Česká automobilka Škoda začína rysovať čoraz dôkladnejšie elektrifikovanú budúcnosť, pričom jej hlavným cieľom bude najpopulárnejší model zo všetkých Škodoviek, model Octavia.
Nová generácia automobilu Škoda Octavia bola sprevádzaná rôznymi plug-in hybridnými technológiami zdieľanými s inými vozidlami koncernu. Česká značka však už pomerne dlho uvažuje o úplnej elektrifikácii svojho bestselleru, ako sám generálny riaditeľ Thomas Schäfer v rozhovore pre nemecké médiá Handelsblatt priznáva : „Škoda intenzívne uvažuje o e-Octavii.“
Elektrifikovaný bestseller Octavia? Kedy?
Nesmieme zabúdať na to, že pred necelými tromi mesiacmi český výrobca oznámil príchod troch 100% elektrických modelov na rok 2030, ktoré budú z hľadiska ceny a veľkosti prijateľnejšie ako Enyaq iV. Podľa Handelsblatt táto trojica dorazí „v blízkej budúcnosti“. Jedným z nich je malý elektromobil, veľmi podobný tomu, čo plánujú aj značky Volkswagen a Cupra. Hovoríme preto o mestskom modeli, ktorého názov by mohol byť Škoda Elroq, ktorý bude uvedený na trh v roku 2025 alebo 2026 a bude sa odlišovať predovšetkým od konkurencie samotnej skupiny prostredníctvom „nezávislého a priestorovo orientovaného konceptu vozidla“, vysvetľuje Schäfer.
Šéf Škody pre spomínaný nemecký ekonomický časopis taktiež povedal: „V druhej polovici tohto desaťročia vážne uvažujeme o 100% elektrickej Octavii, elektrickom ekvivalente nášho najúspešnejšieho modelu po celé desaťročia, jadre našej značky“. V rozhovore si Schäfer tiež nechal ujsť, že v správe, kde sa zhromažďujú ďalšie uvedenia automobilov na trh, nie je všetko pravidlo a tak je možné, že všetky tieto novinky príde skôr, ako sa očakávalo.
Stavia len na elektrifikáciu?
Pripomeňme si, že Škoda v súčasnej dobe ponúka tri elektrifikované modely: okrem plne elektrického Enyaq iV ponúka český výrobca svojim zákazníkom dve plug-in hybridné vozidlá, Superb iV a Octavia iV, s posledne menovanými verziami o výkone 204 a 245 koní. Mnohí si možno pamätajú aj malý úžitkový automobil Citigo, ktorý ale spoločnosť vlani stiahla z trhu.
V júni značka vo svojom novom pláne oznámila, že chce do roku 2030 dosiahnuť podiel predaja plne elektrických modelov v Európe na úrovni 50 až 70 percent v závislosti od vývoja trhu. Škoda predáva pomerne veľký počet automobilov v rozvíjajúcich sa a rozvojových krajinách, kde prechod na elektromobily bude pravdepodobne trvať dlhšie. My im ale želáme veľa úspechov a určite si aktuality ohľadom modelu Škoda e – Octavia nenecháme újsť.