Citroën C3 2024: Elektrický, no hlavne cenovo dostupný!

Martin Slanina

Nová elektrická generácia Citroënu vstupuje na trh v reakcii na aktuálnu vlnu čínskych modelov s vlastným francúzskym prístupom a veľmi atraktívnou cenou.

Citroën už dlhodobo reprezentuje cenovo dostupné autá s výborným pomerom cena/výkon, no vytvorenie lacného elektromobilu sa stalo komplikovaným kvôli vysokým nákladom na elektrifikáciu. Nový model Citroën C3 alebo Citroën ë-C3, ktorý práve vstupuje na trh, predstavuje štvrtú generáciu mestského vozidla Citroën a zároveň prvý 100% elektrický automobil. Spoločnosť s dvojitým šípom však chcela ukázať, že európska značka dokáže vytvoriť a predávať lacný elektromobil, ktorý bude konkurovať najnovším a cenovo dostupným elektrickým modelom z Číny. Toto nové auto bude ponúkané za základnú cenu 23 300 eur bez zliav a dokonca aj s cenou pod hranicou 20 000 eur vo verzii s nižším výkonom a dojazdom, čo podľa francúzskej značky predstavuje významný krok vpred.

Pre tento účel nový Citroën C3 preberá hlavné črty veľkolepého konceptu Citroën Oli do sériového automobilu. To zahŕňa praktické tvary a vysokú karosériu, čo bolo obvyklé u modelu C3, no teraz je robustnejší a nesie nové znaky značky Citroën, ktoré dominujú na prednej časti. Pozoruhodné sú aj nové LED svetlomety vo forme písmena „C“ na prednej aj zadnej strane. Samozrejme, ako u ďalších modelov značky, sa kladie dôraz na dizajn a prispôsobenie, vrátane možností dvojfarebného lakovaného povrchu a oceľových a diamantových liatinových diskov o veľkosti 16 a 17 palcov.

Interiér modelu C3 predstavuje ďalšiu významnú novinku s označením C-ZEN Lounge, ktorú sme očakávali už v modeli Oli. Nájdeme tu minimalistický palubný panel, ktorý sa snaží poskytnúť čistý a jasný výhľad počas jazdy vďaka obrovskému čelnému sklu a horizontálnej doske rozdelenej na dve úrovne. Technické prvky sú umiestnené nad ňou, zatiaľ čo spodná časť je venovaná väčšiemu komfortu a útulnosti v štýle „Sofa Design“ ako uviedol Citroën. Klasický prístrojový panel bol úplne vynechaný a nahradený novým Head-up displejom, ktorý zobrazuje základné informácie o jazde bez potreby odvrátiť pohľad. Pozoruhodný je aj nový multifunkčný volant, menší a ľahko ovládateľný, ktorý sa dá nastaviť tak, aby vždy ponúkal optimálnu polohu v kombinácii s head-up displejom.

Na strednej časti palubnej dosky nájdeme nový 10,25-palcový informačný a zábavný systém, jemne naklonený smerom k vodičovi. Verzie Access You budú disponovať tzv. „My Citroen Play with Smartphone Station“ ako štandardom, čo zahŕňa špeciálnu aplikáciu s cieľom transformovať náš vlastný mobilný telefón na obrazovku informačno-zábavného systému auta a zabezpečiť tak plnú konektivitu na palube aj v prístupových verziách.

Všetko to platí pre vozidlo, ktoré je teraz priestrannejšie ako jeho predchodca C3, hoci je len o 19 mm dlhšie a o 6 mm širšie. To má význačný vplyv na priestor vzadu, či už ide o výšku auta 1,57 m, ktorá znamená ďalších 30 mm na hlavu, alebo o komfort pre lakte a dokonca kolená, ktoré budú podľa Citroënu patriť medzi najlepšie vo svojej triede, s menej ako 20 mm nad priemerným rozmerom. Všetko to sprevádzajú veľmi pohodlné sedadlá Citroën Advanced Comfort nového dizajnu, ktoré sú známe u starších modelov, a veľké množstvo úložného priestoru pre predmety. Momentálne nie sú dostupné žiadne podrobnosti o veľkosti batožinového priestoru.

Veľkým tajomstvom tohto nového Citroënu ë-C3 je nová platforma Stellantis Smart Car, ktorá umožní tvorbu cenovo dostupných elektromobilov. Sortiment sa začne uvádzať na trh s verziou s jedným motorom, ktorý má výkon 83 kW (113 k) a 44 kWh LFP (lítium-ferofosfátovou) batériu, ktorá podľa Citroënu umožňuje dosiahnuť dojazd až 320 km podľa normy WLTP. Pokiaľ ide o o nabíjanie, vozidlo bude podporovať rýchle jednosmerné nabíjanie, ktoré umožní nabiť batériu z 20 na 80 % svojej kapacity len za 26 minút. Na výkonnostnej úrovni je vozidlo schopné zrýchliť z 0 na 100 km/h za 11 sekúnd a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 135 km/h. Podľa informácii od zástupcov značky Citroën by mala byť k dispozícii i cenovo dostupnejšia verzia v roku 2025 s cenou 20 490 eur a dojazdom 200 km.

Navyše, na dynamickom fronte sa Citroën opäť pokúsi ponúknuť najvyšší komfort vo svojej kategórii, keď do vozidla dorazia slávne progresívne hydraulické tlmiče Citroën Advanced Comfort, ktoré budú dostupné vo všetkých verziách a ponúknu ten povestný pocit jazdy na mäkkom lietajúcom koberci.

Nový Citroën ë-C3 bude k dispozícii v dvoch výbavových úrovniach: You a Max. Verzia Access bude teraz štandardne obsahovať LED svetlomety, head-up displej, elektrické zrkadlá, zadné parkovacie senzory, systém núdzového brzdenia a tempomat. Najvyššia výbava Max dvíha úroveň 17-palcovými kolesami, dvojfarebným lakovaním, vyhrievanými a elektricky sklopnými spätnými zrkadlami, automatickými stieračmi, bezdrôtovým nabíjaním pre smartfóny a ďalšími doplnkami.

To všetko so spomínanou vyvolávacou cenou 23 800 eur, ktorá sľubuje, že sa zaradí medzi najzaujímavejšie dostupné elektromobily na trhu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Nissan Hyper Force Concept: Skyline GT-R elektrickej éry!

Japonci predstavujú poslednú bombu v rade prototypov: nápad na elektrický super automobil, ktorého korene siahajú až ku „Godzille“ a úzkemu prepojeniu červeného znaku so sériou videohier Gran Turismo. Nissan chce využiť novú elektrickú éru na svoj návrat, a čo môže byť lepšie, ako vziať japonský veľtrh mobility útokom s dlhým […]