7 najčastejších porúch automatických prevodoviek

Martin Slanina

Ako zistím, či môj automat naozaj zlyháva ?

Zdroj obrázku: www.bmw.com

automobiloch najnovšej generácie sú čoraz bežnejšie. Sú to zmeny automatických prevodových stupňov, ktoré, rovnako ako pri iných komponentoch, môžu zlyhať a vykazovať nezvyčajné správanie. Vedeli by ste ho odhaliť ?

Čo môžu byť prvé príznaky zlyhania ?

  • Vibrácie pri zrýchľovaní (zlyhanie prevodníka).
  • Ak pri preradení prevodového stupňa dôjde k zdvihu, zvyčajne ide o poruchu ventilovej skrinky.
  • Keď uskutočníme zmenu prevodového stupňa, auto je príliš prevratné a zmena nastane náhle.
  • Auto vstúpi do núdzovej fázy. Kontrolka poruchy prevodovky sa rozsvieti a zablokuje v pevnom prevodovom stupni.

Ak sú príznaky známe, aké zlyhania sú najčastejšie?

1. V meniči krútiaceho momentu: Najbežnejším príznakom poruchy meniča krútiaceho momentu sú vibrácie vozidla, ktoré sa zvyčajne zvýraznia zrýchlením v plynovom bode medzi 80 a 100 km / h, pričom zmiznú, ak budú naďalej zrýchľovať. ,

2. Zlá údržba boxu: Udržiavanie správnej hladiny oleja nám pomôže vyhnúť sa poruchám, ale ak je hladina kvapaliny ATF (špecifická pre zmeny) nízka v prevodovke, olejové čerpadlo bude ťahať vzduch spolu s tekutinou, ktorá vytvorí bubliny vo vnútri hydraulického okruhu . To zasa spôsobuje pokles hydraulického tlaku a spôsobuje pomalé zmeny a skĺznutie spojok a bŕzd.

Je veľmi dôležité zvoliť správny olej.

Naopak, ak je tekutina nadmerná , ozubené kolesá ju premenia na penu a vyskytnú sa rovnaké následky, ktoré sa môžu vyskytnúť pri nízkej hladine tekutiny.

V tomto zmysle je nevyhnutné zvoliť správny olej pre prevodovku. Použitie nesprávnej kvapaliny môže spôsobiť nielen zlú kvalitu pri vykonávaní zmien, ale môže tiež viesť k poškodeniu a dokonca aj k prasknutiu prevodovky, čo môže viesť k veľmi nákladným poruchám.

3. Hluky z ložísk , vidlíc … rozbitie a opotrebenie

4. Zlé elektronické riadenie: Akákoľvek chyba v meraní senzorov alebo elektrohydraulického modulu, ktorý riadi otváranie ventilov , spôsobí, že sa box dostane do tzv. Núdzovej fázy.

5. Poruchy v solenoidových ventiloch: Najbežnejšie príznaky poruchy solenoidového ventilu sú núdzová fáza s poruchovými kódmi týkajúcimi sa solenoidových ventilov a údermi pri zmene prevodového stupňa. Tento príznak sa zvyčajne vyskytuje, keď tento pochod vstupuje, aj keď je vypnutý.

6. Rozbitie bubna, v ktorom sú umiestnené disky: Zaznamenáme , že zmena trhne, a dokonca nám neumožňuje zmeniť prevodový stupeň. Tiež zvýšenie maziva, ktoré spôsobí, že systém vstúpi do núdzovej fázy.

7. Poruchy olejového čerpadla: Ak čerpadlo zlyhá a nevysiela dostatok maziva, v skrinke nebude hydraulický tlak a prevádzka nebude správna.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Škoda Octavia a jej slovenský cenník, aká je cena v základe ?

V súčastnosti môžme novú Škodu Octaviu poznať iba vo verzii Combi (kombík). V priebehu ďalších týždňov príde aj vo verzii liftback. V oboch karosárskych verziách – combi aj liftback bude dostupná v dvoch výbavových stupňoch Ambition a Style ktoré budú mať možnosť zvoliť jednú z troch rôznych pohonných jednotiek. Škoda […]