Ferrari Daytona SP3: Športový prototyp budúcnosti

Martin Slanina

Tretí model v exkluzívnej sérii ICONA od Ferrari je viac ako veľkolepé superauto inšpirované športovými prototypmi 60-tych rokov s výkonom 840 koní zrodeným na základe LaFerrari.

V poslednej dobe sa Ferrari rozhodlo ísť so svojimi automobilmi ešte ďalej ako inokedy predtým a vytvorilo sériu mimoriadne exkluzívnych modelov, ktoré zároveň vzdávajú hold ikonickým vozidlám z minulosti Ferrari. Tak sa zrodila séria Ferrari ICONA, rodina modelov s filozofiou vytvoriť niečo iné, niečo, čo na trhu neexistuje, spájať minulosť a budúcnosť a inšpirovať sa niektorými zo svojich najznámejších modelov.

Ferrari Monza SP1 a SP2 sa teda zrodili ako dve “barchetty” inšpirované klasickými pretekárskymi modelmi z 50. rokov ako 166 MM, 750 a 860 Monza. Teraz, už tretí model série ICONA berie ako inšpiráciu športové prototypy zo 60. rokov, ako napríklad legendárne Ferrari 330 Daytona P4 a 350 Can Am z roku 1967. V skutočnosti je veľmi pravdepodobné, že poznáte aj niektoré reálne podoby, ktoré sa v posledných mesiacoch postupne odhaľovali. Teraz je konečne objavená aj 3. časť ICONA seriálu s názvom Ferrari Daytona SP3, veľkolepé a exkluzívne superauto s motorom v strede a strechou ‘Targa’, ktoré znovu prežíva slávu tohto tripletu z roku 1967 24 hodín v Daytone v modernom aute.

Základ z LaFerrari

Tento nový model z limitovanej edície je predstavený v Mugelle pri príležitosti svetového finále Ferrari 2021, ktorý vzdáva hold športovejšej minulosti talianskeho automobilového výrobcu, no na rozdiel od svojich bratov, ktorí sa zrodili z modelov 812 Superfast, Daytona SP3, skrýva pod svojou novou karosériou, DNA LaFerrari, so 6,4-litrovým atmosférickým motorom V12 umiestneným v strede. Inak povedané, “pod kapotou” je motor, ktorý dokáže ponúknuť výkon približne 840 koní a maximálny krútiaci moment 697 Nm. Motor je konštruovaný tak, že je schopný dosiahnuť okolo 9 500 otáčok za minútu v spojení so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Celková váha tohto exkluzívneho superšportu je 1 485 kg a ponecháva rozloženie hmotnosti 44/56. S týmito faktami je táto nová Daytona schopná zrýchliť z 0 na 100 km/h za 2,85 sekundy a z 0 na 200 za 7,4 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť viac ako 340 km/h. Niečo šialené…

Kombinácia budúcnosti a 60. rokov

Tento model je konštruovaný s novou a atraktívnou karosériou vyrobenou výlučne z uhlíkových vlákien, ktorá sa snaží replikovať 60. rokoy s dizajnom zmyselných, ale čistých tvarov a s výraznými objemami, ako sú blatníky. Celkovo ide o veľmi atraktívnu štýlovku, ktorá by ulahodila oku každému. 60. roky, obopínajúce čelné sklo a vstupy a výstupy vzduchu v štýle mriežky chladiča s horizontálnymi líniami pre klasickejší vzhľad. Tu aerodynamika nemá žiadne aktívne prvky ani veľké spojlery, no ak sú tam klapky ako v modeloch, ktorými je inšpirovaná, potom všetky aerodynamické prvky sú integrované do karosérie. Dokonca aj svetlomety majú klapky alebo malé jazýčky, ktoré ich zakrývajú a ktoré sa otvárajú pri aktivácii stretávacích svetiel.

Výsledkom je auto, ktoré má podobu týchto klasických modelov, ale pôsobí ako úplne nový model. V skutočnosti samotný Flavio Manzoni , dizajnér domu v Maranelle, dal jasne najavo, že tento Daytona SP3 „nie je Ferrari vo vintage štýle, je to reinterpretácia ikonických modelov značky s novým štýlom“.

Najvýraznejšou časťou tohto setu je: „ Targa “ so strechou z uhlíkových vlákien, ktorá sa ručne odníma a ktorú treba nechať doma, keď sa nepoužíva. Na ľavej strane karosérie je olejový chladič spojky a prevodovky a na pravej strane olejový chladič motora. Toto, ani zďaleka nie príliš dôležitý detail, no napriek tomu umožňuje dať tomuto modelu charakteristickú podobu klasického prototypu.

„Dizajn je poznačený a podmienený umiestnením radiátorov po stranách karosérie, čo nám umožnilo vytvoriť tie veľké dvojité prívody vzduchu, ktoré vedú po stranách a vytvárajú jedinečný a zároveň zmyselný štýl,“ hovorí Manzoni.

Športová a technologická dokonalosť

Interiér je extrémne pretekársky, pričom niektoré sedadlá, ktoré sú integrované do podvozku, tvoria jeden kus, ktorý integruje centrálnu konzolu. Sedadlá teda nie sú nastaviteľné, namiesto toho budete musieť nastaviť pedále a volant.

Nechýba kompletne digitálna palubná doska so 16-palcovou zakrivenou obrazovkou pre prístup ku všetkým informáciám o aute. To všetko v interiéri s najkvalitnejšími materiálmi, ktorý využíva nielen uhlíkové vlákna v oblastiach ako sú dvere a prahy, ale aj kevlar. Ak si viete predstaviť, čo znamená model s limitovanou edíciou, pre Frerrari, potom rozhodne musíte vedieť, že celé auto je tiež veľmi prispôsobiteľné prostredníctvom divízie Taylor Made Ferrari.

Len 599 kusov a 2,2 milióna za kus

Toto Ferrari Daytona SP3 bude limitované len na 599 kusov s cenou, ktorá bude v Európe okolo 2,2 milióna eur. Prvé kusy sa začnú dodávať šťastným majiteľom koncom roka 2022 a výroba je plánovaná až do roku 2024.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Škoda Slavia: Objavili sme „indického“ brata Octavie

Nová Česká limuzína Škoda Slavia postavená a navrhnutá pre indický trh, podobne ako Kushaq, sa predstaví s veľkým vnútorným priestorom, motormi TSI a tým najlepším z filozofie Simply Clever. Automobilka Škoda nám v ostatnom čase dáva pekne najavo, že s indickým trhom má veľké plány. Toto je jediný spôsob, ako vysvetliť […]

Sleduj nás aj na Instagrame a Facebooku!

FB: Carflex IG: Carflex.sk