Maserati MC20: keď sa čakanie vyplatí

Martin Slanina

Nové a dlho očakávané superauto od spoločnosti Maserati dorazilo s novým motorom V6 s výkonom 630 koní s najnovšou technológiou, ktorá otvára novú éru značky.

Spočiatku sme tento model mali poznať pod názvom Alfieri. No po mesiacoch (dokonca rokoch), kedy sme dostávali len krátke a nezmyselné informácie, dorazil nový model, s ktorým chce Maserati opäť získať dôležitú rolu vo svete superautomobilov. Tento nový model ide v podobných šľapajách ako Maserati MC12, no chce priniesť do značky novú éru pre vysoký výkon, ale aj komfort.

Späť k závodom

Názov Maserati MC20 nie je ničím iným ako skratkou, ktorá zodpovedá Maserati Corse 2020 a pripomína závodný rodokmeň spoločnosti. Značka o ňom od začiatku hovorí ako o „prirodzenom vývoji úspešného modelu MC12 “, ktorý znamenal návrat značky Maserati k pretekaniu v roku 2004. Tento automobil počas svojej kariéry vyhral 22 pretekov a 14 šampionátov (či už konštruktéri, vodiči alebo tímy), takže dúfajú, že nový výtvor dokáže tento úspech zopakovať. A je to tak! Tento model už na prvý pohľad dáva najavo, že má vyznačenú závodnú DNA, ktorá bude v skutočnosti testovaná veľmi skoro, pretože Maserati oznámilo svoj zámer vrátiť sa s týmto modelom k pretekaniu.

Výsledkom tejto evolúcie je tento model MC20, auto, ktoré nemá veľa spoločného so značkou Maserati… Tá totiž vyrobila svoj posledný Supercar pred 15-timi rokmi, čo je už dosť dlhá doba. Nová MC20 staví na oveľa modernejšie línie, než na aké sme boli zvyknutí, s oveľa mäkšími líniami, aerodynamickými prvkami, ako je predný spojler a strana s niekoľkými otvormi na nasávanie vzduchu, hladký a lineárny pokles strechy vzadu a zozadu s veľkými a podlhovastými pilotmi sprevádzanými štrajkujúci difúzor a dvoma centrálnymi výfukmi.

Tento dizajn, ktorý vznikol za 24 mesiacov, uskutočnil tím inžinierov z inovačného laboratória Maserati, technickí špecialisti z laboratória Maserati Engine Lab a dizajnéri z Maserati Style Center. Do tohto modelu namiešali aj niekoľko výrazných prvkov, ktoré by mnohí nečakali, jedným z nich sú aj exotické motýlie dvere, ktoré dávajú jasne najavo, že toto Maserati chce byť skutočným superšportom.

Pod kapotou by sme mali nájsť trojlitrový-V6. Tento inovatívny motor ponúkne výkon 630 koní a maximálny krútiaci moment 730 Nm. Technológiu motorov bude zdieľať od F1 a bude tiež veľmi ľahký, iba 220 kg. Nová mechanika, príbuzná motoru Ferrari V8, bude spojená s 8-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou Getrac a výlučne s pohonom zadných kolies. Z 0-100 to nová MC20 dá za 2,9 sekundy a z 0 na 200 km/h za 8 sekúnd. Maximálna rýchlosť tohto modelu má byť niekde okolo 325 km/h .

Ako sme už počuli, model MC20 bude mať tiež 100% elektrickú verziu, hoci o nej Maserati zatiaľ neuviedlo podrobnosti. Naznačilo len to, že tento model bol popri oboch karosériách „ navrhnutý tak, aby umožňoval elektrický pohon“.

Napriek svojmu jasnému záväzku k výkonu nebude toto Maserati zanedbávať štýl a starostlivosť o značku vo svojom interiéri, kde už na jeho prvých fotografiách nájdeme modré a čierne kožené športové sedadlá a veľké množstvo uhlíkových vlákien v prepojení s Alcantarou. Na palubnej doske nechýba ani pokročilý informačno-zábavný systém Maserati Multimedia System (MIA) a samozrejme plne digitálny prístrojový panel s 10-palcovou obrazovkou. K dispozícii bude tiež volič jazdných režimov, ktorý vám umožní zvoliť si medzi GT, Wet, Sport, Corsa a ESC Off, čím dôjde k deaktivácii ovládacích funkcií. Nebude však chýbať konektivita s programom Maserati Connect, medzi ktoré patrí pripojená navigácia, Alexa a Wifi Hotspot.

Maserati MC20 sa začne vyrábať na konci roka, hoci firma prijíma objednávky už teraz. Cena by sa mala pohybovať okolo 200 000€. Tak čo, bude to fakt stáť za to?

Ak by si si chcel/a pozrieť prezentáciu Maserati MC20 nájdeš ju tu:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1183&v=FMQ0EmIc_4k&feature=emb_title&ab_channel=Maserati

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Lamborghini oslavuje 10 000 vyrobených kusov modelu Aventador

Dosiahnuť okrúhly a ohromujúci počet 10 000 kusov je niečo, čo sa nedosahuje každý deň, najmä ak dané vozidlo presahuje sumu 300 000 €. Aj napriek tomu Lamborghini Aventador, posledný člen dlhej rady supervozidiel s motorom V12 uspel a po deviatich rokoch života na trhu hlási míľnik „10 000“. Presne desaťtisícim kusom bolo toto exotické Lamborghini Aventador SVJ Roadster v […]