi ale aj celkovou veľkosťou auta. Jeho dĺžka je 4 485mm, šírka 1 855mm a výška 1645mm. Spolu s rázvorom (2 670mm) tvoria tieto parametre veľmi stabilné vozidlo.

Veľmi obyčajný interiér…

Už v predfaceliftovom modeli interiér pôsobil málo výrazne, no a ináč to nie je ani v tejto verzii. Pôsobí síce o čosi hodnotnejšie a prehľadnejšie, no dizajn je veľmi strohý… Interiér bude pravdepodobne zaujímavý pre konzervatívnejších zákazníkov, ktorí nehľadajú ovládanie v infotainmente. Ocenil by som menej tlačidiel v stredovom paneli, kde nájdeme aj 7″ LCD multimediálny displej (infotainment), ktorý podporuje funkcie Android Auto ale aj Apple CarPlay. Obsluha je na veľmi dobrej úrovni, reakcia na dotyk je rýchla a načítavanie netrvá dlho. Keď už sme v tej technologickej časti, nový Sportage ponúka aj širokú škálu asistentov ako napríklad: Asistent pre zjazd z kopca, ESC, monitorovanie únavy, automatické diaľkové svetlá a mnoho iného. To najlepšie je asi aktívny asistent udržiavania v pruhu, ktorý má ale veľmi malý rozhľad.

Čo sa týka komfortu, tu nie je o čom… Vo výbave sme mali kožený volant s možnosťou výhrevu (funkciu výhrevu majú aj sedadlá), takže ani v zime nebudete musieť čakať, kým sa auto aspoň kúsok „roztopí“. Sedadlá sú mäkké a pohodlné, čo oceníte hlavne pri dlhších jazdách. Predné sedadlá mi sadli dĺžkou ale aj bočným vedením, ktoré bolo stvorené ako pre mňa. Na zadných sedadlách bezproblémovo posedíte aj s výškou 1,85, kde budete mať ešte cca. 5cm k dobru na nohy.

Jediný aspekt, ktorým Kia Sportage zaostáva za konkurenciou, je batožinový priestor. Ten má 491 litrov. Benzínové verzie majú kufor o niečo väčší, pretože sa u nich nenachádza nádrž na AdBlue, ktorá zaberá určité miesto vzadu. Aj napriek menšiemu objemu ako u konkurencie sa do neho bezproblémovo zbalia aj štyria dospelí na týždennú dovolenku do Chorvátska. Báli ste sa kvôli Covid-19 opatreniam ísť rekreovať do Chorvátska? Nevadí, šum mora ale aj horenie dreva začujete aj v tejto verzii modelu Sportage prostredníctvom médií, a to kľudne aj celoročne! Kia totiž dala do tohto auta aj takéto vymoženosti, za čo palec hore.

Pod kapotou nájdeme 1,6-litrový dízlový štvorvalec s výkonom 100kW, teda 136 koní. Niekomu sa môže zdať 136 koní na takéto auto veľmi málo, no opak je pravdou… Auto citeľne výkon má, no a určite tomu napomáha aj 7. stupňová automatická prevodovka, ktorá je navyše veľmi tichá a reaguje oveľa lepšie, ako tie v predošlých modeloch. Ak Vás zaujíma spotreba, budete veľmi milo prekvapení. Kombinovaná spotreba pri našom teste bola niekde okolo 5,3 litra, čo poteší aj vašu peňaženku. Pri športovejšej jazde je taktiež možnosť využiť športový mód, vtedy auto ostáva viac v otáčkach a reaguje rýchlejšie na plyn.

Čo sa týka samotnej jazdy, tu ma Kia veľmi milo prekvapila pri žehlení miernych ale aj väčších výtlkov. Určite by som na jazdu po slovenských cestách nedával väčšie kolesá ako sú tie 17-18″, môžu už totiž tvoriť mierny diskomfort. Celkovo som mal z podvozka ale aj celého auta veľmi dobrý pocit, čo som rád, keďže sa táto Kia vyrába v Žiline, čo mi dodalo miernu hrdosť, že už nie len Nemci vedia vyrobiť dobré autá…

Naše hodnotenie: 7/10 Automobil je veľmi príjemným spoločníkom na krátke, ale aj dlhé cesty. Pre toho, kto hľadá bezpečnosť, spoľahlivosť, no nie až tak inovatívny dizajn je toto auto jedna z najlepších volieb pre budúcnosť.

V neposlednom rade by som sa chcel poďakovať firme Auto-Valas za zapožičanie testovaného automobilu. V prípade, že Vás nový Sportage zaujal, odporúčam navštíviť ich predajný salón v Košiciach.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

BMW M3 a M4: Na okruhy ale aj okresky

Presne 35 rokov po prvom príchode modelu BMW M3 na scénu pripravuje divízia BMW M GmbH najmodernejšiu generáciu vysoko výkonného športového vozidla z prémiového segmentu strednej triedy. Nové modely pozdvihujú nezameniteľné spojenie výkonu vyladeného na okruhy a výnimočné každodenné využitie na úplne novú úroveň. Hovoríme asi o dvoch najrenomovanejších športových […]

Sleduj nás aj na Instagrame a Facebooku!

FB: Carflex IG: Carflex.sk