Škoda Octavia a jej slovenský cenník, aká je cena v základe ?

Martin Slanina
Zdroj fotografie: Škoda Slovensko

V súčastnosti môžme novú Škodu Octaviu poznať iba vo verzii Combi (kombík). V priebehu ďalších týždňov príde aj vo verzii liftback. V oboch karosárskych verziách – combi aj liftback bude dostupná v dvoch výbavových stupňoch Ambition a Style ktoré budú mať možnosť zvoliť jednú z troch rôznych pohonných jednotiek.

Škoda Octavia vo verzii Ambition, ktorá začína na cene 21 810 eur vo verzii liftback alebo 22 760 eur vo verzii combi, sa pýši výbavou, ktorá je nadupaná… No veď posúďte sami 🙂

Nová Octavia bude na 16-palcových diskoch z ľahkej zliatiny, v interiéri nesmie chýbať dvojzónová klimatizácia, štartovacie tlačidlo, 10- palcový virtuálny kokpit a vyhrievanie sedadiel. Exteriér môže zaujať plne LED svetlometmi (aj hmlovky). Octavia šplhá o triedu vyššie: elektrické ovládanie všetkých okien a vonkajších spätných zrkadiel, malý kožený paket, zadné parkovacie senzory, multifunkčný volant, 8,25-palcový infotainment SWING, vyhrievané trysky ostrekovača čelného skla, 7 airbagov, tempomat s obmedzovačom rýchlosti a mnoho ďalších položiek. Základný model vo výbave Active začína však omnoho nižšie.

Zdroj fotografie : Škoda Slovensko

Základ je podľa nás cenovo nevýhodný

Octavia vo variante liftback v kombinácii s motorizáciou 1,0 TSI 81 kW/110 k so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a výbavou ACTIVE začína na sume 17 790 eur. Základná výbava bude dostupná od júla 2020. Značka ŠKODA od dnešného dňa ponúka novinku v karosárskom prevedení combi od výbavového stupňa AMBITION.

Paket STYLE PLUS v hodnote 2 140 eur (cena 749 eur) doplní maximálnu výbavu auta o parkovaciu kameru, virtuálny pedál (bezdotykové ovládanie veka batožinového priestoru), elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou, elektricky ovládané, vyhrievané a sklopné spätné zrkadlá s osvetlením nástupného priestoru, vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmievaním, SIDE ASSIST – monitor mŕtveho uhla, elektricky ovládanú detskú poistku, spací paket (v prípade Combi) či Sun and Pack paket (v prípade Liftback).

Motorizácie

Cena začína na 21 810 eur , to sa vzťahuje na špecifikáciu AMBITION s benzínovým motorom 1,5 TSI ACT 110 kW/150 koní so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. V prípade combi začína cena s rovnakou výbavou a motorizáciou na 22 760 eur. Aktuálne dostupné sú celkovo tri motorizácie.

Okrem 150-koňového turbobenzínu sú to dva varianty dvojlitrového naftového turbomotora s výkonom 85 kW/115 k a 110 kW/150 k. Silnejší 2,0 TDI SCR 110 kW/150 koní je dostupný iba s automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Ostatné motorizácie, zahŕňajúce benzínové turbomotory 1,0 TSI s výkonom 81 kW/110 koní a 2,0 TSI 140 kW/190 koní či naftový turbomotor 2,0 TDI 147 kW/190 k, budú dostupné v priebehu roka 2020.

Zdroj fotografie : Škoda Slovensko

Čo RS, Scout a hybrid?

Na tieto modely si budeme musieť počkať o čosi dlhšie… verzia SCOUT, športovo ladená OCTAVIA RS či variant s pohonom na stlačený zemný plyn (CNG). Ako prvá sa svetu už o pár dní ukáže športová OCTAVIA RS, ktorá vôbec po prvý raz dorazí vo variante iV, teda s čiastočne elektrifikovaným plug-in hybridným pohonom s maximálnym výkonom 180 kW/245 koní.

Zdroj fotografie : Škoda Slovensko

Octavia plánuje byť aj elektrifikovaná… Prvý model by mal byť variant s plug-in hybridným pohonom s výkonom 150 kW (204 k) s dojazdom na čisto elektrický pohon až 55 km. Môžeme rátať aj s motormi s názvom eTEC, ktoré budú využívať mild-hybridnú technológiu. Trojvalec 1,0 TSI Evo s výkonom 81 kW (110 k) a štvorvalec 1,5 TSI Evo s výkonom 110 kW (150 k) budú spolupracovať so sedemstupňovou prevodovkou DSG, pričom budú využívať 48V remeňom poháňaný štartér-generátor a lítiovo-iónový akumulátor na zníženie spotreby a zvýšenie efektivity motora.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Vláda stiahla Dankov návrh na zrušenie diaľničných známok

Vláda v stredu ráno na svojom mimoriadnom rokovaní schválila späťvzatie návrhu na zrušenie diaľničných známok. Parlamentu sa v uplynulých dňoch opakovane nepodarilo odhlasovať skrátené legislatívne konanie k tomuto návrhu. Inač povedané sa tým už vláda nebude zaoberať Tento návrh avizoval predseda Národnej rady Andrej Danko (SNS) minulý týždeň, ako záchranu […]

Sleduj nás aj na Instagrame a Facebooku!

FB: Carflex IG: Carflex.sk