Taliansky kompakt dostane veľkú zmenu, ktorá má byť ťahúňom a zaujímavou alternatívou v rámci svojho segmentu. Bude to tak?
V roku 2015 sa po 20-tich rokoch objavilo na trhu opäť modelové označenie Tipo. Auto zaraďované do segmentu lacných rodinných áut je designom, jazdnými vlastnosťami, či spracovaním interiéru (práve na rozdiel od vyššie spomínaných) schopné konkurovať aj klasickým autám nižšej strednej triedy, ako sú napr. Ford Focus, či Opel Astra. Na trhu je táto generácia už skoro 5 rokov a tak nastal čas dostať aktualizáciu, ktorá umožní talianskemu kompaktu nasledovať jeho priamych konkurentov.
Atraktívnejší ako doteraz
Z estetického hľadiska dizajnéri talianskej značky zaviedli sériu zmien, vďaka ktorým je Tipo „modernejší, dynamickejší a elegantnejší automobil“. Aby to dosiahli, prepracovali prednú časť s novou mriežkou, ktorá vyniká logom Fiat, atraktívnejším nárazníkom, ktorý obsahuje prvky v brúsenom chrómovom prevedení Ice Matte a svetelné zoskupenia s technológiou full-LED vpredu aj vzadu. To všetko dopĺňajú 16 alebo 17-palcové disky z ľahkej zliatiny s diamantovou povrchovou úpravou a dvoma novými odtieňmi : Ocean Blue a Paprika Orange.
Vo vnútri sú dôležité zmeny. Medzi najdôležitejšie patria sedadlá vyrobené na mieru, plne konfigurovateľný 7-palcový digitálny prístrojový panel a informačno-zábavný systém Uconnect 5, ktorý obsahuje 10,25-palcovú dotykovú obrazovku a je kompatibilný s Apple CarPlay a Android Auto. Dizajnéri navyše zakomponovali „elegantnejší a športovejší“ volant. Inak povedané, zmenšili jeho veľkosť, aby sa zlepšila ergonómia a viditeľnosť prístrojovej dosky, zároveň v stredovej konzole boli prepracované nastavenia klimatizácie a rôzne tlačidlá, ktoré uľahčia ovládanie.
V oblasti motora Fiat úplne obnovil ponuku kompaktných motorov s benzínovým blokom 1,0 l FireFly Turbo. Trojvalec je výkonnejší ako jeho predchodca a ponúka tiež vyšší maximálny krútiaci moment, pretože poskytuje výkon 100 koní a vyvíja 190 Nm od 1 500 otáčok za minútu. Táto technika je spojená so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pokiaľ ide o naftu, v ponuke sú dva motory Multijet s objemom 1,3 a 1,6 litra s výkonmi 95 a 130 koní.
Veľká novinka prichádza s nevídanou verziou určenou pre tých najodvážnejších, pretože ide o crossover, ktorý značka nazýva Fiat Tipo Cross. Od štandardného modelu sa líši športovosťou so sériou špecifických estetických prvkov, ako sú nárazníky, bočné lišty, kryty kolies, podbehy kolies, strešné tyče a mriežka. Okrem toho je takmer o 7 centimetrov vyšší ako Type vďaka prítomnosti väčších kolies a pneumatík, ako aj upravenému pruženiu.
Ponuka talianskeho kompaktu sa točí okolo konfigurácie Life and Cross a obsahuje povrchové úpravy Type, City Life, Life, City Cross a Cross, ako aj tri varianty karosérie (4-dverový, 5-dverový a kombi). V technologickej časti môže mať vodič teraz tieto asistenčné systémy: rozpoznávanie dopravných značiek, inteligentný asistent rýchlosti, riadenie jazdného pruhu, systém upozornenia na únavu, detektor mŕtveho uhla, predné parkovacie senzory a systém adaptívne diaľkové svetlo.