Verný svojej svižnosti a rýchlosti v inováciách, nemecký automobilový špecialista Manhart sa neváhal pustiť do práce aj s novinkou M2, ktorá je v poslednej dobe najviac kontroverzné vozidlo značky BMW. My Vám ukážeme pohľad na to, aké to bude.
Po dlhom čakaní je druhá generácia BMW M2 realitou, ktorá bola odhalená tento mesiac. Takáto nedávna premiéra jej však nezabránila v tom, aby dostala všetky druhy názorov a kontroverzie na ďalšie vylepšenie svojej športovej základne BMW M. Manhart, ktorý nestrácal čas nám už dnes ponúka prvý pohľad na pripravované vylepšené BMW M2 2023 s názvom Manhart MH2 560.
Zastrašujúce už len esteticky a dynamicky
Ako už býva zvykom, nemecký úpravca vozidiel Manhart začína prvorado estetikou. Kompaktné kupé BMW dostalo nové diely z uhlíkových vlákien, ktoré zahŕňajú predný splitter, prahy a výraznejší prívod vzduchu vpredu, no najvýraznejšou časťou modelu je jeho zadná časť, kde je teraz obrovský zadný spojler na kufri a ďalší menší spojler tesne nad zadným oknom. Zadný nárazník a difúzor majú teraz ešte agresívnejší vzhľad, vrátane centrálneho brzdového svetla medzi dvoma pármi výfukov.
To všetko ešte umocňuje nová sada matných čiernych kolies Manhart Concave One s veľkým priemerom a zvyčajný čierny lak so zlatými akcentmi s pruhmi a líniami, ktoré zvýrazňujú najvýraznejšie vlastnosti nového BMW M2. Samozrejme rozprávame o mriežke chladiča a otvoroch na prívod vzduchu.
Viac ako 500 koní
Čo sa týka jeho mechaniky, dobrá správa! Aj v tejto časti dôjde totiž k vylepšeniam. Ak šesťvalcový 3,0-litrový biturbo motor S58 už štandardne ponúkal 460 koní a 550 Nm maximálneho krútiaceho momentu, teraz Manhart pridal ďalších 100 koní a 100 Nm, čo vedie k celovému výkonu 560 koní a 650 Nm maximálneho krútiaceho momentu. Zlepšenie bolo dosiahnuté najmä vďaka novému výfukovému systému z nehrdzavejúcej ocele s ovládaním ventilov a zvodmi s katalyzátorom alebo voliteľne bez katalyzátora a samozrejme bežným nastaveniam úrovne softvéru. Okrem toho, v závislosti od trhu, Manhart ponúka aj HJS katalyzátory a 100 mm keramické alebo uhlíkové výfuky. To všetko sprevádza navyše upravený podvozok, ktorý môže niesť plné špirálové odpruženie alebo pružiny na zníženie jeho svetlej výšky.
V súčasnosti nie sú obrázky nič iné ako render, ktorý nám umožňuje získať predstavu o tom, čo príde, aj keď, ako vidíme, poskytnuté informácie sú už celkom úplné. Zostáva už len poznať cenu a dátum vydania tohto BMW M2 na steroidoch, takže aj my budeme ešte chvíľu pozorní.