BMW M5 2021: Stále najlepší športový sedan?

Martin Slanina

Nedávno sme videli, ako bolo odprezentované nové BMW rady 5. Tento model dáva bavorskej limuzíne nový modernejší, mechanický a technologický arzenál a elegantnejší vzhľad, ktorý sa začína chytať na ten ktorý je v rade 7. Netrvalo dlho a svoju premiéru dostalo aj nové BMW M5, to najšportovejšie a najvýkonnejšie z rady 5.

Hľadáme rozdiely…

Rovnako, ako v prípade modelového radu BMW radu 5, aj v tomto prípade zasahujú vynovené „obličky“ BMW hlbšie do nárazníka a ich spoločné chrómované orámovanie vytvára z tohto elementu jednodielny dizajnový prvok masky chladiča. V porovnaní s novými modelmi ako 7, X7 alebo 4 sú tieto „obličky“ v skoro tradičnom rozmere. Predný nárazník má výraznejšie kontúry a väčšie otvory na vstup vzduchu po stranách. Aerodynamickú úpravu dostali aj spätné zrkadlá a strecha, ktorá je vyrobená z plastu zosilneného uhlíkovými vláknami.

Zadný nárazník dostal širší difúzor, ktorý bol prepracovaný rovnako, ako trojrozmerné zadné LED svetlá, ktoré poskytujú svetlo v tvare L. BMW M5 Competition sa bude vyznačovať hlavne čiernou farbou s osobitnými detailmi.

Pre obe verzie BMW M5 si budete môcť vybrať medzi piatimi novými odtieňmi laku: Hatch Gray, Motegi Red, ako aj Tanzanite Blue II, Aventurine Red II a matná Frozen Bluestone od BMW Individual. Odtieň Champagne Quartz, ktorý bol ponúkaný doteraz, bol premenovaný na Alvit Gray. Ponuka diskov kolies z ľahkých zliatin teraz obsahuje aj 20-palcový vzor M double-spoke v leštenej sivej farbe Orbit Grey známej z modelu BMW M8.

Veľké inovácie však prichádzajú zvnútra, kde model M5 dostane nový a modernejší informačný systém a pokročilých asistentov jazdy v súlade so zvyškom radu BMW rady 5 2021, aby dosiahol oveľa zaujímavejšiu úroveň autonómnej jazdy. Konkrétne sa kladie dôraz na väčšiu strednú obrazovku s uhlopriečkou 12,3 palca. Nájdeme tu aj dve nové tlačidlá na stredovej konzole, rovnaké, ako tlačidlá nachádzajúce sa na BMW M8. Tie poskytujú priamy prístup k nastaveniam systému a časti prístrojového vybavenia, ako aj Head Up displeja. Po stlačení tlačidla M Mode môže vodič jednoducho prepínať medzi nastaveniami ROAD a SPORT. V základnom nastavení ROAD sú všetky štandardné a aj na požiadanie dodávané asistenčné systémy vodiča plne aktivované. Po zapnutí nastavenia SPORT začnú aktívne asistenčné systémy vodiča (na základe vodičovej konfigurácie) prenášať iba výstrahy spojené s rýchlostnými a predbiehacími obmedzeniami. 

Interiér plný technológií

Stlačenie tlačidla Setup umiestneného nad tlačidlom M Mode prenesie vodiča priamo do ponuky na stredovom displeji s možnosťami individuálneho nastavenia vlastností pohonu a podvozku. Vďaka tomu si môžeme upraviť vozidlo podľa aktuálnej jazdnej situácie a svojich osobných preferencií. Stlačenie tlačidla M Mode v modeli BMW M5 Competition a následné potvrdenie výzvy na stredovom displeji aktivuje dodatočný režim TRACK. Tento režim je navrhnutý špeciálne na využitie na pretekárskych okruhoch a deaktivuje všetky komfortné a bezpečnostné funkcie asistenčných systémov vodiča. Pre zvýšenie koncentrácie vodiča na cestu pred ním sa vypne aj zvuk audiosystému a vypne sa stredová obrazovka. Výsledkom by mal byť rýdzi a nefalšovaný M pocit. 

Na požiadanie dodávané M multifunkčné sedadlá s integrovanými opierkami hlavy, osvetleným logom M5 a s rozšírenými funkciami sa dodávajú ako alternatíva k štandardne dodávaným sedadlám M Sport s koženým čalúnením Merino a s viacsmernými možnosťami elektrického ovládania. Exkluzívnym prvkom dodávaným na želanie do modelu BMW M5 Competition je plné čalúnenie kožou Merino v čierno-béžovej kombinácii Black/Midrand Beige.

O motorickej časti nie sú žiadne podrobné správy, aj keď motor V8 je výkonnejší ako kedykoľvek predtým, pretože vyvíja maximálny výkon 600 koní pri 6 000 otáčkach za minútu, čo v prípade M5 Competition stúpa až na 625 koní. Maximálny krútiaci moment obidvoch je 750 Nm od 1 800 do 5 600 ot/min v M5 a ešte viac v modeli Competition, ktorá vyvíja túto hodnotu až do 5 860 ot/min.

Jediným stlačením tlačidla môžete zmeniť vlastnosti motora, z efektívneho základného režimu na Sport a Sport +, čím získate ešte rýchlejšiu reakciu. BMW M5 zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a za 11,1 sekundy dosiahne rýchlosť 200 km/h.

M5 Competition je ešte rýchlejšia verzia: z 0 až 100 km / h za 3,3 sekundy a 200 km/h za 10,8 sekundy.  Oba modely BMW M5 aj BMW M5 Competition dosahujú maximálnu rýchlosť 250 km/h, s balíkom prvkov M Driver’s Package dodávaným na želanie je to 305 km/h. Oba modely majú špecifický výfukový systém, ktorý reguluje intenzitu zvuku poskytovaného blokom V8 a osemstupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic.

Obe verzie M5 sú štandardne vybavené M viaczložkovými brzdami s perforovanými a vnútorne odvetrávanými kotúčmi a 6-piestikovými pevnými strmeňmi s logom M vpredu a 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi s parkovacou brzdou vzadu. Okrem štandardne dodávanej modrej farby môžu byť na požiadane strmene nalakované vysoko lesklou čiernou, alebo vysoko lesklou červenou farbou. 

Ceny sa v Nemecku začínajú od 120 900 eur za BMW M5 a od 129 900 eur za BMW M5 Competition. Tak čo, začínaš už šetriť aj ty?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Volkswagen ID.4: Odhalené v Číne

Volkswagen využil debut svojho prvého globálneho elektromobilu ID.3 vo Frankfurte. No teraz ho čínsky únik odhalil predčasne. Posledný autosalón vo Frankfurte bol posledným veľkým medzinárodným autosalónom v Európe a elektromobil bol absolútnym hrdinom. Tam Volkswagen predstavil spoločnosti nielen nepublikovaný VW ID.3, ale tiež nám poskytol dobrý prehľad o jeho väčšom bratovi Volkswagen ID.4, ktorý práve […]