Mazda, známa svojimi inovatívnymi a štýlovými automobilmi, sa pripravuje na ďalší významný krok vo svojej evolúcii – zmenu svojho ikonického loga. Tento krok nie je prekvapivý, keďže mnoho spoločností, vrátane automobiliek, prechádza na minimalistickejší dizajn. Bude toto logo atraktívnejšie?
Evolúcia Mazdy
Mazda sa už nejaký čas snaží posunúť na vyššiu úroveň. Z mladistvých a ležérnych modelov minulosti sa pretransformovala na výrobcu elegantných a prémiových vozidiel. Súčasné portfólio Mazdy, vrátane modelu CX-80, sa bez problémov môže postaviť vedľa luxusných značiek. Tento prechod k sofistikovanejšiemu imidžu zahŕňal aj zmenu typografie názvu značky. Teraz sa tento obnovovací proces dotýka aj hlavného loga – slávneho „M“ v tvare krídel vo vnútri kruhu.
Nové minimalistické logo
V súčasnosti sa nové logo Mazdy objavilo v registračných prihláškach v Japonsku. Toto nové logo sa prispôsobuje nezastaviteľnému trendu v automobilovom priemysle a vo veľkých spoločnostiach všeobecne – minimalistickému, dvojrozmernému a čiernobielemu štýlu. Odchádza od chrómového emblému s výrazným reliéfom, ktorý Mazdu zdobil desaťročia.
Nové „M“ je teraz hranatejšie a menej plynulé, zatiaľ čo prstenec, ktorý ho obklopuje, je viac kruhový než predtým. Napriek týmto zmenám je logo stále ľahko identifikovateľné ako Mazda, no s modernejším a minimalistickejším vzhľadom.
Predstavuje Mazda Arata Concept nové logo?
Je možné, že nové logo sme už videli bez toho, aby sme si to uvedomili. Podobné logo sa objavilo na prednej časti konceptu Mazda Arata, ktorý japonská firma predstavila vlani v apríli v Pekingu. Osvetlené logo na tomto koncepte mohlo byť ťažšie rozpoznateľné ako nové, ale pri porovnaní s aktuálnym návrhom je jasné, že sa jedná o rovnaký dizajn.
Možná Exkluzivita pre Čínu
Nie je vylúčené, že nové logo môže byť exkluzívne pre čínsky trh, kde Mazda spolupracuje s miestnym výrobcom Changan. V každom prípade je jasné, že svet brandingu vo veľkých spoločnostiach už nejaký čas udáva trend k novému štýlu a Mazda sa pridáva k týmto zmenám.
Budúcnosť Loga Mazda
Súčasné logo Mazda je prítomné od roku 1997, keď nahradilo znak s kruhom v ovále, ktorý identifikoval značku v 90. rokoch. Mazda je jednou z posledných veľkých automobilových spoločností, ktoré si zachovávajú chrómové a trojrozmerné logo na prednej strane svojich vozidiel. Preto by nebolo zvláštne vidieť, ako sa toto logo vyvíja v budúcich modeloch Mazdy.
Nové minimalistické logo Mazdy odráža aktuálne trendy a jej snahu prispôsobiť sa moderným požiadavkám trhu. Tento krok je len ďalším dôkazom, že Mazda neustále hľadá spôsoby, ako inovovať a zlepšovať svoju značku, aby zostala relevantná a atraktívna pre svojich zákazníkov.