Citroën ë-SpaceTourer: Všestrannosť v 100% elektrickom formáte

Martin Slanina

Veľký francúzsky minivan prichádza so 100% elektrickou verziou, ktorá ponúkne dojazd až 330 kilometrov a všestranné využitie.

Skupina PSA sa do ambiciózneho procesu elektrifikácie pustila pomerne svižným krokom a ako jedna z mála do nej zahrnula aj úžitkové vozidlá, akými sú aj dodávky. Pred necelým mesiacom odprezentovala značka Peugeot svoj e-Traveller, ktorý po prvýkrát ponúkol 100% elektrický variant. Teraz nastal čas aj pre značku Citroën. Aby sme boli čo najpresnejší, reč je o modeli Citroën ë -SpaceTourer. Model, ktorý Citroënu prináša rovnakú všestrannosť a 100% elektrickú mobilitu.

Esteticky sa tento Citroën ë-SpaceTourer od verzie so spaľovacím motorom odlišuje detailmi, ako je modré logo s písmenom „ë“ umiestnené na vnútornej mriežke, ktorá má nový dizajn a samozrejme aj kryt nabíjacieho portu. Interiér je odlišný stredovou konzolou s takzvaným ë-Toggle alebo exkluzívnym prístrojovým panelom so všetkými potrebnými informáciami. Samozrejme nebude chýbať ani modularita tohto modelu, ktorá umožní použitie rôznych konfigurácií sedadiel. Všetky sú posuvné, odnímateľné a nezávislé.

Obidva modely, teda Peugeot e-Traveler aj Ë-SpaceTourer, pochádzajú z platformy EMP2. Keďže patria pod jeden koncern, nájdeme tu širokú škálu dielov, ktoré spoločne zdieľajú. V prípade Citroënu taktiež nájdeme minivan, ktorý si môžeme vybrať v troch rôznych veľkostiach (XS dlhý 4,60 m, M s hodnotou 4,95m a XL s 5,30 m). Ako bonusom máte rôzne možnosti pri konfigurácii interiéru, ktorý bude schopný pojať až deväť ľudí. Bude mať tiež dve rôzne varianty batérie presne tak, ako aj napríklad model od Peugeotu: kapacita 50 kWh s 18 modulmi, ktorá ponúka dojazd až 230 km podľa cyklu WLTP a vyššia so 75 kWh a s 27 modulmi na dojazd 330 km, ktorý je k dispozícii iba s väčšími verziami M a XL.

Všetka energia z týchto batérií sa používa na napájanie elektromotora s výkonom 136 koní a krútiacim momentom 260 Nm, pomocou ktorého je možné dosiahnuť maximálnu rýchlosť 130 km/h v ktoromkoľvek z troch jazdných režimov. Normálny (kde je výkon udržiavaný na hodnote približne 80 kW a 210 Nm), Eco (60 kW a 190 Nm) a Power (100 kW a 260 Nm). K dispozícii sú tiež dva rôzne režimy rekuperačného brzdenia, pričom jeden má menšie spomalenie a druhý slúži na zhromažďovanie väčšieho objemu energie.

Pri nabíjaní Citroënu Ë-SpaceTourer, budete môcť použiť jeden z dvoch typov nabíjačiek, ktoré sú k dispozícii. To najpodstatnejšie, teda super rýchle nabitie vo verejnej elektrickej stanici umožní, aby bolo vozidlo na 80% nabité už za necelých 45 minút (30 minút v prípade modelu s 50 kWh batériou)

Citroën ë-SpaceTourer bude na predaj v troch povrchových úpravách: Feel (dvojzónová klimatizácia, LED denné svietenie, rozjazd do kopca, sedempalcový multimediálny systém, elektrická ručná brzda, 17-palcové kolesá), Shine (elektrické otváranie bočných dverí, Head Up Display, xenónové svetlomety, výstraha mŕtveho uhla, panoramatická sklenená strecha, navigátor, cúvacia kamera) a Business (klimatizácia, indikátor pokoja, hmlové svetlá, plastový volant). Ceny tohto minivanu budú začínať na 40 tis.€ a budú sa vedieť vyšplhať až na 55 tis.€

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Abarth 695 Esseesse: najštýlovejší Škorpión prichádza!

Najnovšia zberateľská edícia Abarth ponúkne špičkový výkon a neuveriteľnú ovládateľnosť. V čom je ale vážne exkluzívna? S príchodom nového Fiatu 500 sa zdá, že Abarth ešte s o chvíľu “predošlou” generáciou plánuje rozdávať posledné údery pred hypotetickou, novou a revolučnou generáciou. Aktuálne bola predstavená špeciálna zberateľská edícia, ktorá má byť znovu o niečo lepšia, ako […]

Sleduj nás aj na Instagrame a Facebooku!

FB: Carflex IG: Carflex.sk