Dacia Sandero 2020: Atraktívnejšie a lepšie vybavené

Martin Slanina

Kráľ cenovo dostupných automobilov bol práve predstavený v oveľa kompletnejšej a pokročilejšej tretej generácii.

Dacia Sandero je vo svojej súčasnej generácii na trhu už viac ako 10 rokov. Ide totiž o bezkonkurenčne najlacnejšie auto na Európskom trhu, no a zo skupiny Renault chcú pokračovať v tejto filozofii, ktorá jej dáva nespočetne veľa úspechov. Preto, práve dnes Dacia predstavila tretiu generáciu najpredávanejšieho automobilu v Európe.

Kvalitatívny skok vpred

Aj keď francúzska značka Renault predviedla definitívny dizajn modelu Dacia Sandero 2020, je treba dodať ešte veľa informácii a detailov, kedže poznáme iba vonkajší vzhľad úžitkového vozidla a jeho stručný a všeobecný popis. Renault uviedol, že všetky informácie o automobile sa dozvieme až koncom mesiaca.

Podľa samotnej rumunskej značky Dacia: „Sandero teraz ponúka viac štýlu, vybavenia a všestrannosti pri zachovaní základov jednoduchosti a spoľahlivosti. Jeho dizajn je aerodynamickejší vďaka strmejšiemu čelnému sklu a nižšej línii strechy, s rádiovou anténou umiestnenou na konci strechy.“  Napriek zachovaniu rovnakej svetlej výšky ako jej predchodca, Dacia zaisťuje, že bude ponúkať bližšie prepojenie vodiča a vozovky vďaka zväčšenej šírke vozidla.

Rumunské Clio?

Všetko nasvedčuje tomu, že toto zväčšenie šírky je výsledkom skutočného skoku vpred, ktoré toto nové Sandero skrýva, teda platformu CMF-B, ktorá slúži ako základ aj pre súčasný Renault Clio. Ak by to tak bolo, rumunské úžitkové vozidlo by malo architektúru, ktorá by mu umožňovala umiestniť elektrifikovanú mechaniku, čo je oblasť, v ktorej chce byť aj Dacia a v ktorej sa už dlho sľubuje. Pravdepodobne by išlo o tie najlacnejšie elektromobily na Európskom trhu, čo by značku ale aj povesť posunuli vyššie.

V každom prípade sa zdá byť možné, že táto tretia generácia modelu Sandero bude mať  hybridné a mierne hybridné verzie, ktoré budú opäť nasledovať to, čo vidno v najnovšom Renaulte Clio. Vo zvyšku možno očakávať modernizovaný rad naftových a benzínových motorov, v ktorom nebudú chýbať ani verzie LPG .

Ani pri novej generácii nebude absentovať verzia Stepway. Crossover značky Dacia je okamžite rozpoznateľný nielen podľa väčšej svetlej výšky (presné údaje zatiaľ nie sú známe), ale aj podľa prednej časti, ktorá zvýrazňuje niektoré špecifické prvky, ako sú nárazníky a kapota. Typické pre túto verziu je aj chrómované logo s označením modelu pod maskou chladiča a strešný nosič.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Maserati MC20: keď sa čakanie vyplatí

Nové a dlho očakávané superauto od spoločnosti Maserati dorazilo s novým motorom V6 s výkonom 630 koní s najnovšou technológiou, ktorá otvára novú éru značky. Spočiatku sme tento model mali poznať pod názvom Alfieri. No po mesiacoch (dokonca rokoch), kedy sme dostávali len krátke a nezmyselné informácie, dorazil nový model, s ktorým chce Maserati opäť […]