2023 VW Golf R + Hybrid, bude to 400 koňová beštia ?

Martin Slanina

Bude tento model úplné iný, alebo len zapadne do rady športových Golfov ?

Volkswagen sa už niekoľko rokov pohrával s myšlienkou pikantného Golfu R , ktorý predstavil koncept R400 už v roku 2015. Povesti trvajú na tom, že na programe stále zostáva vysoko výkonná verzia, ale podľa novej správy austrálskeho časopisu WhichCar je pravdepodobné, že nenastane skôr ako v roku 2023. Zatiaľ čo model ešte nebol schválený, v spoločnosti sa údajne objavila návrhová skica, ktorá v nadchádzajúcom Golfe R navrhuje výrazné zmeny štýlu.

Zdroj : WhichCar

Najväčšie tajomstvo okolo toho, čo rôzne predajne naznačujú, sa bude nazývať Golf R Plus alebo jednoducho R + je motor. Pracovníci Audi povedali, že neplánujú zdieľať svoju inline-power pohonnú jednotku, takže VW bude musieť zvýšiť svoj vlastný štvorválec a stlačiť až 402 koní (300 kilowattov), ​​ako sa uvádza v správe. Tento výkon by predstavoval výrazný nárast v porovnaní s nadchádzajúcim štandardným golfom R, ktorý je nastavený na takmer 330 k (245 kW).

WhichCar nevylučuje možnosť hybridného Golfu R + vysielaním sily spaľovacieho motora na predné kolesá a úderom elektrického motora na zadnú nápravu. Aj keď by to mohlo znieť nezvyčajne, spoločnosť VW tento recept použila v roku 2017 pre koncepciu Golf GTI First Decade , ktorá ponúka takmer 410 koní (305 kW). Okrem pôsobivého výkonu bola táto technológia zaujímavá aj z iného dôvodu – umožňovalo jazdu prielezom v pohone predných alebo zadných kolies v závislosti od toho, či bol ICE alebo elektrický motor aktívny. Pracovalo tiež v AWD s kombináciou sily oboch motorov.

Aj keď to znie zaujímavo, vytvorenie hybridu Golf R pridaním elektromotora a batérií by zjavne zvýšilo váhu na úkor manipulácie. Na druhej strane by použitie konfigurácie implementovanej v koncepcii 2017 eliminovalo potrebu diferenciálu a hnacieho hriadeľa. Okamžitý krútiaci moment poskytovaný elektrickým motorom by bol tiež dôležitou výhodou, takže prechod elektrifikačnou cestou by mal výhody, ale aj nevýhody.

Zdroj : WhichCar

Aby verzia Plus dávala zmysel, musela by byť niekde pod úrovňou Audi RS3 Sportback, aby sa predišlo riziku kanibalizácie. Hovorí sa o najlepšom scenári spustenia roku 2023, čo by mohlo znamenať, že auto nebude odhalené skôr, ako bude v polovici cyklu Golf Mk8 uskutočnovať facelift, čo znamená, že bude vychádzať z revidovaného kompaktného hatchbacku z Wolfsburgu.

Nebol by to prvý hybridný model R od spoločnosti VW, keďže nedávno predstavený model Touareg R má výkon 456 koní pochádzajúci z benzínového motora V6 s objemom 3,0 litra, ktorý pracuje s elektrickým motorom.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Okruhy sa dočkali otvorenia, Zelené peklo ale aj Slovakiaring v prevádzke...

Populárna nemecká trať sa znova otvorila po tom, ako zostala v posledných týždňoch v dôsledku koronavírusu zatvorená. Všetci vieme, že ovládať naše túžby je pomerne dosť ťažké, hlavne ak ide o rýchlosť a autá. V posledných týždňoch sa hospodárska činnosť prakticky zastavila, čo ovplyvnilo automobilový priemysel bez toho, aby sa zabúdalo na okruhy, […]

Sleduj nás aj na Instagrame a Facebooku!

FB: Carflex IG: Carflex.sk