Volkswagen ID.3 : Mestský sympaťák s osobitým štýlom

Martin Slanina

Minulý mesiac sa k nám na testovanie dostal kľúčový hráč elektrickej revolúcie značky Volkswagen. Ide o model ID.3, ktorý je nepriamo považovaný za budúce „ľudové auto“. Má tento automobil potenciál reprezentovať značku Volkswagen tak ako legendárny Golf?

Ešte než začneme so samotným testom, pozrime sa na históriu elektrických vozidiel jednej z najväčších automobiliek na svete. Celé to začína v 80. rokoch skúšaním a prototypovaním modelu Transporter so sloganom : “Zero litres per 100 kilometres!” (nula litrov za 100 kilometrov!)

Tieto odvážne kúsky získali úspech a tak začiatkom 90. rokov prišiel prvý sériovo vyrábaný model najpopúlarnejšieho hatchbacku v tých časoch. Samozrejme bavíme sa o modeli Golf vo verzii CitySTROMer. V týchto časoch nebola e-mobilita ešte ani v kolíske a tak sa tento model vyrobil len v počte kusov 120. Roky vývoja a progresu pokračovali a v roku 2014, rok kedy odštartoval elektrický boom, odprezentovala Wolfsburgská automobilka model eGolf.

Posuňme sa ale do prítomnosti, kedy elektrický boom vystriedal trend a mnoho modelov rôznych automobiliek vidíme s označením „e“ a s nulovými emisiami vďaka elektrickému pohonu.

Ani Volksagen nezaspal na vavrínoch a tak tu momentálne máme viacero elektrických automobilov, napr. VW ID.4, ID.5 alebo ID.3. Práve posledný spomenutý sme testovali necelý týždeň a musím povedať…

Väčší štýl nenájdete

Volkswagen stavil na futuristický štýl s osobitým dizajnom. Pri tomto automobile nemôžete povedať: „pripomína mi to alebo to…“. Ide o tak jedinečný dizajn, až to je dobré. Na prvý pohľad upúta LED svetelný pás, ktorý je zabudovaný v prednej maske a spolu s IQ. Light svetlometmi zabezpečujú veľmi komfortnú jazdu aj za najväčšieho šera. V prednej maske nájdeme rôzne elementy, ktoré tak nejako formujú celkový vzhľad auta spredu. Pri pohľade z profilu sa človeku naskytne pocit akoby videl Futuristický Golf Plus v modernejšom a výraznejšom kabáte. Zozadu prvotne do očí „udrie“ mohutné krídlo nad kufrovými dverami a kombinácia čiernych kufrových dverí a strechy s veľmi zaujímavou tyrkysovou „makena“ farbou karosérie. Práve táto netradičná farba tvorí vzhľad auta, ktorý rozhodne púta pozornosť okoloidúcich.

Pohodlie a jednoduchosť

Po nasadnutí do interiéru Vám toto vozidlo poskytne pocit harmónie ako v obývacej izbe. Volkswagen totiž stavil na jednoduchosť a pohodlie, ktoré je pre tento segment automobilov taktiež veľmi dôležitý. Nájdeme tu vyhrievané sedadlá s veľmi príjemným posedom a medzi nimi dve lakťové opierky a kopec odkladacieho priestoru. Ten vznikol vďaka netradičnému umiestneniu voliča smeru jazdy, ktorý sa nachádza hneď vedľa palubného počítača. Všetko ovládanie (klimatizácia, nastavenie jazdného štýlu a pod.) zabezpečuje 10″ palcový multimediálny displej s podporou Android Auto a Apple CarPlay. Zhrnutie celého interiéru? Celkovým použitím plastových elementov v kombinácii z veľmi vhodne zvoleným LED podsvietením palubnej dosky a technológiami elektrických modelov ID. vytvára rovnako futuristický dojem ako ten, ktorý dostávame z jeho exteriéru.

Taktiež, Volkswagen, ako prvý veľkobjemný výrobca prináša do ponuky elektrických vozidiel aktualizácie prostredníctvom bezdrôtovej technológie Over-the-Air. To znamená, že majiteľ elektrického VW nemusí navštevovať a tráviť čas v servisoch, aktualizácie si bude vozidlo sťahovať jednoducho cez dátovú sieť.

Model ID.3 poháňa elektromotor o výkone 150kW, teda 204 koní s krútiacim momentom 310 Nm. Výkon tohto elektromotora je prenášaný výlučne na zadnú nápravu. Batéria má v tomto prípade kapacitu 58 kWh a je uložená v podlahe vozidla pre čo najnižšie ťažisko celého vozidla.

Kombinovaná spotreba elektrickej energie sa pri tomto aute pohybovala na úrovni  17,8 kWh/100 km. Ak si to rozdelíme, na diaľnici dostaneme spotrebu 22,5 kWh/100 km v mestskej premávke okolo 15,8 kWh/100 km. S skratke ide o veľmi dobré hodnoty, ktoré nás veľmi milo prekvapili.

Model ID.3 dokáže počas nabíjania „hĺtať“ až 100 kW na DC nabíjačke a 11 kW na nabíjačke s konektorom AC. Na 50 kW nabíjacej stanici potrvá nabitie z 20% na 80% približne 40 minút. Ak by ste nabíjali na 100kW nabíjačke, dobitie z 5% na 80% by Vám malo zabrať menej ako 30 minút. A to už je teda fakt čas jedného nákupu, obeda, či kávy s kamarátom…

Auto je postavené na MEB platforme, ktorú zdieľa so svojimi koncernovými bratmi. Platformu MEB môžeme považovať ako batériový modul, ktorý je najväčšou a zároveň najťažšou časťou platformy. Tvorí ho masívny hliníkový rám, do ktorého sa vkladajú moduly s článkami batérie. Celok v podstate tvorí podlahu vozidla a jeho spojenie so samonosnou karosériou zvyšuje konštrukčnú tuhosť auta.

A teda aj napriek „ťažšej platforme“ dokáže táto ID.3 jazdiť jednoducho, bezproblémovo a komfortne. Pri o niečo športovejšej jazde je väčšia váha citeľná, no ID.3 sa vie popasovať aj s tým. Na auto so zadným náhonom pôsobí veľmi isto a pretáčavý šmyk alebo nedotáčavosť pri tomto aute pocítite veľmi zriedka. V rýchlejších zákrutách auto „pláva“, no istotne to nie je to najhoršie. Zároveň si treba uvedomiť, že testujeme mestský elektromobil, nie športové auto určené na okresky alebo okruhy.

Naše hodnotenie: 8.5/10 –  Celkovo, ide o veľmi podarený model automobilky VW ktorý spája komfort s jednoduchosťou. Je len otázkou času a možností, kedy sa elektromobilita rozšíri na veľkosť, kedy IV Golfy a podobné automobily nahradia tieto elektrické verzie. No my sa z týchto počinov automobiliek tešíme a veríme, že tieto automobily čoskoro uvidíme vo väčších počtoch aj na Slovenských cestách.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Kimera EVO37- auto, ktoré kradlo pozornosť na Rally Monte Carlo

Kimera EVO37 je rozhodne jedným z najpozoruhodnejších áut roku 2021. Ide totiž o reinkarnáciu automobilu Lancia Rallye „037“ tým najbeštiálnejším spôsobom.  Lancia 037 patrí medzi tie vôbec najslávnejšie rely auta v histórii. Špeciál s motorom uprostred pretekal v osemdesiatych rokoch v slávnej Skupine B, keď v skupine zadokoliek dokonca zvíťazil vo svetovom šampionáte […]