Tesla Cybertruck: Všetko, čo vieme…

Martin Slanina

Tesla je sľubný veľký elektrický rad automobilov, veľká vlečná kapacita a brutálne zrýchlenie pre Cybertruck, ale čo ešte vieme?

Dizajn

Na začiatok vieme, že má hrubé, nedokončené telo z nehrdzavejúcej ocele. Ušľachtilá oceľ vyzerá chladne, ale mohla by predstavovať niekoľko problémov na základe pokusov iných spoločností o to, aby fungovala na výrobnom vozidle – konkrétne DeLorean DMC-12. Materiál je odolný a nekoroduje, ale je tiež ťažké ho opraviť a takmer nemožné maľovať. Generálny riaditeľ spoločnosti Tesla Elon Musk tvrdí, že telo Cybertrucku je schopné odolávať kladivom a určitým typom paľby z ručných zbraní. Sklo vozidla? Nie toľko . ??

Neúspešný test odolnosti skiel urobil Elonovi starosti už pri prezentácii

Rozmery nákladného vozidla ho uviedli do porovnania s inými nakladiakmi v plnej veľkosti, ako sú napríklad F-150, RAM 1500  a Silverado 1500 . Konkrétne má Cybertruck dĺžku 231,7 palca, šírku 79,8 palca a výšku 75 palcov s počtom sedadiel pre šesť dospelých. Výkon v teréne tiež vyzerá slušne, s uhlom priblíženia 35 stupňov, uhlom odchodu 28 stupňov a svetlou výškou až 16 palcov.

Zaujímavé je tiež to, že zatiaľ čo telo Cybertrucku môže vyzerať, akoby sa rozrezalo vzduchom so všetkou účinnosťou kúska poľnohospodárskeho zariadenia, nemusí to byť tak aerodynamicky neefektívne, podľa niektorých počítačových modelov uskutočňovaných nezávislým leteckým inžinierom. 

Musk, samozrejme, na toto tvrdenie nahromadil viac humbuk s tým, že Cybertruck by mohol mať koeficient odporu približne 0,30 – približne rovnaký ako Ford Focus ST a oveľa lepší ako väčšina kamiónov. Napríklad 2019 Chevrolet Silverado 1500 tvrdí, že koeficient odporu vzduchu je 0,38 a zatiaľ čo tento 0,08 sa nezdá byť veľa. Nie je jasné, ako dramaticky pridanie skutočného stierača čelného skla ovplyvní hodnotu 0,30.

Nevyhnutnou súčasťou každého nákladného automobilu je jeho posteľ a účinnosť tejto postele pri prepravovaní vecí. Cybertruck preberá tradičný koncept postele pre nákladné vozidlá a dodáva niektoré funkcie, ktoré sú chladné a pravdepodobne veľmi funkčné. Prvým je, že posteľ v Cybertrucku je vybavená posuvným kovovým krytom, ktorý je uzamykateľný – vďaka čomu je nákladný priestor oveľa bezpečnejší ako otvorené lôžko.

Zadný priestor v Cybertrucku je vybavený vstavanou rampou a viacerými zásuvkami na nabíjanie napríklad elektrických štvorkoliek. Tesla si určila užitočnú kapacitu 3 500 libier, čo ju stavia pred najlepší Ford-150 so špičkovým výkonom.

Vo vnútri je Cybertruck viac sparťanský ako dokonca Tesla Model 3 – vozidlo, ktoré bolo považované za neuveriteľne minimalistické, keď bolo uvedené na trh v roku 2016. Rovnako ako model 3 má Cybertruck veľkú dotykovú obrazovku umiestnenú v strede. Má športový volant, ktorý nie je podobný bežným volantom, čo sme boli šokovaní, už len keby sme ho videli aj naživo…

Nakoniec Musk tvrdí, že Cybertruck bude k dispozícii so vstavaným solárnym nabíjaním. Systém tvrdí, že bude schopný v závislosti od podmienok pridať do vzdialenosti 15 až 40 míľ, ale odmietol uviesť, či bude systém súčasťou nákladiaku, alebo bude k dispozícii ako voliteľný doplnok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Ako renovovať motor Chevy Straight-Six Engine? toto 10 minútové video ti to ukáže do poslednej matice

Sledovanie toho, ako sa tento polomŕtvy motor Stoveboltu znovu zostavujú, je totálne úžasu hodné . Hagerty má talent na tvorenie niekoľkých pozoruhodných videí o prestavbách motorov, a jeho posledné ? Na poslednom videu renovuje sedemdesiatročný Chevy Stovebolt ( šesťvalec ) Tento motor bol vytiahnutý z pickupu Chevrolet 3600 z roku 1950, ktorý tím Hagerty […]