Bude tento model úplné iný, alebo len zapadne do rady športových Golfov ?
Volkswagen sa už niekoľko rokov pohrával s myšlienkou pikantného Golfu R , ktorý predstavil koncept R400 už v roku 2015. Povesti trvajú na tom, že na programe stále zostáva vysoko výkonná verzia, ale podľa novej správy austrálskeho časopisu WhichCar je pravdepodobné, že nenastane skôr ako v roku 2023. Zatiaľ čo model ešte nebol schválený, v spoločnosti sa údajne objavila návrhová skica, ktorá v nadchádzajúcom Golfe R navrhuje výrazné zmeny štýlu.

Najväčšie tajomstvo okolo toho, čo rôzne predajne naznačujú, sa bude nazývať Golf R Plus alebo jednoducho R + je motor. Pracovníci Audi povedali, že neplánujú zdieľať svoju inline-power pohonnú jednotku, takže VW bude musieť zvýšiť svoj vlastný štvorválec a stlačiť až 402 koní (300 kilowattov), ako sa uvádza v správe. Tento výkon by predstavoval výrazný nárast v porovnaní s nadchádzajúcim štandardným golfom R, ktorý je nastavený na takmer 330 k (245 kW).
WhichCar nevylučuje možnosť hybridného Golfu R + vysielaním sily spaľovacieho motora na predné kolesá a úderom elektrického motora na zadnú nápravu. Aj keď by to mohlo znieť nezvyčajne, spoločnosť VW tento recept použila v roku 2017 pre koncepciu Golf GTI First Decade , ktorá ponúka takmer 410 koní (305 kW). Okrem pôsobivého výkonu bola táto technológia zaujímavá aj z iného dôvodu – umožňovalo jazdu prielezom v pohone predných alebo zadných kolies v závislosti od toho, či bol ICE alebo elektrický motor aktívny. Pracovalo tiež v AWD s kombináciou sily oboch motorov.
Aj keď to znie zaujímavo, vytvorenie hybridu Golf R pridaním elektromotora a batérií by zjavne zvýšilo váhu na úkor manipulácie. Na druhej strane by použitie konfigurácie implementovanej v koncepcii 2017 eliminovalo potrebu diferenciálu a hnacieho hriadeľa. Okamžitý krútiaci moment poskytovaný elektrickým motorom by bol tiež dôležitou výhodou, takže prechod elektrifikačnou cestou by mal výhody, ale aj nevýhody.

Aby verzia Plus dávala zmysel, musela by byť niekde pod úrovňou Audi RS3 Sportback, aby sa predišlo riziku kanibalizácie. Hovorí sa o najlepšom scenári spustenia roku 2023, čo by mohlo znamenať, že auto nebude odhalené skôr, ako bude v polovici cyklu Golf Mk8 uskutočnovať facelift, čo znamená, že bude vychádzať z revidovaného kompaktného hatchbacku z Wolfsburgu.
Nebol by to prvý hybridný model R od spoločnosti VW, keďže nedávno predstavený model Touareg R má výkon 456 koní pochádzajúci z benzínového motora V6 s objemom 3,0 litra, ktorý pracuje s elektrickým motorom.