Audi A3 Sportback 45 TFSIe: Efektivita a športovosť v dokonalej harmónii

Martin Slanina

Kompaktný Nemec debutuje v novej plug-in hybridnej verzii, aj keď tentokrát s plusom športovosti.

Keď Audi koncom decembra predstavilo plug-in hybridnú verziu A3 Sportback, ubezpečilo sa, že o pár mesiacov neskôr predstaví výkonnejšiu alternatívu, ktorá dokonale kombinuje efektivitu so športovosťou. Výsledok máme na obrazovke a Audi A3 Sportbak 45 TFSIe práve videlo svetlo, s výkonnejším pohonným systémom a vylepšenou výbavou.

So športovým nádychom

Esteticky medzi týmito dvoma modelmi nie je veľa rozdielov, aj keď sa pozrieme pozorne, nájdeme niektoré prvky typické pre túto vysokovýkonnú verziu. Na zdôraznenie svojho športovejšieho charakteru predstavila značka so štyrmi prstencami štýlový paket, ktorý dodáva karosérii nádych čiernej farby, tónované okná, 17-palcové kolesá a červené lakované brzdové strmene. Vo vnútri zatiaľ vynikajú športové sedadlá, červené prešívanie, Audi drive select a dvojzónová automatická klimatizácia.

V mechanickej časti dochádza k dôležitým vývojom, a to ani nie tak v konfigurácii hybridného hnacieho ústrojenstva , ako v konečných špecifikáciách. Hovoríme to preto, lebo Audi sa rozhodlo ponechať si benzínový aj elektrický termálny motor verzie 40 TFSIe, kde zaviedlo však zmeny v elektronickej riadiacej jednotke, aby sa dosiahol maximálny výkon a krútiaci moment. To všetko pri zachovaní zníženej spotreby paliva 1,4 až 1,5 l/100 km a emisií 31 až 34 gramov CO2 na jeden najazdený kilometer, podľa cyklu NEDC.

Pripomeňme, že spaľovacím motorom je preplňovaný štvorvalec s objemom 1,4 litra, ktorý má výkon 150 koní a maximálny krútiaci moment 250 Nm, zatiaľ čo synchrónny stroj ponúka výkon 80 kW a 330 Nm. Teraz je plug-in hybridné hnacie ústrojenstvo schopné generovať výkon 245 koní a krútiaci moment 400 Nm , čo má za následok zlepšenie o 41 koní a 50 Nm. Ten, kto je zodpovedný za strávenie všetkej energie, je šesťstupňová automatická prevodovka S tronic, ktorá ju posiela priamo na prednú nápravu, takže 45 TFSIe je schopný z pokoja dosiahnuť rýchlosť 0-100 km/h za 6,8 s. Maximálna rýchlosť je 232 km/h.

Nezmenila sa ani lítium-iónová batéria, takže naďalej ponúka kapacitu 13 kWh vďaka 96 prizmatickým bunkám, z ktorých je zložená. Vďaka svojej prítomnosti sa auto môže podľa protokolu WLTP pohybovať iba s elektromotorom s celkovou dĺžkou 63 kilometrov a udržiavať maximálnu rýchlosť 140 km/h. Elektrický systém podporuje maximálne nabitie 2,9 kW, pričom nabitie batérie v domácej zásuvke trvá asi päť hodín.

Audi A3 Sportback 45 TFSIe je momentálne k dispozícii v Nemecku s cenou od 40 395 eur bez dane. Na ich príchod do našej krajiny si budeme musieť počkať ešte niekoľko mesiacov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Audi RS 6 C8 MTM: Takto lieta kombík s výkonom 1000 koní

Ste pripravení vyraziť na 100 km/h v kombíku za 2,79 sekundy v aute s priestorom pre celú rodinu a batožinou? Pred desiatimi rokmi bola dosiahnutie výkonu 1 000 hp chimérou pre každé auto, ktoré nebolo hyperautomobilom. Avšak v posledných rokoch je veľa úpravcov schopných priviesť k takému výkonu nielen superautá, ale aj SUV, limuzíny […]