Dočkali sme sa! Nové BMW Rady 5 2021 je tu!

Martin Slanina
Bavorské „manažérske“ vozidlo ponúka kompletný facelift so zaujímavými novými funkciami. Neodbehlo so vzhľadom a vybavením až do rady 7?

  Legendárna rada 5 zberá úspech už od roku 1972, kedy bolo prvé predstavenie tohto modelu. Spomeniem už iba terajšiu generáciu, ktorej sa už predalo viac ako 600 000 kusov. Zdá sa mi, že to bolo včera, keď bola uvedená na trh najnovšia generácia BMW radu 5, ale odvtedy už uplynuli tri roky. Nová faceliftovaná generácia je konečne tu. 

Čo sa zmenilo ?

Je zrejmé, že BMW série 5 2021 zdedí úspešné vlastnosti najnovších verzií bavorskej firmy, najmä tých najnovších sérií 3 a 7. Zmeny sú hlavne zozadu, ale niečo nové nájdeme aj vpredu, kde nájdeme užšie svetlomety s najnovšou technológiou LED. Jemné úpravy zaznamenali aj povestné „obličky“, no chvála-bohu nezmenili svoj vzhľad na podobu „obličiek“ z modelu X7. V zadnej časti pozorujeme zmenu nárazníka a centrálneho difúzora. upravené sú aj zadné svetlomety a koncovky výfuku. Auto celkovo vyzerá ako limuzína ale M Sport packet z neho vie urobiť taktiež „športovca“ s výkonom až 530 koní (verzia m550i Xdrive)

BMW potvrdilo aj hybridnú verziu

Čo sa týka technickej stránky, najviac by Vás mal zaujať Hybridný pohon BMW rady 5, ktorý sľubuje celkom zaujímavé čísla. Pri kombinovanej spotrebe bude toto vozidlo vyžadovať len 2 litre benzínu na 100 kilometrov. To už je čo za dobu, jazdiť na Bavoráku za 2 litre… 🙂

Dnes sme sa teda dozvedeli aj aké škály motorov môžeme čakať. Faceliftovaná verzia rady 5 bude mať vo svojom sortimente dva varianty hybridov, BMW 530e, s dobrými vlastnosťami a ešte lepšou spotrebou a 545e xDrive iPerformance, ktoré poteší nadšencov hybridov, ale hľadajú aj o niečo silnejšie auto. Ekologický dotyk a Športovosť v jednom. Novinkou je funkcia BMW eDrive Zone- štandardne dodávaná funkcia pre všetky Hybridné modely. Ide o automatickú aktiváciu čisto Elektrickej energie pri vstupe do zelenej zóny. Jediné, čo sa mi na tomto koncepte nepáči je ten veľký otvor na nabíjanie vozidla v oblasti predného blatníka. Ale to je len vec zvyku…

Séria 5 má v ponuke tri možnosti s benzínovým a tri s dieselovým motorom, ktoré sa vyvíjajú s výkonom od 184 do 340 koní. Systém priameho vstrekovania benzínových motorov pracuje pri vyššom tlaku, čo znamená vyššiu účinnosť, zatiaľ čo dvojstupňová technológia preplňovania turbodúchadlom, ktorá je teraz k dispozícii vo všetkých dieselových motoroch, umožňuje okamžité dodanie energie. Všetky motory sú sériovo vybavené osemstupňovou prevodovkou Steptronic. Inteligentný pohon všetkých kolies BMW xDrive sa štandardne alebo voliteľne ponúka vo všetkých verziách okrem benzínového motora s prístupom na diaľku. BMW taktiež potvrdilo použitie mikro hybridnej technológie (Mild Hybrid) so 48V štartovacím generátorom, ktorý bude implementovaný vo všetkých modeloch so štvor- alebo šesťvalcovými motormi, čím sa dosiahne charakteristika ECO.

Interiér obsahuje veľmi rafinovaný dizajn, na doobjednanie viete mať 12,3-palcový Control Display (štandardne dodávaný 10,25-palcový Control Display). Vo výbave nesmie chýbať automatická klimatizácia s rozšírenými funkciami a športový kožený volant s novo rozmiestnenými multifunkčnými ovládačmi. Nový poťah sedadiel z perforovaného materiálu Sensatec; komfortné sedadlá a nové M multifunkčné sedadlá s vylepšeným komfortom sedenia, nové obkladové lišty interiéru.

Príchod Novej Rady 5 je naplánovaný na Júl 2020, dúfajme, že súčasná situácia nič nezmení a my tak prvé kúsky tohoto modelu uvidíme už na začiatku leta naživo.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

BMW M2 sa tento rok údajne rozlúči s Európskym trhom

Mnohí sa zhodujú na tom, že toto auto bolo dôstojným, ak nie lepším nástupcom modelu M3 F30 a najlepším možným medzikusom aj pre legendárne 1 Coupé M. Čo z toho, keď BMW M2 mala svoje dni v Európe už dávno zrátané vopred. Nevravíme o predaji… Za tú cenu ide o najlepšie auto v […]