Jeep Compass prichádza do Európy. V skutočnosti tu už dávno je, ale teraz je tu taktiež nový model Euro-spec 2021. Závod FCA v talianskom Melfi bude produkovať nový Compass v piatich možnostiach výbavy. Nový model je vybavený radom vylepšení, a novým motorom. Neskôr v roku bude k dispozícii aj hybridná verzia 4xe.
Poďme ale hovoriť o tomto novom motore. Compass 2021 pre európske trhy dostane nový preplňovaný štvorvalec s objemom 1,3 litra, ktorý je o 30 percent viac šetrný ako jeho starší model. Pre väčšinu motorov bude mať pripravených 130 koní (97 kilowattov). Na výber bude pohon prednej nápravy, alebo pohon 4×4. Automobilka Jeep má naplánovaných päť modelov Jeepu Compass – Sport, Longitude, Mighty Eagle, Limited a S. Model S získa preladenú verziu malého motora s výkonom 150 koní (112 kW). Nie sú tieto motory príliš slabé na takéto auto?
Bez ohľadu na úroveň výbavy si kupujúci Jeepu môžu okamžite vybrať medzi šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo novou dvojspojkovou automatickou prevodovkou pre modely s pohonom predných alebo všetkých kolies, ak teda budete pomýšľať na benzínovú verziu. K dispozícii je tiež 1,6-litrová naftová verzia, ktorá dosahuje výkon 120 koní (85 kW) a 320 Nn. K dispozícii k tomuto motoru je len 6-stupňová manuálna prevodovka.
Napokon poďme na hybrid… Plug-in hybrid 4xe bude ponúkaný v druhej polovici roka. Používa 1,3-litrový benzínový motor s elektrickým motorom na generovanie ktorý bude ponúkať kombinovaný výkon 190 alebo 240 koní (142 alebo 179 kW) a bude ponúkaný iba v prevedení s pohonom všetkých štyroch kolies.
Vo vnútri nového kompasu budú cestujúci vítaní so systémom Uconnect. Pridáva celý rad služieb, ako sú napríklad MyCar, táto vymoženosť umožňuje diaľkové monitorovanie a zamykanie/odomykanie vozidla. Auto bude taktiež obsahovať rôzne systémy. Systémy varovania premávky pred vami a výstrahy pred vybočením z jazdného pruhu sú štandardnou výbavou celej zostavy. Monitorovanie slepých uhlov, adaptívne tempomaty, parkovací asistent a výstrahy v premávke je možné mať iba v danej výbave. K interiéru nepoviem nič viac ako to, že mi neskutočne pripomína interiér hoc akého novodobého Fiat-u…. Privítal by som aspoň kúsok originálnosti.
Ceny sú zatiaľ neodhalené. Modely s predným náhonom by mali doraziť na Slovenský trh niekedy koncom leta. Na štvorkolky si budeme musieť počkať o čosi dlhšie, naplánované sú až koncom roka 2020