BMW radu 2 Active Tourer 2022: Odvážnejší dizajn, širší výber

Martin Slanina

Bavorský minivan víta novú generáciu a s ňou prichádza aj evolučný dizajn s efektívnejšou a širšou paletou motorov.

Písal sa rok 2014, keď svetlo sveta uzrel po prvýkrát model BMW rady 2, ktorý síce pôsobil veľmi kontroverzne, no jeho predaje a funkčnosť z neho spravili jedného z najlepších v segmente MPV. Tento model si našiel svojich obľúbencov, ale aj “hejterov”, no je tu s nami doteraz. Už v roku 2019 sa Bavorská automobilka začala pohrávať s myšlienkou ukončiť výrobu, no vďaka zahraničným novinárom sme získavali informácie, že všetko sa nakoniec posunulo opačným smerom. Je rok 2021 a automobilka BMW práve odprezentovala budúcoročný model BMW radu 2 Active Tourer. V čom bude tento automobil nový/lepší?

Evolučný dizajn

BMW 2 Active Tourer je model, ktorý bol prelomovým bodom, pretože to bol prvý model s pohonom predných kolies. Táto konfigurácia je stále prítomná a teraz dáva tomuto minivanu evolučný dizajn a prináša výrazné zmeny. Ako prvé sme si všimli bočné zrkadlá, ktoré namiesto A stĺpikov vychádzajú priamo z dverí. Spredu upozornia veľké nasávače vzduchu, ktoré budú pravdepodobné zaslepené, no dizajnovo pôsobia agresívne a športovo.

Svetlomety budú odteraz štandardne vybavené technológiou Full LED, kľučky dverí sú v jednej rovine a stĺpik C je o niečo tenší, zatiaľ čo prepracované ramená dverí okolo A stĺpikov výrazne zlepšujú viditeľnosť nielen pre vodiča. Čo sa týka zadných partií, vynikajú široké boky, štíhle svetlá s LED technológiou a “koncovky” výfuku integrované v zadnom nárazníku, ktoré sú skryté vo všetkých variantoch modelu.

Pokiaľ ide o interiér, zmeny sú celkom evidentné, pretože sa pozeráme na model, ktorý je inšpirovaný usporiadaním BMW iX, pričom hlavnými charakteristikami sú tenký prístrojový panel, BMW Curved Display (pozostávajúci z informačnej obrazovky 10, 25- palec a 10,7 “obrazovka ovládania),” plávajúca “lakťová opierka s integrovaným ovládacím panelom a celkové zníženie počtu fyzických tlačidiel. Bavorská automobilka taktiež zlepšila akustický komfort a ochranu cestujúcich prítomnosťou nového airbagu nainštalovaného medzi vodičom a spolujazdcom.

Táto nová generácia obsahuje taktiež rôzne úložné priestory a novo navrhnutý slot pre smartfón, ako aj rozsiahlu štandardnú výbavu, ako napríklad navigačný systém BMW Maps, štyri porty USB-C, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, kožený športový volant a mnoho zaujímavých technológií.

Sedadlá sú novo vyvinuté a zadné sedadlá sa dajú posunúť dopredu až o 13 centimetrov, pričom sklopné operadlá sú usporiadané v pomere 40:20:40. Nemecký minivan týmto spôsobom ponúka nákladný priestor, ktorý je možné využiť na mnoho účelov. Batožinový priestor s objemom od 415 do 1 455 litrov v závislosti od zvolenej verzie robí z tohoto automobilu univerzálne vozidlo na každodenné využitie. Treba tiež poznamenať, že zadné dvere sú štandardne automatické.

Efektívnejšie a úspornejšie motory

Platforma, ktorú značka používa, je modulárna architektúra pohonu predných kolies FAAR, ktorú BMW prvý krát použilo pre súčasnú generáciu radu 1. Táto platforma ponúka vylepšenia v oblasti zníženia hmotnosti a kompatibility s elektrifikovanými pohonnými jednotkami, a preto má nová generácia dva zaujímavé plug-in hybridné verzie s názvom 225e xDrive a 230e xDrive. Oba budú po prvý raz vybavené technológiou BMW eDrive piatej generácie, ktorá zvýši ich dynamiku a poskytne im elektrický dojazd až 80 kilometrov.

Tieto dva varianty s výkonom 245, respektíve 326 koní však dorazia až v lete 2022, takže počiatočný rad BMW radu 2 Active Tourer bude pozostávať z dvoch benzínových motorov a taktiež dieselového variantu. Pokiaľ ide o prvý menovaný, treba poznamenať, že vstupnou možnosťou je 218i, ktorý produkuje 136 koní, zatiaľ čo 220i vrhá na asfalt 170 koní, čo je výsledok kombinácie spaľovacieho bloku a elektrického motora integrovaného do automatickej prevodovky.

Pokiaľ ide o naftovú mechaniku, 218d má piesty s nízkym trením a dvojfázové turbodúchadlo, ktoré zaisťujú väčšiu účinnosť s celkovým výkonom 150 koní. Bez ohľadu na zvolený motor sa BMW rozhodlo ponúkať iba najnovšiu generáciu sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky Steptronic.

Nemecká automobilka zaisťuje, aby technológia podvozku tejto novej generácie bola navrhnutá tak, aby “ponúkala tradičnú športovú atmosféru značky a kombinovala ju s pôsobivou úrovňou jazdného komfortu v akejkoľvek situácii“. Môže za to platforma, ktorá znižuje hmotnosť zostavy a zároveň zvyšuje tuhosť, predĺžený rázvor a širšie rozchody než u predchodcu.

Minivan sa teraz môže pochváliť taktiež presnejším riadením vďaka špecifickým aktualizáciám jednodielnej prednej nápravy a trojprvkovej zadnej nápravy. Dôležitou novinkou je prítomnosť integrovaného brzdového systému, ako aj výškovo nastaveného tlmenia prednej nápravy (voliteľné), pričom sa nezabúda na funkciu obmedzeného preklzu kolies, ktorá zlepšuje trakciu aj smerovú stabilitu. BMW ponúka na želanie dodávaný adaptívny podvozok M , ktorý obsahuje elektronicky ovládané tlmiče, športové riadenie a karosériu, ktorá znižuje svoju výšku o 15 milimetrov. Tak čo, je sa na čo tešiť?

Keďže si tento automobil získa hlavne zákazníkov s profilom “rodiny s deťmi”, je tento nový model veľmi zaujímavý a so svojím potenciálom vie pokračovať v líderstve rebríčka MPV automobilov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Nová Tesla Gigafactory v Berlíne je pripravená začať s výrobou

Po niekoľkých odkladoch kvôli byrokratickým problémom začne nový závod Tesla v Nemecku vyrábať Model Y na európskom území až v novembri alebo decembri, čo potvrdil aj samotný Elon Musk. Kvôli byrokratickým problémom sa začalo s určitým zdržaním, no prvý závod automobilky Tesla na európskej pôde je už realitou a po otvorení dverí pre verejnosť v tomto mesiaci je […]

Sleduj nás aj na Instagrame a Facebooku!

FB: Carflex IG: Carflex.sk