#mesiacs Audi Q3 2.0 TDI, komfort a kompaktnosť v jednom

Martin Slanina
  • Plusy: Vzhľad, Univerzálnosť, Spotreba
  • Mínusy: Chýba lepšia výbava, Predný náhon
  • Verdikt: Slušné mestské vozenie za prijateľnú cenu…

Prehľad

Audi Q3 je tu už od roku 2012, a vyrába sa dodnes. V roku 2015 dostalo auto nový facelift v podobe nami testovaného auta. Pôsobí ako malé SUV, ale zdanie niekedy môže klamať… Toto auto bolo odpoveďou na najmenšie SUV výrobcov, ako napríklad BMW X1 alebo Mazda CX3. Jeho prominentná mriežka a elegantne „pokrčené“ plechy napodobňujú štýlových súrodencov, ako je Audi Q7 alebo Q5. Nie nadarmo sa mu hovorí Audi Q5 -20%….

Nami testovaný automobil je z roku 2015 a disponuje 2-litrovým TDI motorom o výkone 110kW (150 koní). V kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou tvorí ideálny “mestský spotrebák “. Bohužial, auto poháňa vyslovene prednú nápravu. Chýba nám tu pohon všetkých štyroch kolies, no do mesta a na občasné dlhé trasy postačí aj predný náhon. Automobil má najazdených 148-tisíc kilometrov. Priemerná spotreba sa pohybovala okolo 5,6l/100km. Auto je suprovo sprevodované, a pri 130km/h sme boli niekde na 2100 otáčkach. Za mesiac zapožičania sme najazdili okolo 3tis. kilometrov. Jazdili sme ako mestské trasy, tak aj diaľkové (Prešov-Viedeň). Autu nerobí problém žiaden povrch, ani na jemnom offroade sme na aute nezaznamenali žiadne zaváhanie. Ale predsa, povedzme si pravdu. Kto si kupuje SUV od Audi na to aby jazdil offroad ? Asi nikto… Auto je predovšetkým mestským lovcom, ktorý občas cez víkend zájde k lyžiarskym svahom alebo rôznym pamiatkám.

Čo mne osobne vyhovovalo najviac na tomto aute? Podvozok… Je trochu tvrdší, typický pre značku Audi, s “ veľkým zmyslom “ . Nevadí mu ani športovejšia jazda alebo rezanie zákrut. Aj keď je auto o trocha vyššie, nenakláňa sa ako niektoré konkurenčné automobily. Pôsobí veľmi iste a nerobí mu problém ani poľná cesta, výmole a výtlky absorbuje auto s úplným prehľadom. Ideál na slovenské cesty 🙂

Interiér nás zaujal hlavne kvôli priestoru… Na začiatku sme museli 3x vystúpiť z auta a znova nasadnúť, to všetko pretože sme nechápali ako môže byť v tomto aute toľko priestoru v interiéri. Auto je 5-miestne a priestoru na nohy majú ľudia nielen vpredu ale v podstate aj vzadu. Polokožené sedadlá pôsobia veľmi príjemne, dodávajú autu komfort a športový duch. Predné majú veľmi dobré bočné vedenie, ktoré je plusom hlavne pri rýchlejšej jazde na okreskách. Posed je poďla mňa o trochu vyšší, čo znamená, že ho ocenia hlavne nižší vodiči. Stredový panel obsahujú tlačidlá, ktoré sú veľmi príjemné na ovládanie. Našli sme ale aj mínusy… Multimediálna obrazovka má jednoduché ovládanie, ale je malá a zobrazením pôsobí skôr ako z roku 2005, nie 2015. Je zabudovaná v hornej časti, kde má možnosť sklopenia. Toto skrytie obrazovky sa mi taktiež nepáči, vyzerá to presne ako odkladací priestor na okuliare nad spätným zrkadlom v Škode Octavia. Neviem, toto proste nevyšlo 🙂 Táto multimediálna obrazovka disponuje prepojením vášho tel. zariadenia pre telefónnu komunikáciu/zdieľanie hudby. Telefonuje sa suprovo, rýchla odozva a čistý zvuk. Auto disponuje cúvacími senzormi, ktoré sú ale iba vzadu. Chýbajú predné, či cúvacia kamera ktorá by dosť pomohla, keďže je auto na vyššej platforme. Taktiež by som privítal adaptívny tempomat. No toto sú iba veci výbavy, ktoré sa vyberali pri kúpe…

Kufor je plochý, a s kombináciou sklopných sedadiel dokáže vytvoriť pomerne veľký priestor. Kufor sa otvára/zatvára mechanicky, chýba automatické zatváranie kufra. Zadné ale aj predné Svetlomety obsahujú LED technológiu, ktorá zabezpečuje širokú škálu videnia aj v noci. Nechýba dvoj-výfuk a možnosť namontovania ťažného zariadenia.

Naše Hodnotenie: 7/10 – Auto veľmi pekne prekvapilo, bolo veľmi praktickým ale aj elegantným spoločníkom na cestách. Extrémne cením spotrebu, ktorá sa aj pri športovejšej jazde pohybovala iba okolo 6,5-7 litrov. Za mňa veľmi dobrá kombinácia Hatchbacku a SUV.

POZOR! Auto ktoré sme testovali je momentálne na predaj, v prípade záujmu pozri : Audi Q3 predaj

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Renault pomáha v boji proti COVID-19, daruje veľké množstvo lekárskeho materiálu

Francúzska značka venovala masky, rukavice, obleky a okuliare verejnej zdravotnej starostlivosti v Castilla y León. Niektoré veľké spoločnosti v automobilovom priemysle sa stavajú k boju proti koronavírusu tým, že sprístupnili verejným orgánom množstvo zdrojov, ktoré budú veľmi užitočné, či už ide o vozidlá alebo sanitárne materiály. Najnovšie príklady pomoci, ktoré sme videli počas tohto týždňa, boli […]