Porsche predstavuje svoju novú koncepčnú štúdiu s názvom Mission X, práve včas na letnú sezónu, kedy sa automobilový svet zahalí do závoja nových nápadov a inovácií. Tento koncept je oslavou 75. výročia tejto legendárnej značky a zároveň ponúka pohľad do budúcnosti športových áut. Mission X sa odvážne posúva vpred, kombinujúc rýchlosť, ľahkosť a elektrický pohon.
Svojou nízko položenou karosériou Mission X pripomína vznášadlo s ľahkou strechou, ktorá je vybavená skleneným kokpitom. Dvere, ktoré sa otvárajú dopredu ako krídla hmyzu, sú inšpirované slávnym pretekárskym autom 917. „Porsche Mission X prináša duch ikonických športových áut minulých desaťročí. Podobne ako modely 959, Carrera GT a 918 Spyder, aj Mission X predstavuje kľúčový impulz pre evolučný vývoj budúcich konceptov,“ povedal Oliver Blume, predseda výkonnej rady Porsche.
Rozmery Mission X sú nasledovné: dĺžka 450 cm, šírka 200 cm a výška necelých 120 cm. Jeho rázvor (272 cm) je podobný ako u modelov Carrera GT a 918. Ďalším pretekárskym prvkom je tvar dlhých svetlometov umiestnených nízko na prednej časti auta. Na rozdiel od starších modelov sú tieto svetlá vybavené LED svetlami. Počas dňa sú len tenkými prvkami, ale keď sa zapnú svetlomety, otvára sa celý modul ako „otvárajúce sa oko“, ako vysvetľuje Porsche.
Karoséria auta je pokrytá metalickou farbou s názvom Rocket, ktorá bola špeciálne vyvinutá pre tento koncept. Saténové detaily z uhlíkových vlákien zdôrazňujú ľahkosť konštrukcie vozidla. Porsche tvrdí, že aerodynamické prvky auta vytvárajú väčší prítlak ako u modelu 911 GT3 RS. Tento prítlak je využívaný špeciálnymi stupňovitými pneumatikami, ktoré majú 20-palcové kolesá vpredu a 21-palcové kolesá vzadu.
Mission X pokračuje v dizajnovej línií sériových automobilov Porsche s celoplošným svetlom na zadnej časti, na ktorom je názov značky Porsche, aby ste si ho všimli aj v prípade, že by ste boli rozptýlení novým erbom. Počas nabíjania sa písmeno „E“ v logu Porsche jemne pulzuje, aby naznačilo, že prebieha nabíjanie. Porsche nezverejnilo veľa podrobností o pohone, keďže ide o koncepčný model, ale je známe, že Mission X je elektrický hypercar s batériou umiestnenou za sedadlami, čím sa dosiahne vyváženie hmotnosti a zabezpečí dynamika vozidla v strede.
Ultra-rýchle nabíjanie
Rýchle nabíjanie je jedným z hlavných benefitov Mission X. Zatiaľ neexistujú informácie o motore, ale očakáva sa, že pomer hmotnosti a výkonu bude približne 1 konská sila na 0,9kg. Systém s napätím 900 voltov mu umožní nabíjať dvojnásobnou rýchlosťou oproti modelu Taycan Turbo S. Porsche tvrdí, že nabíjanie z 5 na 80 percent by malo trvať niečo cez 20 minút.
V interiéri auta sa sedadlá líšia farbami. Vodičové sedadlo je vyrobené v sivej farbe Kalahari, ktorá prechádza aj do palubnej dosky, čím sa vytvára dojem, že vodič je súčasťou auta. Spolujazdecké sedadlo je v odtieni hnedého Andalusia Brown, čo zrejme odráža očakávania Porsche od zážitku spolujazdca, aj keď si o tomto detailne veľa netrúfame hádať.
Hypercar pripravený na okruh
Volant s otvoreným dizajnom obsahuje prepínanie režimov a páčky radenia, čo pravdepodobne naznačuje prítomnosť regeneratívneho ovládania brzdy. V interiéri sú tiež zabudované zapisovače kôl a modul súkromných časov, takže si môžete zmerať vlastný čas na legendárnom Nürburgringu. V súčasnosti rekord drží Mercedes, ktorý dosiahol čas 6:35,18 s modelom Mercedes AMG One.
Hoci Porsche rýchlo zdôrazňuje, že Mission X je iba dizajnová štúdia, môžeme si spomenúť na prípad, keď z koncepčného modelu Misson E vznikol sériový model Taycan. Preto dúfame, že Mission X sa nám v budúcnosti predstaví aj ako reálny automobil dostupný na trhu.