Nové N-ko z Českých Nošovíc prekvapilo asi každého . A navyše je praktické ….
Hyudai už od začiatku šliape na plné obrátky a odzrkadľuje sa to na výrobe nového športových automobilov. i30 N hothatch je vynikajúce auto, no stále tomu niečo chýbalo … A to práve praktickosť .O výbave sa už azda nemusíme baviť, pretože ide skoro o to isté ako v hothatchi , pribudol iba batožinový priestor s objemom 450 až 1 351 litrov. Po motorickej stránke sa taktiež nič nemenilo, pod kapotou sídli 4-valec 2,0 T-GDI s výkonom 184 kW. Komu sa to zdá málo môže zvoliť balík Performance ktorý vyťaží z motora dalších 18 kW. V oboch prípadoch je kruťák 353 Nm , no taktiež disponuje funkcii Overboost ktorá ho krátkodobo zvýši na 378 Nm
Emócie za volantom zvýši nielen elektronický generátor zvuku, ale aj aktívny výfuk, ktorý mení prostredníctvom ventilov intenzitu a sfarbenie zvukového prejavu motora. Vodič pritom vyberá jeden z piatich jazdných režimov – Eco, Normal, Sport, N a N Custom. Cez 8-palcovú obrazovku môže voliť ďalšie funkcie vrátane automatického medziplynu či nastavenia adaptívnych tlmičov. Stabilitu zvyšuje špecifické naladenie podvozka, svetlá výška zredukovaná o štyri, respektíve o osem milimetrov (Performance Package) a tiež špecifické pneumatiky Michelin alebo Pirelli P Zero.
Na prvých snímkach sa i30 N Fastback predvádza so sivým lakom Micron Gray, no na výber bude ďalších päť odtieňov – Clean Slate, Polar White, Performance Blue, Phantom Black a Engine Red. Tak ako všetky modely i30 je aj fastbackové N-ko vybavené autonómnymi brzdami, monitorovaním únavy vodiča a jazdných prúdov, ale aj čítačkou dopravných značiek a automatickým prepínaním diódových svetiel.