Peugeot E-408: Medzičlánok sedanu a SUV má konečne elektrickú verziu!

Adrián Glett

Pred dvoma rokmi Peugeot spôsobil prelom na trhu tým, že predstavil vozidlo, ktoré kombinuje to najlepšie zo sedanov a SUV. Vznikol tak model Peugeot 408, ktorý spája robustnosť SUV, elegantné línie fastbacku a zvýšenú karosériu.

Tento unikátny crossover si rýchlo získal pozornosť zákazníkov, najmä tých, ktorí hľadali niečo väčšie ako Peugeot 308, ale stále s moderným dizajnom a technológiami. Teraz Peugeot pokračuje v tomto trende a konečne prichádza s plne elektrickým variantom Peugeot E-408, ktorý dopĺňa ponuku o 100 % elektrický model.

Elektrická evolúcia bez zmeny dizajnu

Podobne ako u iných elektrických modelov značky Peugeot, aj E-408 zachováva rovnaký dizajn ako jeho spaľovacie a hybridné verzie. Vzhľad vozidla, ktorý už upútal svojim elegantným a dynamickým štýlom, zostáva nezmenený. Exteriér je športový, so siluetou fastbacku a mierne zvýšenou karosériou, čo dodáva vozidlu robustný, ale sofistikovaný vzhľad.

Výkon a technológia na novej úrovni

Zásadné zmeny sa, samozrejme, odohrávajú pod kapotou. Peugeot E-408 je poháňaný 100 % elektrickým motorom s výkonom 157 kW (210 k) a krútiacim momentom 345 Nm. Batéria s kapacitou 58 kWh je vyrobená z niklu, mangánu a kobaltu, čo zaisťuje vysokú hustotu energie a dlhšiu životnosť. Vďaka tejto konfigurácii dokáže E-408 ponúknuť dojazd až 453 km na jedno nabitie podľa cyklu WLTP.

Efektívna spotreba a adaptívna rekuperácia energie

Peugeot E-408 sa môže pochváliť spotrebou energie na úrovni 15,2 kWh na 100 km, čo ho radí medzi najúspornejšie elektromobily vo svojej triede. Na podporu efektivity využíva E-408 trojstupňové rekuperačné brzdenie, ktoré umožňuje vodičovi optimálne riadiť nabíjanie batérie počas jazdy. Táto funkcia je užitočná najmä v mestskom prostredí, kde často dochádza k spomaleniu a opätovnému zrýchľovaniu.

Tri jazdné režimy a všestrannosť na ceste

Vodič si môže vybrať z troch jazdných režimov:

  • Normal: výkon 190 k a 300 Nm pre vyváženú jazdu,
  • Sport: maximálny výkon 210 k a krútiaci moment 345 Nm pre dynamickú jazdu,
  • ECO: znížený výkon na 170 k a 270 Nm pre optimalizáciu dojazdu.

Tieto režimy umožňujú vodičovi prispôsobiť jazdu podľa potreby, či už ide o každodennú mestskú prevádzku alebo dlhšie výlety.

Rýchle nabíjanie a praktické funkcie

Štandardná výbava Peugeot E-408 obsahuje vyhrievané sedadlá a volant, tepelné čerpadlo pre efektívne riadenie teploty v interiéri, a 11 kW trojfázovú nabíjačku. Pri použití ultrarýchlej nabíjačky s výkonom 120 kW dokáže vozidlo za približne 30 minút získať dojazd 100 km.

Rozmery a praktickosť

S dĺžkou 4,69 metra a šírkou 1,85 metra je Peugeot E-408 ideálnym vozidlom pre rodiny, ktoré potrebujú dostatok priestoru. Rázvor 2,79 metra ponúka komfortný priestor pre pasažierov a zároveň zaisťuje, že premena na elektrický variant neovplyvnila veľkosť kufra. Vozidlo si zachováva 471-litrový batožinový priestor, ktorý je len mierne menší než vo verzii s benzínovým motorom (536 litrov).

Dostupnosť a objednávky

Peugeot oficiálne otvára objednávky na E-408 od 2. októbra 2024. Ceny zatiaľ neboli zverejnené, no Peugeot plánuje konkurovať s kompletnou výbavou už v základných verziách, čo zahŕňa aj ikonický i-Cockpit pre maximálny komfort vodiča.

Záver

S príchodom Peugeot E-408 značka uzatvára elektrifikáciu svojho radu vozidiel, pričom ponúka crossover, ktorý kombinuje štýl, praktickosť a udržateľnosť. Tento model je ďalším krokom Peugeotu k budúcnosti s nulovými emisiami a určite pritiahne zákazníkov hľadajúcich moderné elektrické SUV s prvotriednou technológiou a výbavou.

Next Post

Volkswagen Tayron: Viac než len predĺžený Tiguan!

Mohli by ste si myslieť, že nový model Volkswagen Tayron bude iba predĺženým Tiguanom, ktorý sa doteraz predával ako Tiguan Allspace. Volkswagen však na tejto novinke zapracoval natoľko, že si zaslúži vlastné meno. Od Tiguan Allspace k Tayronu Model Tiguan Allspace bol dôležitým členom rodiny Volkswagen. Bol založený na populárnom […]