Po modernizácii Golfu a predstavení jeho ikonickej športovej verzie GTI sa mnohí pýtali, či Volkswagen bude pokračovať s výkonnejšími verziami svojho obľúbeného hothatchu. Práve na tento model sa teraz zameriame, pretože nemecká značka Volkswagen práve predstavila najvýkonnejšie GTI na trhu.
Agresívnejšia estetika
Volkswagen oslávil 50. výročie Golfu na okruhu Nürburgring, kde tisíce fanúšikov čakali na odhalenie detailov nového modelu s predným pohonom. Vynovený Clubsport sa predstavil s úplne prepracovanou prednou časťou, agresívnejším nárazníkom a prvýkrát aj osvetleným logom značky. Zadná časť je zvýraznená výraznejším spojlerom, novým difúzorom a dvoma väčšími výfukovými otvormi. Tento vzhľad dopĺňajú nové 19-palcové kolesá s možnosťou výberu kovaných diskov s hmotnosťou 8 kg. Volkswagen tvrdí, že tieto kolesá znižujú neodpruženú hmotu a zlepšujú výkon.
V interiéri sme očakávali viac zmien, ale nové GTI Clubsport ponúka len novo vyvinutý kožený multifunkčný športový volant a nový infotainment. V rámci neho budú môcť používatelia využívať výhody nového hlasového asistenta s integráciou Chat GPT.
Doteraz najrýchlejšie GTI
S agresívnejším vzhľadom prichádza aj výkonnejšia technika ako pri štandardnom GTI a podvozok nastavený tak, aby poskytoval športovejšie pocity. Pozeráme sa na najvýkonnejší Golf s predným náhonom na trhu. Napriek tomu, že predchádzajúci Clubsport mal výkon 300 koní z obľúbeného motora 2.0 TSI (EA888), očakávaný nárast výkonu sa nekonal. Tento športový kompakt sa tak uspokojuje s výkonom 300 koní a 400 Nm, ktoré posiela na prednú nápravu pomocou elektronicky ovládaného samosvorného diferenciálu.
Aktualizovaný Clubsport teraz môže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 267 km/h s balíkom Race. Volkswagen ponúka ako voliteľnú možnosť adaptívne odpruženie DCC spolu s exkluzívnym jazdným režimom pre túto verziu, ktorý nazýva „Special“. Tento režim prispôsobuje podvozok a motor špecifickým charakteristikám Nürburgring Nordschleife. Štandardné pruženie by malo byť v porovnaní so štandardným GTI pevnejšie a karoséria nižšia, pričom brzdy budú výkonnejšie s dierovanými kotúčmi na prednej náprave. Tento balík dopĺňa výfuk Akrapovič.
Debut na Nürburgringu
Golf GTI Clubsport 2024 debutoval minulý víkend pri príležitosti 24 hodín Nürburgringu spolu s jednorazovou súťažou a tromi pozoruhodnými klasickými Golfmi GTI. Ich ceny ani presný dátum príchodu na trh zatiaľ nepoznáme, ale predpokladáme, že by to mohlo byť niekedy na jeseň.