BMW M2 sa tento rok údajne rozlúči s Európskym trhom

Martin Slanina

Mnohí sa zhodujú na tom, že toto auto bolo dôstojným, ak nie lepším nástupcom modelu M3 F30 a najlepším možným medzikusom aj pre legendárne 1 Coupé M. Čo z toho, keď BMW M2 mala svoje dni v Európe už dávno zrátané vopred. Nevravíme o predaji… Za tú cenu ide o najlepšie auto v športovom segmente, s ktorým je o zábavu postarané. Jeho jediným nepriateľom sú Emisné protokoly Európskej Únie…

Zbohom Európa

V posledných týždňoch niektoré médiá poukázali na to, že najvýkonnejšia séria 2 nebude na najstaršom kontinente ako doma… Tieto správy sa nepočúvali veľmi dobre, keďže mnohým ľudom toto auto prirástlo k srdcu. No ak sa o niečom šepká, zväčša to je pravda… Hovorkyňa BMW divízie M Andrea Schwab kolegom z Carscoops potvrdila túto správu : „ Áno, správy hovoria pravdu. Výroba súčasného BMW M2 pre európsky trh sa skončí koncom roka 2020. “

Smutná správa pre motoristický svet všeobecne a najmä pre fanúšikov BMW, pretože hovoríme o jednom z najlepších automobilov, ktorý vyrobila divízia M nemeckej značky. Toto rozhodnutie ovplyvňuje nielen BMW M2 Competition, ale aj najvýkonnejšiu zo všetkých, verziu M2 CS. Existujú však dobré správy, ale iba pre všetkých tých, ktorí nežijú na európskom kontinente. Tento športový kompakt sa bude naďalej pohybovať na iných trhoch, napríklad v Spojených štátoch.

Ako hovoríme, hlavným dôvodom zastavenia výroby M2 nebol predaj, ale náročné emisné protokoly Euro 6 d-ISC-FCM pre starý kontinent. Táto emisná norma má začať platiť od januára 2021 a ticho si myslím, že “zabije” viaceré športové autá v Európe.

M2 generácie F87 je aktuálne v Slovenskom konfigurátore automobilky dostupný len vo verziách Competition a CS, ktoré obe používajú radový šesťvalec S55B30T0 o výkonoch 411, resp. model CS 450 koní. Tento motor je na svete už niekoľko rokov a ostrejšie verzia M2 ho zdieľa s poslednou generáciou M3, ktorá sa už nejakú dobu nepredáva.

Návrat v roku 2022?

Vzhľadom na to, že tento model bol jediný v rade motorov s dvojitým turbodúchadlom S55, nemalo by zmysel pokračovať v utrácaní peňazí na znižovanie emisií, najmä keď BMW plánuje v roku 2022 uviesť na trh úplne nový motor M2. Náhrada tohto bloku je blok používaný súčasnými X3 a X4 M a rovnaký blok, ktorý sa chystá prebývať aj v novej generácii M3 a M4. Nuž, nie je to prvý ani posledný krát, čo pre mňa nezmyselné emisie “zabíjajú” ďalší veľmi podarený model športového auta…

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Ford použije platformu MEB spoločnosti Volkswagen pre svoje elektrické vozidlo v Európe

Obe značky pokračujú v spolupráci a my už poznáme prvé spoločné projekty. Ktoré auto zasiahne elektrifikácia u značky Ford ako prvé ? Už minulý rok sme videli, že dva veľmi dôležité automobilové subjekty v automobilovom priemysle, ako Ford a Volkswagen, uzavreli dohodu o spolupráci, na základe ktorej by sa dosiahli významné synergie s cieľom znížiť výrobné náklady […]

Sleduj nás aj na Instagrame a Facebooku!

FB: Carflex IG: Carflex.sk