Renault Espace 2023: Inovuje, alebo stagnuje?

Tomáš Sojka

K dispozícii je už šiesta generácia modelu Espace, ktorý definitívne prechádza zo segmentu minivanu na SUV. Rozširuje dobrý základ Australu a ponúka viac miesta a až sedem sedadiel.

Espace oslavuje 40 rokov života a časy sa od jeho zrodu veľmi zmenili, pričom pozíciu rodinného vozidla “par excellence” bude chcieť zaberať teraz k segmente SUV vozidiel.

Rovnako, ako jeho mladší brat Austral, bol zrodený z novej platformy CMP-CD a zdedil aj značnú časť vonkajšieho dizajnu. Jeho predná časť je identická, rozdiely nájdeme, až keď sa pozrieme na jeho siluetu, ktorá je citeľne dlhšia a na zadnú časť, ktorá má iný tvar tak, aby bolo možné pridať dve ďalšie sedadlá k batožinovému priestoru.

Výsledkom je Espace, ktorý sa jasne odlišuje od svojich predchodcov, s robustnejšími a agresívnejšími tvarmi, dobre zdvihnutým nosom, vytvarovanou kapotou a výraznými pásmi a podbehmi kolies v karosérii, vďaka ktorým vyniká. Vďaka prechodu na SUV sa mu určite podarí prilákať širšie publikum.

Ako už bolo spomenuté, nový Renault Espace prevzal základ z Australu a rozšíril ho, čo v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi Espace prináša veľa výhod. Najviditeľnejšia výhoda je nepochybne v pozícii vodiča, ktorá je priamo zdedená z nového typu SUV C, čo sa premieta do veľmi pozoruhodného skoku z hľadiska technológie a povrchových úprav s veľmi hmatateľnými materiálmi na palubnej doske a hlavných povrchoch interiéru.

Takisto obsahuje nový systém Open R Link so známym formátom dvoch veľkých obrazoviek tvoriacich ležiace „L“. Obrazovka prístrojového panela má 12,3 palca s rozlíšením 720p a vysokou úrovňou prispôsobenia toho, čo na nej vidíme. K dispozícii budú štyri zobrazenia, osem rôznych farieb a päť miniatúr, zatiaľ čo centrálna obrazovka vo vertikálnom formáte je vo veľkosti 12 palcov s rozlíšením 1250 x 1562 pixelov. Sprevádzať ho môže aj kompletný 9,3-palcový Head-Up displej. Ďalším veľmi výnimočným aspektom tohto Espace je, že môže počítať s jedným z najväčších strešných okien na trhu, s dĺžkou 1,33 metra a šírkou 0,84 metra, ktoré prepúšťa veľké množstvo svetla do interiéru a s materiálmi, ktoré umožňujú filtrovať UV lúče a väčšinu infračerveného žiarenia.

Čo sa týka priestoru, avizovaná vylepšená dĺžka až do tretieho radu je veľmi citeľná (2,48m) v druhom rade sedadiel, ktorý nám ponúka štedrých 321 mm priestoru na nohy, ktorý si navyše môžeme prispôsobiť podľa vlastných potrieb vďaka posuvnej lavici až do 260 mm, ktorá tiež dopĺňa niektoré uhlovo nastaviteľné operadlá.

Batožinový priestor nového Espace je schopný ponúknuť vo svojej 5-miestnej verzii až 777 litrov s druhým radom sedadiel, ak sú čo najviac vpredu a 1818 litrov, ak je druhý rad celkom zložený. Pokiaľ ide o 7-miestnu konfiguráciu so všetkými sedadlami, ponecháva kufor s objemom 159 litrov. Rovnako ako pri predchádzajúcich príležitostiach, sklápanie sedadiel je veľmi jednoduché a môžete s nimi nechať rovnú podlahu pre uľahčenie nakladania.

My veríme, že sa tento aj tento model dostane k nám na testovanie, aby sme Vám vedeli sprostredkovať viac informácii a používateľský pocit z vozidla.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Porsche Mission X, koncept elektrického hypercar s budúcimi rekordmi Nürburgringu

Porsche predstavuje svoju novú koncepčnú štúdiu s názvom Mission X, práve včas na letnú sezónu, kedy sa automobilový svet zahalí do závoja nových nápadov a inovácií. Tento koncept je oslavou 75. výročia tejto legendárnej značky a zároveň ponúka pohľad do budúcnosti športových áut. Mission X sa odvážne posúva vpred, kombinujúc […]

Sleduj nás aj na Instagrame a Facebooku!

FB: Carflex IG: Carflex.sk